Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-30@14:35:03 GMT

زنان بیشتر به علائم کرونای بلند مدت دچار می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۰۵۴۵۸

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ متخصصان مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های ایالات متحده (CDC) تشخیص داده اند که بارداری در زنان خطر مرگ ناشی از ویروس کرونا را دو برابر می‌کند.

محققان مشاهده کردند براساس آماری که از ۲۲ ژانویه تا ۳ اکتبر جمع آوری شده است از بیش از ۱۹ هزار زن باردار مبتلا به کووید۱۹، ۳۳ بیمار فوت کرده اند، میزان مرگ و میر در این گروه ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ درصد است. علاوه بر این، در میان زنان غیر باردار، این عامل به نصف بیشتر رسیده است.

طبق پژوهش CDC، این ممکن است به دلیل تغییرات فیزیولوژیکی مانند: افزایش ضربان قلب و مصرف اکسیژن، کاهش ظرفیت ریه و تغییر در سیستم ایمنی بدن باشد که در دوران بارداری اتفاق می‌افتد.

لیوبوف یروفی یوا متخصص زنان و زایمان گفت: بعد از ابتلا به ویروس کرونا، بارداری خطرناک است، زیرا از دارو‌هایی برای درمان آن استفاده می‌شود که می‌تواند سلول‌های جنینی و سیستم تولید مثل را تحت تأثیر قرار دهد.

او گفت، زنان باید سه ماه صبر کنند تا بهبودی کامل پیدا کنند. این متخصص همچنین استفاده از پیشگیری از بارداری هورمونی را در دوز‌های کم در دوران نقاهت توصیه کرد.

مبتلایان به کووید۱۹ خفیف می‌توانند از همان لحظه‌ای که احساس بهبودی دارند مصرف دارو‌ها را شروع کنند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۵۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چکاپ‌های مهم برای بارداری در سنین بالا + فیلم

بارداری بعد از ۳۵ سالگی در ردیف بارداری‌های پرخطر محسوب می‌شود، بنابراین لازم است تا مادر قبل از اقدام به بارداری چکاپ‌هایی را انجام دهد.

فاطمه عدالت فر کارشناس مامایی، به چند مورد از چکاپ‌های مهم برای مادران بالای ۴۰ سالی که می‌خواهند باردار شوند، اشاره کرده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • میانگین بارش سال زراعی سیستان وبلوچستان مثبت شد
  • میانگین بارش سال زراعی سیستان و بلوچستان مثبت شد
  • میانگین بارش سال زراعی استان مثبت شد
  • بی‌نمک زندگی کنید!
  • چکاپ‌های مهم برای بارداری در سنین بالا + فیلم
  • گران شدن ورزش به معنای تحمیل هزینه های بیشتر درمانی در آینده است
  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟
  • خطری که بازماندگان سرطان سینه را تهدید می‌کند
  • ثبت احوال : مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟