Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-04@21:28:50 GMT

رسیدگی به ۲ میلیون پرونده در شورا‌های حل اختلاف

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۰۵۸۹۸

رئیس مرکز توسعه شورا‌های حل اختلاف گفت: در ۶ ماهه اول امسال بیش از ۲ میلیون پرونده در شورا‌های حل اختلاف رسیدگی شده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  حجت الاسلام هادی صادقی، رئیس مرکز توسعه شورا‌های حل اختلاف با اشاره به وظیفه شورا‌های حل اختلاف برای برطرف کردن ریشه‌های اختلاف و برقرار کردن صلح و سازش پایدار بین طرفین افزود: بر خلاف روند‌های قضایی دیگر که گاهی رسیدگی به پرونده‌ها تا ۲ یا ۳ سال و بیشتر طول می‌کشد، پرونده‌ها در شورا‌های حل اختلاف ظرف ۲ یا ۳ ماه به هر طریق خاتمه می‌یابد و حل و فصل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



صادقی با بیان این که از مجموع پرونده‌ها در شورا‌های حل اختلاف حدود ۳۰ درصد قابلیت صلح و سازش دارد گفت: تعداد زیادی از پرونده‌ها هم به طرق دیگر حل و فصل می‌شوند مثلا تعدادی از پیگیری شکایاتشان منصرف می‌شوند و حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد هم به دادگاه‌ها بر می‌گردند.

رئیس مرکز توسعه شورا‌های حل اختلاف با اشاره به این که در لایحه جدید به ماهیت کار شورا‌ها بیشتر نزدیک می‌شویم گفت: در این لایحه وضع استخدامی کارمندان شورا‌ها هم روشن خواهد شد و آن‌ها می‌توانند در آزمون‌های استخدامی دفاتر شرکت کنند.

او گفت: همچنین در لایحه جدید تعداد اعضای شورا‌ها از ۳ نفر به ۲ نفر کاهش یافته است و تعداد شورا‌ها نیز بر حسب نیازی که هست کاهش می‌یابد.

رئیسی همچنین درباره بیمه کارمندان شورا‌های حل اختلاف هم گفت: اعضای شورا‌ها افتخاری همکاری می‌کنند، اما ۱۶ هزار بیمه شده داریم و از همین امسال بیمه ها را به روز کرده ایم.

رئیس مرکز توسعه شورا‌های حل اختلاف در خصوص ستاد ملی صبر هم توضیح داد: ستاد ملی صبر در واقع اسمش اشاره دارد به صلح و بخشایش و رضایت، و ستاد فراقوه‌ای است و از نهادی‌های مختلف و مشاهیر و ... می‌توانند عضو آن باشند و در حال حاضر بسیاری از بزرگان و مشاهیر با این ستاد همکاری دارند و این ستاد بنا دارد برنامه هایش را توسعه دهد.

او با اشاره به نوبت دهی الکترونیکی که فرایند مراجعه به شورا‌ها را برای مردم آسان می‌کند گفت: نوبت دهی الکترونیکی الان عملیاتی است، اما رسیدگی الکترونیکی در دست اقدام است و ما نیازمند تقویت زیرساخت‌ها و تجهیز شعبات برای ان هستیم.

صادقی با اشاره به موضوع مبارزه با فساد گفت: مبارزه با فساد از سیاست‌های جدی قوه قضاییه است و در گذشته بوده و این دوره تشدید شده است و همه تلاش می‌کنند که قوه قضاییه سالم‌تر از گذشته شود.

وی با بیان این که فساد اندک هم برای قوه پسندیده نیست گفت: هفته گذشته یک شبکه فساد را که از بیرون شورا شروع می‌شد و به شورا ختم می‌شد شناسایی کردیم و  ۲۵ نفر بازداشت و در حال بازجویی هستند. اما این تعداد در مقابل ۳۰ هزار نیروی خدوم و مخلص و بسیار موجه چیزی نیست.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: رئیس مرکز توسعه شورا های حل اختلاف شورا های حل اختلاف پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۵۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت فروشگاه زنجیره‌ای متخلف در ارومیه

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی از محکومیت میلیاردی متصدی فروشگاه زنجیره‌ای برای عرضه خارج از شبکه گوشت منجمد خبر داد و   پرونده فروشگاه زنجیره‌ای متخلف برای عرضه خارج از شبکه ۱۳۰ کیلوگرم گوشت منجمد به ارزش ۳۶۷ میلیون ریال در شعبه بدوی دادگاه تعزیرات حکومتی شهرستان ارومیه رسیدگی شد.

حسین نجف زاده افزود: شعبه رسیدگی کننده با بررسی پرونده و ارائه نکردن اسناد و دلایل قانونی، تخلف انتسابی را محرز اعلام و متهم را به پرداخت سه میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال جریمه نقدی معادل ۱۰ برابر میزان تخلف محکوم کرد.

وی گفت: بازرسان اتاق اصناف شهرستان ارومیه گزارش تخلف را در بازرسی از یک فروشگاه زنجیره‌ای کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

نجف زاده ضمن اعلام آمادگی تعزیرات حکومتی استان جهت دریافت و رسیدگی فوری به شکایات وگزارشات مردمی از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی و صنفی، قاچاق کالا و ارز و بهداشت و دارو و درمان موضوع را از طریق سامانه اینترنتی www.tazirat۱۳۵.ir و یا تلفن ۳۳۴۶۶۸۰۳-۰۴۴ به تعزیرات حکومتی استان گزارش نمایند

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • دولت توپ کشتی پرتغالی را به زمین اژه‌ای انداخت/ مسئول رسیدگی به این پرونده قوه قضاییه است
  • به قاچاقچیان مواد مخدر رحم نمی‌کنیم
  • کاهش میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون پزشکی زنجان
  • کمیسیون اصل ۹۰، مرجع رسیدگی به شکایت‌های مردم
  • افتتاح و آغاز به کار ۲۷۰ هزار میلیارد ریال طرح در ملایر
  • جریمه کابینت ساز متقلب در کرمانشاه
  • ۳۰۰۰کیلوگرم چوب قاچاق از یک کامیون در یاسوج کشف شد
  • پرونده بابک زنجانی در قوه قضاییه بسته شد، اما در افکار عمومی باز می ماند
  • محکومیت فروشگاه زنجیره‌ای متخلف در ارومیه
  • ۴۴ هزار پرونده در معاونت حل اختلاف دادگستری ایلام مختومه شد