Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@06:24:55 GMT

۵۹ رشته قنات در استان خراسان رضوی مرمت و احیا شد

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۰۴۷۸۶

۵۹ رشته قنات در استان خراسان رضوی مرمت و احیا شد

احمد واحدی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از پروژه‌های محرومیت زدایی دهستان کرات تایباد طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای مرمت و احیای این تعداد قنات افزون بر ۶۰ میلیارد ریال هزینه شده و هم اکنون ۷۰ رشته قنات دیگر به صورت مشارکتی با مردم و جهاد کشاورزی در روستاهای شهرستان صالح آباد در حال مرمت می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام رضا (ع) در خراسان رضوی، در اجرای منویات رهبر معظم انقلاب و با توجه به شاخص‌های محرومیت زدایی در ۶ دهستان این استان اقدام به رفع مشکلات این مناطق کرده است.

مسوول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام رضا (ع) در استان خراسان رضوی گفت: این قرارگاه در حال حاضر در پنج محور اشتغال، تعلیم و تربیت، سلامت، فرهنگی و اجتماعی در روستاهای مرزی شهرستانهای کلات، سرخس، صالح آباد، خواف، زاوه و تایباد خدمات ارائه می‌کند و در ۹۶ روستا بیش از ۸۰ هزار نفر را زیرپوشش دارد.

وی افزود: از سال ۹۶ و آغاز فعالیت این قرارگاه ۱۷۰ مدرسه بازسازی، مرمت و زیباسازی شده و همچنین ۲۵ کلاس درس به فضاهای آموزشی روستاهای هدف افزوده شده است.

واحدی ادامه داد: در حال حاضر ۱۲ پروژه محرومیت زدایی در حوزه فضاهای آموزشی و آبرسانی در ۶ دهستان خراسان رضوی از سوی این قرارگاه در حال اجرا می باشد که نسبت به تامین اعتبار آن مشکلی وجود ندارد، احیا و مرمت قنوات، احداث و بازسازی خانه‌های عالم، احداث و لایروبی بندهای خاکی و سنگی ملاتی، محوطه سازی و ساخت سرویس‌های بهداشتی و اجرای طرح‌های اشتغالزایی از مهمترین اقدامات این قرارگاه در مناطق مرزی است.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۳ هزار دانش آموز در این مناطق زیرپوشش برنامه‌های فرهنگی و آموزشی این قرارگاه قرار دارند گفت: در حال حاضر کار مطالعات ۱۰ دهستان جدید در شهرستانهای درگز، سرخس، صالح آباد، تربت جام، خواف، باخرز و تایباد آغاز شده است.

دهستان کرات متشکل از ۱۰ روستا با ۱۸ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری شهر تایباد قرار دارد.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری تایباد با ۳۵ روستا و دو بخش مرکزی و میان ولایت در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

برچسب‌ها تایباد وزارت جهاد کشاورزی سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی قنات ایرانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تایباد وزارت جهاد کشاورزی سپاه امام رضا ع خراسان رضوی قنات ایرانی تایباد وزارت جهاد کشاورزی سپاه امام رضا ع خراسان رضوی قنات ایرانی اخبار کنکور خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۴۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از اولین گروه سفیران استاندارد در خراسان رضوی

دریافت 55 MB

تصویربردار: سیدحسین میرپور

کد خبر 6098804

دیگر خبرها

  • تجلیل از اولین گروه سفیران استاندارد در خراسان رضوی
  • زوج تایبادی مراسم عقد خود را در مزار شهدای گمنام برپا کردند
  • اتمام مرمت و لایروبی دو رشته قنات کشاورزی در ورزقان
  • صفحه اول روزنامه‌های خراسان رضوی ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • مسدودی چند رشته قنات در تفت از پیامد‌های بارش‌های بهاری
  • فیلم/ جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه در استان خراسان رضوی
  • طلّاب به کمک کرغندی‌ها رفتند
  • حضور طلبه ها در منطقه سیل زده کرغند
  • تسریع در جمع آوری اتباع غیرمجاز در خراسان جنوبی
  • فیلم/ اجتماع بزرگ صادقیون در خراسان رضوی