Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصناف استان گلستان اعتقاد دارند که کفه مصوبات کرونایی دولت سنگین تر از بسته های حمایتی است.

خبرگزاری شبستان، گرگان- فاطمه رائیجی؛ با توجه به شدت گرفتن کرونا در کشور، طرح یک ماهه برای کاهش میزان شیوع ویروس کرونا در نظر گرفته شده است.

 

طی هفته های اخیر موج سوم کرونا در استان گلستان آغاز شده و به تدریج آمار بیماران کرونایی در استان رو به افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دولت این طرح را برای کاهش آمار ابتلا به کرونا در نظر گرفته و حتی ممکن است این اقدامات سخت گیرانه تر شود و طرح ممنوعیت رفت و آمد را تنها برای تاکسی ها و خودروهای حمل و نقل عمومی از ساعت ۲۱ شب به بعد اعلام کند تا مراکز تجمعی کاهش یابد.

 

در استان گلستان نیز با تعطیلی تفرجگاه ها و دیگر اقدامات تلاش شده است تا تجمعات کاهش پیدا کند اما برخی از موضوعات مانند برگزاری مراسم های عروسی و عزا زمینه ساز روند افزایشی شیوع کرونا شده است.

 

البته دادستان مرکز استان گلستان از برخورد قاطع دستگاه قضایی با برگزار کنندگان مراسم های عروسی و عزا خبر داده است و بیان کرده با برگزارکنندگان عروسی ها و عزاداری ها در منازل که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند تحت عنوان تهدید علیه بهداشت عمومی تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند، همچنین رستوران ها و تالارها می توانند با ظرفیت 50 درصد و با رعایت پروتکل های بهداشتی فعالیت کنند و در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی پلمپ می شوند.

 

علاوه بر  محدودیت ها برای گروه سه شغلی شامل مدارس، دانشگاه ها، حوزه‌ های علمیه، آموزشگاه‌ های فنی حرفه‌ ای، زبان‌سراها، آموزشگاه ها و کتابخانه‌ ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر، موزه ها و باغ موزه ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه ‌های زنانه و سالن ‌های زیبایی و کاهش فعالیت مترو و حمل و نقل عمومی درون شهری و گروه چهار شغلی شامل  برگزاری همایشها، برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی و مذهبی، مدارس شبانه روزی، باشگاه‌های ورزشی مربوط به ورزشهای پر برخورد از جمله کشتی، کاراته و جودو، کافه ها، چایخانه ها و قهوه خانه ها با عرضه مواد دخانی، باغ وحش ها، شهربازی ها و مراکز تفریحی آبی  دولت تصمیم گرفته گروه دو شغلی را نیز به مدت یک ماه پس از ساعت 18 محدود کند.


گروه دو شامل مراکز خرید، پاساژها، فروشگاه های عرضه مواد غیرغذایی، مراکز شماره گذاری اتومبیل، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، مراکز متبرکه و زیارتگاه ‌ها، مساجد و مصلی ‌ها، مراکز تمرین و انجام مسابقات ورزشی، مراکز فروش لوازم خانگی، قنادی و شیرینی فروشی ها، آب میوه و بستنی فروشی ها، آرایشگاه های مردانه، بازار فروش خودرو، فرش و موکت فروشی ها، خدمات چاپ دیجیتال، تزئینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی ها، اسباب بازی فروشی ها، عمده فروشی و خرده فروشی پوشاک، پارچه فروشی ها، پرده سراها، مراکز فروش مبلمان، کیف و کفش، مراکز فروش لوازم التحریر، خیاطی و خرازی، آتلیه و عکاسی ها، مشاوران املاک، فروشگاه های لوازم آرایشی و بهداشتی و مراکز فروش و عرضه خشکبار و آجیل می شود.

 

اما به اعتقاد بسیاری از اصناف این اقدام به صورت کارشناسی اتفاق نیفتاده و باید تمهیدات بهتری رقم بخورد، در استان گلستان نزدیک به 20 هزار واحد صنفی فعالیت می کند و شرایط همه اصناف برای پذیرش این دستورالعمل یکسان نیست و از سویی برخی از اصناف برای اجرای این مصوبه دغدغه هایی داشتند.

 

«امید سعیدی» نایب رئیس اتحادیه چلوکباب ها و رستوران های گرگان در این باره می گوید: چلوکباب ها و رستوران ها بیشترین آسیب را دیدند و مسئولان حمایتی نداشتند.

 

نایب رئیس اتحادیه چلوکباب ها و رستوران های گرگان ادامه داد: در کارگروه تسهیل مصوبه برای دریافت تسهیلات داشتیم اما متأسفانه اجرایی نشد حال با این شرایط چگونه می توانیم اقتصاد و معیشت خود را تأمین کنیم؟

 
سعیدی بیان کرد: در حالی که مسئولان ستاد کرونا برای کاهش شیوع کرونا از ما خواستار اعمال محدودیت ها و تعطیلی اصناف هستند اما شرکت های خدمات رسان اعم از آب و برق همراهی لازم را با ما ندارند و پس از تعویق قبوض حتی دو روز صبوری نمی کنند، ما به عنوان اصناف مجبور هستیم از مصوبات ستاد کرونا تمکین کنیم ولی نیاز است مساعدت ها از سوی مسئولان استانی بیشتر شود.


وی یادآور شد: مسئولان تنها به دنبال تکمین و همکاری اصناف هستند و انتظار ما این است که مسئولان در قبال همکاری اصناف در بحث مالیات، بیمه، آب و برق و گاز از ما حمایت کنند.

 

«فرامرز نجاتی» رئیس اتحادیه قنادان استان گلستان نیز در این باره می گوید: فعالیت های قنادان به گونه ای است که کار از ساعت هفت صبح شروع می شود و محصول تولیدی ساعت 16 عصر خارج می شود که با توجه به مصوبه اخیر عرضه شیرینی جات و محصولات قنادی در کمتر از دو ساعت کار سختی است چراکه مردم به دنبال محصول تازه و باکیفیت هستند.

 

رئیس اتحادیه قنادان استان گلستان  ادامه داد: با توجه به فعالیت قنادی ها درخواست ما این است که پس از ساعت ۱۸ به صورت بیرون بر فعالیت دشته باشیم، در واقع ما می توانیم صبح تا ظهر قنادی ها را تعطیل کنیم ولی در بعد از ظهر باید تدبیری برای فروش محصولات مان اندیشیده شود.

 

وی افزود: در هر قنادی بزرگ در شهرستان 30 تا 40 نفر مشغول به فعالیت هستند و کاهش میزان فروش محصول باعث کاهش کارگران در مجموعه قنادی ها می شود.

 

رئیس اتحادیه قنادان استان گلستان خاطرنشان کرد: 160 نفر عضو اتحادیه قنادان هستند و در هر واحد صنفی حداقل 5 نفر فعالیت دارند و با این تصمیم ستاد کرونا، قنادی ها مجبور به تعدیل نیرو می شوند و بیش از چهار هزار خانواده در استان گلستان با مشکلات معیشتی رو به رو خواهند شد.

    «حامد طلوع نژاد» رئیس اتحادیه آرایشگاه های مردانه گرگان نیز در این باره می گوید؛ کاش مسئولان به شغل های تخصصی تر نگاه بهتری داشتند.       رئیس اتحادیه آرایشگاه های مردانه گرگان خاطرنشان کرد: آرایشگری که 20 اصلاح در 12 ساعت انجام دهد باید در 6 ساعت انجام دهد و به جای آنکه ساعت کاری بیشتر شود تمام فشار در این 6 ساعت افزایش پیدا می کند و اعمال محدودیت در زمان فعالیت آرایشگاه ها موجب ازدحام بیشتر می شود.       طلوع نژاد به مصوبه ستاد ملی کرونا برای محدودیت فعالیت گروه دوم شغلی پس از ساعت ۱۸ اشاره کرد و افزود: متأسفانه ستاد کرونا  در حوزه مشاغل به صورت تخصصی وارد نشد، آرایشگاه ها با اعمال محدودیت فعالیت آسیب مالی نمی بینند اما تعداد مراجعات بیشتر می شود و این گونه پروتکل های بهداشتی کاهش پیدا می کند.       «حمید سلیمانی»،  رئیس اتحادیه چاپخانه های استان گلستان نیز در این خصوص بیان کرد: چاپخانه ها کار خدماتی ارائه می کنند و چاپ اوراق بیمارستانی را برعهده دارند که ممکن است کار چاپ طولانی شود و باید تدبیری شود که با واحدهای خدماتی که شرایط خاص پیدا می کنند همراهی شود.       رئیس اتحادیه چاپخانه های استان گلستان  تصریح کرد: بیشتر اوقات کار چاپ در ساعت 16 به پایان می رسد ولی در برخی از سفارش ها شرایط چاپ به زمان بیشتری نیاز دارد لذا نیاز است در این خصوص تدابیری اتخاذ شود.

 

پایان پیام/695

منبع: شبستان

کلیدواژه: منع رفت و آمد بسته های حمایتی دولت پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا ویروس کرونا پروتکل های بهداشتی اتحادیه قنادان استان گلستان رئیس اتحادیه آرایشگاه ها مراکز فروش رستوران ها فروشی ها قنادی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۵۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تعیین تکلیف چای سنواتی/ دغدغه کشاورزان برطرف شود

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس هیأت مدیره سندیکای کارخانجات چای شمال با حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان دیدار کرد.

«حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی» رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به اینکه وضعیت صنعت چای همواره در دستور کار دولت قرار دارد، اظهار کرد: دولت برای کمک به چایکاران ۲۵ درصد قیمت مصوب را پرداخت می‌کند تا با حمایت از این صنعت، شاهد افزایش تولید چای در کشور باشیم.

وی با توجه به نامگذاری شعار سال توسط مقام معظم رهبری با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» افزود: بخشی از تولیدات استان گیلان به صنعت چای اختصاص دارد باید تلاش شود تا با مشارکت مردم و بخش خصوصی تمام اقدامات لازم در راستای افزایش تولید چای صورت گیرد.

رئیس شورای قضائی استان یکی از مشکلات استان را معضل چای سنواتی دانست و تصریح کرد: چای گیلان همواره در سبد غذایی خانواده‌های ایرانی جای داشته و مساله چای سنواتی نباید موجب خدشه دار شدن نام و نشان چای گیلان شود.

وی حل دغدغه چای سنواتی را در گرو تدبیر و اتخاذ روش‌های منطقی و عقلانی عنوان نمود و افزود: اراده همه مسؤولان بر این است که این مشکل بدون شتابزدگی و با کمک دولت و بخش‌های خصوصی و مردمی مرتفع گردد.

این مقام ارشد قضائی با اشاره به اینکه چای سنواتی اکنون به یک تهدید برای استان تبدیل شده اضافه کرد: چای سنواتی باید تعیین تکلیف شده و نگرانی کشاورزان و کارخانجات چای، برطرف شود.

وی تصریح کرد: تعیین تکلیف و خروج چای سنواتی از انبارها باید مدبرانه باشد و چای‌های سنواتی تاریخ مصرف گذشته در صورت صرفه اقتصادی کمپوست و در غیر این صورت امحاء گردد.

کد خبر 6090030

دیگر خبرها

  • بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین
  • نشست تخصصی کمیته امداد استان گلستان با دانشگاه آزاد اسلامی برگزارشد
  • ۷۸ مصوبه سفر دولت به مازندران کامل اجرا شده است
  • گام‌های بلند دولت سیزدهم برای رونق اقتصادی در گلستان
  • ضرورت تعیین تکلیف چای سنواتی/ دغدغه کشاورزان برطرف شود
  • ۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان آماده فعالیت هستند
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • تحقق ۱۲۹ مصوبه از سفر اول دولت سیزدهم به خراسان رضوی
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵ هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • آبیاری دغدغه مهم کشاورزان گندم کار در شهرستانهای شوش و کرخه است