Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تأمین نیازهای بیمارستان رفسنجان ضروری است، گفت: شرایط نگران کننده ای بر بیمارستان حاکم شده است و کرونا را با این بیمارستان نمی توانیم از بین ببریم.

حجت‌الاسلام "حسین جلالی" ظهر امروز ۱۸ آبان ماه در حاشیه بازدید سرزده از بیمارستان علی‌بن ابیطالب(ع) رفسنجان اظهار کرد: با توجه به اینکه رفسنجان در وضعیت بسیار بحرانی و در مرز فراتر از هشدار و قرمز از نظر کرونا قرار گرفته و مراجعه به بیمارستان بیش از اندازه و ظرفیت است، تخت‌ها همه اشغال شده و امکانات کم است و اگر این روند ادامه پیدا کند مشخص نیست بیمارستان بتواند پاسخگوی بیماران کرونایی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس افزود: از مسائل اساسی برای بیمار کرونایی دریافت اکسیژن است که اگر دریافت نکنند مشکلات زیادی برای بیماران وجود خواهد آمد.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان، وزارت بهداشت و درمان، سازمان برنامه و بودجه، شرکت‌های صنعتی و معدنی این منطقه به ویژه مس سرچشمه وظیفه دارند که هرچه زودتر از جهت نیازهای ضروری کمک کنند و اکسیژن مورد نیاز و سایر امکانات مورد نیاز در این شرایط را برای بیمارستان تأمین کنند.

جلالی ادامه داد: کادر درمان حدود یک سال است که درگیر است و خیلی زحمت می‌کشند و به نوعی دست خالی می‌جنگند ممکن است ویروس مدت ها از ما تلفات بگیرد بنابراین باید پیشگیری کرده، مردم رعایت کنند و پیش‌بینی برای نیازهای آینده درمانی هم انجام شود. 

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر مردم هشدارها را جدی می‌گرفتند نباید امروز در کشور رفسنجان به عنوان یکی از شهرهای بحرانی از نظر کرونا مطرح باشد، تصریح کرد: مردم فاصله ها را رعایت کنند، حتما از ماسک استفاده کرده، توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند و از حضور در تجمع ها، مهمانی ها و دورهمی ها پرهیز کنند.

وی ادامه داد: از اصناف قدردانی می کنم که با این وضعیت اقتصادی رعایت کردند و تعطیل هستند، امیدواریم با تعطیلی بانک ها و مدیریت مراکز مختلف وضعیت بهتر شود و این شرایط بحرانی را پشت سر بگذاریم.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کادر درمان به خاطر عشق به مردم و عشق به خدمت کار می‌کنند، عنوان کرد: مسئولان هم همت کنند امکانات و تجهیزات مورد نیاز بیمارستان را تأمین کنند. اکنون در وضعیت جنگی هستیم و بیمارستان ما آمادگی و پیش بینی چنین شرایطی نداشت اما با ایثار پرستاران و کادر درمان کمبودها تا حدی جبران می شود.

جلالی با ابراز نگرانی از اینکه تخت های اورژانس دیگر ظرفیت ندارند و اینکه چند بیمار کرونایی در یک اتاق بستری‌اند، تصریح کرد: در کنار بیمار کرونایی نباید همراه باشد اما به دلیل کمبود نیرو و پرستار این شرایط رقم خورده است و شاهد دور باطل هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت یاد مرحوم حاج اصغر نظری از خیران به نام رفسنجان که سال قبل به فکر بود و بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) را ساخت، بیان کرد: اگر ما امروز این بیمارستان را نداشتیم باید در برابر این بحران چه می کردیم.

جلالی افزود: متأسفانه دولت بعد ازانقلاب در زمینه بهداشت و درمان در رفسنجان خدمات چشمگیری نداشته است و زیرساخت های درمانی طی ۴۰ سال در رفسنجان توسعه پیدا نکرده است.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس با اشاره به اینکه بخش جراحی، اطفال، زنان و...به کرونا اختصاص دادیم و دیگر جایی در بیمارستان نداریم، ادامه داد: شرایط نگران کننده ای بر بیمارستان حاکم شده است و کرونا را با این بیمارستان نمی توانیم از بین ببریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نماینده رفسنجان در مجلس اخبار شهرستان ها کرمان استانی شهرستانها کروناویروس همه باهم علیه کرونا رفسنجان نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۴۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان

حسین زاده گفت : پذیرش، بستری، اعمال جراحی، اقدامات تشخیصی – درمانی و ترخیص کودکان زیر هفت سال بیمه شده در این بیمارستان ها باید به صورت رایگان انجام شود .

بر اساس اعلام وزارت بهداشت ؛ موضوع رایگان شدن همه خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که در هیأت دولت تصویب شده بود، به بیمه‌های پایه ابلاغ شده و همه سازمان‌های بیمه گر پایه مکلف به پرداخت ۱۰۰ درصد تعرفه دولتی برای خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال از جمله معاینه، آزمایشگاه، تصویربرداری، توانبخشی و همچنین استفاده از کیت غربالگری نوزادان در مراکز دولتی دانشگاهی سراسر کشور هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • نماینده مجلس: احساس عدم امنیت مردم سیستان و بلوچستان را زجر می‌دهد
  • درمان رایگان کودکان بیمه شده زیر هفت سال
  • خوزستان نیازمند بیمارستان تخصصی چشم و قلب
  • حس خوب حمایت
  • وضعیت تومورهای مغزی در کودکان/ رویکرد درمان چند تخصصی
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان مفید
  • درمان رایگان هدیه به کودکان
  • ویدیو/ درمان رایگان زیر ۷ ساله‌ها روی پیشخوان بیمارستان‌ها
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان