Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@15:11:43 GMT

پلمب و تعطیلی ۹۱ واحد صنفی در استان مرکزی

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۰۵۴۶۲

پلمب و تعطیلی ۹۱ واحد صنفی در استان مرکزی

حسن مهرعلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: نزدیک به ۹ هزار و ۹۵۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی مختلف در ۲ هفته اخیر در استان توسط بازرسان انجام شده است.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۹ هزار و ۹۵۰ مورد بازرسی انجام شده توسط بازرسان به ۹۱۰ مورد اخطار، ۱۵۵ مورد اقامه دعوی از واحدهای متخلف و ۹۱ مورد پلمپ و تعطیلی منجر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به شیوع گسترده کرونا از نیمه دوم آبان ماه، تشدید بازرسی‌ها در استان در دستور کار است و زمان بازرسی نیز در ساعات عصر و شب است و به تبع سطح نظارتی افزایش پیدا می‌کند.

مهرعلی افزود: با وجود ارائه آموزش‌ها، تذکر و اخطارهای لازم در هفت ماه اخیر به واحدهای صنفی مبنی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی اکنون اعمال قانون و مقررات واحدهای متخلف انجام می‌شود.

متأسفانه شاهد برگزاری مراسم عروسی در تالارهای پذیرایی هستیم

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: متأسفانه با توجه به تأکیدات و اخطارهای لازم شاهد برگزاری مراسم عروسی در تالارهای پذیرایی هستیم که به پلمپ این واحدها منجر می‌شود.

مهر علی افزود: تاکید نخست ما این است که متصدیان به واحدهای زیر مجموعه خود، پروتکل‌های ابلاغی را مبنی بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی اعلام کنند در غیر این صورت متضرر خواهند شد چرا که اقامه دعوی خواهد شد و تفاوتی نمی‌کند که متصدی واحد یا دستگاه مربوطه شخصیت حقیقی یا حقوقی باشد بنابراین پروتکل‌های بهداشتی باید رعایت شود و اجرای آن وظیفه هر شخص است.

تمامی استخرها در شهرستان محلات پلمپ شده است

وی عنوان کرد: تاکنون تمامی استخرها در شهرستان محلات پلمپ شده است و در شهر اراک نیز به همین نحو عمل و با متخلفان برخورد می‌شود.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار کرد: رصد و پایش محدودیت و ممنوعیت فعالیت گروه‌های شغلی سه و چهار انجام می‌شود.

به گفته مهر علی، پایش مجدد ادارات، بانک‌ها، تمامی دفاتر پیشخوان (دفاتر قضائی، اسناد، پلیس +۱۰) به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجدد در دستور کار است.

وی گفت: بازرسی وسایل حمل و نقل عمومی به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دستور کار است.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: با توجه به ممنوعیت برگزاری همایش، کارگاه‌ها و جلسات رصد این موارد نیز در حال انجام است و در صورت مشاهده هر گونه مراسم از طریق مراجع قضائی مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

مهر علی افزود: به منظور تسریع در فرآیند رسیدگی به تخلفات احراز شده هماهنگی لازم با دستگاه قضائی صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: در نزدیکترین مرکز جامع سلامت، بازرس مستقر شده است و اگر هر یک شهروندان در صورت مشاهده هر گونه سو جریان و فرآیند معیوبی در عدم رعایت پروتکل‌ها آن را به مرکز جامع سلامت اطلاع دهند، در کمتر از ۲۴ ساعت مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

کد خبر 5066396

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی اراک بازرسی از واحدهای صنفی پروتکل های بهداشتی پلمب واحد صنفی ویروس کرونا شیراز شیوع کرونا آمار کرونا محدودیت های کرونایی کرمانشاه بوشهر بارش باران ستاد ملی مقابله با کرونا شهرکرد قزوین مجلس شورای اسلامی لیگ برتر فوتبال ایران گرگان پروتکل های بهداشتی رعایت پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۵۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عامل توزیع غیر مجاز دارو در فلاورجان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،مرکز اصفهان؛ فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان گفت: در بازرسی ماموران انتظامی از یک واحد صنفی در شهرستان فلاورجان هزار و ۵۰۰ عدد انواع قرص های ترک اعتیاد غیر مجاز کشف و ضبط شد .
سرهنگ مرتضی هادیان با اشاره به معرفی متصدی متخلف این واحد صنفی به مرجع قضائی از شهروندان خواست :اخبار و اطلاعات خود پیرامون موارد مشکوک و مجرمانه را از طریق تماس با مرکز فوریت های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • تجلیل از واحد‌های نمونه در اراک
  • پلمب دو واحد آلاینده غیر مجاز تولید زغال در رباط کریم 
  • احیای ۴۹۷ واحد اقتصادی استان مرکزی ظرف دو سال
  • پانی پوری ؛ غذای سنتی خیابانی در هند با رعایت کامل بهداشت! (فیلم)
  • پلمب ۱۲۴ واحد مشاور املاک در قزوین
  • پلمب ۸ واحد مشاور املاک غیرمجاز در پردیس و بومهن + فیلم
  • ۶۰ درصد بیمه شدگان اجباری استان مرکزی قشر کارگر هستند
  • پلمب ۴۸ واحد صنفی متخلف در مرند
  • دستگیری عامل توزیع غیر مجاز دارو در فلاورجان
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز