Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@21:43:02 GMT

مشکل تامین آب نیروگاه لرستان به‌زودی رفع می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۰۴۶۴۰

مشکل تامین آب نیروگاه لرستان به‌زودی رفع می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، علیرضا نصرالهی گفت: شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی به عنوان متولی ساخت نیروگاه‌های حرارتی دولتی در چارچوب وظایف محوله، به منظور ایجاد پایداری شبکه برق در منطقه غرب و جنوب غرب کشور احداث «نیروگاه سیکل ترکیبی کلاس اف لرستان» را در دستور کار دارد.

وی با تاکید بر اینکه این طرح ملی با توجه به جغرافیا، منابع استان و مزیت‌های نسبی منطقه، پیشروی استان لرستان را در مسیر توسعه پایدار و رشد متوازن تسهیل می‌کند، ادامه داد: تثبیت اشتغال، اشتغال‌زایی و نیز رونق تولید از نتایج بهره‌برداری این پروژه ملی است؛ بدین منظور شرکت برق حرارتی با تأمین نقدینگی و به‌منظور تسریع در زمان عملیات ساخت نیروگاه اقدام به آماده‌سازی و تأمین زیرساخت‌های لازم پیش از ورود پیمانکار اصلی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته نصرالهی در همین راستا تاکنون اقداماتی از قبیل تملک ۵۰ هکتار زمین جهت ساختگاه نیروگاه به ارزش تقریبی ۸۵ میلیارد ریال و رفع بیش از ۴۰ معارض، تملک قانونی ۱.۶ هکتار زمین جهت جاده دسترسی نیروگاه با هزینه تقریبی ۲۳ میلیارد ریال و رفع حدود ۱۳ معارض، دریافت مجوز تخصیص سوخت از کمیته سوخت و خوراک به میزان ۷۶.۲ هزار مترمکعب در ساعت، انجام مطالعات شبکه و اخذ مجوز اتصال به شبکه و ورود و خروج خط ۴۰۰ کیلوولت مهر-گتوند در پست بلافصل نیروگاه انجام شده است.

مجری طرح نیروگاه‌های سیکل ترکیبی شرکت برق حرارتی ادامه داد: دریافت مجوز زیست محیطی از سازمان حفاظت از محیط زیست کشور، اقدام برای اخذ مجوز پیوست سلامت از وزارت بهداشت بعنوان اولین طرح نیروگاهی دولتی در مراحل انتهایی، اخذ تمامی مجوزهای اولیه استانی (میراث فرهنگی، پدافند غیرعامل، سازمان صنایع و …)، عقد قرارداد با شرکت گاز استان و پرداخت حق اشتراک گاز به مبلغ ۳۵ میلیارد ریال، شناسایی نقطه انشعاب، تهیه اسناد مناقصه جهت واگذاری عملیات احداث خط اختصاصی گازرسانی به پیمانکار واجد صلاحیت و اجرای عملیات احداث جاده با هزینه بالغ بر ۳۶ میلیارد ریال توسط پیمانکار موردتایید اداره راه استان و جذب نیروی بومی از دیگر اقداماتی است که تاکنون در این نیروگاه انجام شده است.
 

کد خبر 5066677

منبع: مهر

کلیدواژه: تولید برق نیروگاه برق شرکت تولید نیروی برق حرارتی قیمت دلار بانک مرکزی ایران قیمت نفت شاخص کل بورس انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 وزارت جهاد کشاورزی تولید گاز انتخابات آمریکا کالاهای اساسی تولید نفت اقتصاد آمریکا قیمت یورو قیمت طلا قیمت سکه بهار آزادی میلیارد ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۴۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، و به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان نیر، علی نیکزاد روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری نیر گفت: یک هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل کمربندی جنوبی شهر نیر اختصاص یافته و این پروژه عمرانی امسال تکمیل خواهد شد.
وی با بیان اینکه ۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل ساختمان دولت شهر نیر اختصاص یافته است، ادامه داد: ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیز برای رفع مشکلات آب شرب نیر اختصاص یافته و ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع زمین نیز در بالادست شهر برای احداث زیرساخت‌های آبرسانی از جمله منبع آب تامین شده است.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین گفت: مشکل آنتن‌دهی تلفن همراه و پوشش اینترنت روستا‌های بالای ۲۰ خانوار شهرستان نیر با جدیت در حال پیگیری بوده و تا هفته دولت امسال برطرف خواهد شد.
نیکزاد به مشکل سه‌راهی میراشرف نیز اشاره کرد و گفت: ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای رفع مشکل سه‌راهی میراشرف به سمت شهرستان مشگین‌شهر اختصاص یافته و راه ۲ روستای شهرستان نیر هم در سال جاری آسفالت خواهد شد.
وی همچنین از تکمیل طرح آبیاری مکانیزه اراضی پایاب سد سرخاب نیز خبر داد و افزود: امسال باید با پیگیری‌های لازم شهرک دامپروری نیر تکمیل خواهد شد.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکل انشعاب گاز متقاضیان در منطقه گردشگری بولاغلار نیز برطرف شده است، افزود: از محل سفر سابق وزیر ورزش و جوانان به استان اردبیل ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه ورزش شهرستان نیر اختصاص یافته بود که به زودی ابلاغ خواهد شد.
علیرضا حسینی، فرماندار نیر هم در این جلسه گزارشی از روند اجرا و تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی این شهرستان ارائه داد.

دیگر خبرها

  • حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین
  • حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین
  • روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرد
  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • ارزش معاملات بورس انرژی از ۱۲۱ میلیارد تومان عبور کرد
  • چرا شرکت‌ها مشکل تامین مالی دارند؟
  • اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر