Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-30@16:07:20 GMT

چرایی مخالفت دولت با اجرای طرح معیشتی مجلس

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۰۴۵۴۶

چرایی مخالفت دولت با اجرای طرح معیشتی مجلس

به گزارش افکارنیوز،

حسین مظفر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، درباره طرح الزام دولت به پرداخت یارانه تأمین کالاهای اساسی که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده و شامل ۶۰ میلیون نفر می‌شود و عدم وجود عزم در دولت برای اجرای این طرح، تصریح کرد: وقتی دولت نمی‌تواند قیمت‌ها را کنترل کند و مردم در فشار هستند، تورم بالا می‌رود و عده‌ای با فقر و گرسنگی دست و پنجه نرم می‌کنند، بهترین طرح این است که مکانیزمی باشد تا از طریق آن کالاهای اساسی به همه محرومین رسانده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کالابرگ فعلا در شرایط ضروری از تصمیمات خوبی است که مجلس شورای اسلامی گرفته و تقریبا عموم جامعه هم به این نتیجه رسیده‌اند که این‌کار، کار درستی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره اینکه دولت عزمی برای اجرای این طرح ندارد، خاطرنشان کرد: دولت باید مجری باشد و حق ندارد قانون مجلس را به اجرا در نیاورد. وقتی قانونی به تصویب برسد و شورای نگهبان هم آن را تایید کند، یعنی هم مبنای قانون اساسی دارد و هم مبنای تحمیل بودجه ندارد و لابد بودجه و اعتبارش هم درنظر گرفته شده است و شورای نگهبان اگر نظر بدهد، تمام است و باید اجرا شود.

مظفر درباره برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه این طرح منجر به افزایش نقدینگی خواهد شد، گفت: پول نقد باعث ایجاد نقدینگی می‌شود و برای کشور خوب نیست؛ من هم با آن توزیع پول‌هایی که قبلا می‌دادند موافق نبودم ولی کالابرگ که به‌صورت کالا در بیاید و مواد ضروری و حیاتی مردم تأمین بشود، هیچ آثار منفی ندارد.

وی درباره علت و چرایی مخالفت دولت با اجرای این طرح، بیان کرد: به نظر می‌رسد موضع‌گیری نابجایی در مورد مجلس جدید است و این‌ها احساس می‌کنند که دیدگاه‌های دیگری دارند و یا ممکن است نکات مثبت این طرح به‌نام مجلس ثبت شود. متأسفانه این آثار سیاسی بر عملیات و تصمیم‌گیری‌های آنان تأثیر می‌گذارد و این کارِ نابجایی است. دولت باید قبل از اینکه سیاسی فکر کند، به فکر مردم و گرفتاری‌هایی آن‌ها باشد. اگر دولت مقاومت می‌کند فقط بُعد سیاسی دارد و این ناهمخوانی و ناهمدلی با مجلس را کلید می‌زند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: دولت مجلس شورای اسلامی دولت مجلس شورای اسلامی مجمع تشخیص مصلحت نظام حسین مظفر طرح معیشتی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۴۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی سردار رادان از مجلس

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی پیام فرمانده کل فراجا پیرو تشکر از نمایندگان مجلس درباره صدور بیانیه حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب را قرائت کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، علی کریمی فیروزجایی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه 10 اردیبهشت ) قوه مقننه گفت: سردار رادان، فرمانده کل فراجا طی پیامی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای کمیسیون فرهنگی و به ویژه از رئیس محترم و هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در صدور بیانیه حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب تشکر کردند.

به گزارش تسنیم، روز گذشته پیام قدردانی نمایندگان از فراجا برای اجرای طرح عفاف و حجاب، قرائت شده بود.

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • تنگنای معیشتی کارگران در سال ۱۴۰۳/ جامعه کارگری مخالف ورود مجلس به موضوع تعیین مزد است
  • مجلس با وجود مخالفت دولت با الحاق جدولی به بودجه ۱۴۰۳ موافقت کرد
  • وعده قالیباف درباره اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان
  • مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است
  • قدردانی سردار رادان از مجلس
  • مخالفت مجلسی‌ها با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان به ۳۳۰ نفر
  • مجلس یازدهم با افزایش نمایندگان به ۳۳۰ نفر مخالفت کرد
  • مخالفت مجلس با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان
  • مخالفت نمایندگان با کلیات طرح اصلاح جداول حوزه های انتخابیه
  • مخالفت مجلس با افزایش تعداد نمایندگان