Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، همزمان با ادامه درگیری‌ها در مناطق مرکزی یمن (استان‌های الجوف و مارب) از جنوب استان جیزان عربستان (مناطق هم مرز با شمال شرق استان حجه) خبر می‌رسد، رزمندگان یمنی عملیات جدیدی را در محور شرقی کوه‌های «جحفان» انجام دادند.

یک منبع میدانی که از نزدیک تحولات را در مناطق شمال غرب یمن دنبال می‌کند در گفتگو با خبرنگار ما به جزئیات عملیات علیه عناصر ائتلاف و نظامیان سعودی اشاره و اعلام کرد: رزمندگان یمنی پس از درگیری‌های چند ساعته موفق شدند ارتفاع «الجیش» از توابع منطقه «وادی جاره» را از اشغال خارج کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع میدانی با بیان این که رزمندگان پس از متواری شدن نظامیان سعودی کنترل مقر نظامی را بر روی این ارتفاع در دست گرفتند، گفت: نیرو‌های یمنی عملیات سیطره بر ارتفاع «الجیش» را از محور شمالی کوه «النقاره» و حومه غربی کوه «العطب» آغاز کردند.

به گفته این منبع میدانی، این ارتفاع بسیار مهم در محور شرقی کوه جحفان از محور شمالی به کوه‌های «دخان و الدود» و پایگاه نظامی «رمیح» متصل می‌شود و با شهر راهبردی «الخوبه» حدود ۱۱ کیلومتر فاصله دارد و همین موقعیت بر اهمیتش افزوده است.

وی افزود: نیرو‌های یمنی درصدد هستند با تسلط بر این مناطق و کوه‌های اطراف بر بخش‌هایی از شهر الخوبه اشراف یابند و راه را برای ادامه پیشروی‌ها باز کنند؛ شهر راهبردی الخوبه یکی از مهم‌ترین مناطق در جنوب شرق استان جیزان عربستان به شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید

نقره داغ شدن مزدوران اجاره‌ای سعودی در جنوب استان الجوف توسط رزمندگان یمنی + نقشه میدانی

در صورتی که این شهر به کنترل نیرو‌های یمنی درآید، رژیم سعودی ضربه سختی را متحمل می‌شود و فشار بر نیرو‌های مزدور در مناطق اشغالی شمال غرب استان صعده و شمال شرق استان حجه چند برابر می‌شود.


اعلام الحربی

پیشروی رزمندگان یمنی در این محور (حومه شهر الخوبه) منجر به تامین امنیت بیشتر مناطق مرزی شمال شرق استان حجه با شمال غرب استان صعده از جمله «ظهر الحمار، الجرائب، المدافن، الصبه، شویحطه، کوه حرم و ...» می‌شود.

به گفته منابع میدانی، پاکسازی مناطق اشغالی در شمال غرب استان صعده و هم مرز با استان جیزان از جمله «جنبیره، ضبیره، جلاح و ...» یکی دیگر از نتایج عملیات موفقیت آمیز رزمندگان یمنی در مناطق حومه شهر الخوبه خواهد بود.

استان جیزان در جنوب غرب عربستان واقع شده و نیرو‌های یمنی در ۵ سال گذشته موفق شده اند بخش‌هایی از این استان را به کنترل درآورند و عملیات‌های نظامیان و مزدوران ائتلاف سعودی برای سیطره دوباره بر مناطق از دست رفته ناکام مانده است.

منبع: مشرق

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحولات یمن جنگ یمن استان حجه رزمندگان یمنی نیرو های یمنی استان جیزان شرق استان شمال غرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۶۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل شدید در شمال مکه مکرمه

بارندگی شدید در شمال منطقه مکه مکرمه عربستان سعودی منجر به وقوع سیلاب سهمگین در این منطقه شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، بارندگی شدید در شمال منطقه مکه مکرمه عربستان سعودی منجر به وقوع سیلاب سهمگین در این منطقه شده است که به برخی از جاده‌ها و خانه‌ها و خودروها در مسیر خود خسارت وارد کرده است.

.

.

این در حالی است که اخیراً عربستان سعودی شاهد باران‌های سیل‌آسا بود به‌طوری که تعدادی از خیابان‌ها و جاده‌های اصلی آن مسدود شد و خودروهای بی‌شماری در سیلاب‌های شدید و بی‌سابقه آسیب دید که این موضوع خشم مردم عربستان را از عملکرد ضعیف مقامات سعودی برانگیخت.

عربستان سعودی هر از چند گاهی شاهد حوادث مشابهی است که گاهی منجر به تلفات جانی و خسارات مالی سنگین می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سختی کار نفتی‌ها
  • سیل شدید در شمال مکه مکرمه
  • حملات مقاومت به محل استقرار نظامیان اشغالگر در جنوب غزه
  • رژیم صهیونیستی: حزب‌الله از مرزها دور نشود جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم
  • حزب‌الله لبنان نظامیان صهیونیست و یک تانک مرکاوا را هدف قرار داد
  • رزمندگان لبنانی و فلسطینی، نظامیان صهیونیست را هدف قرار دادند
  • تجلیل از ۵۰۰۰ معلم شاغل و بازنشسته جنوب استان بوشهر
  • حمله توپخانه‌ای حزب‌الله به پایگاه نظامیان صهیونیست در «کفرشوبا»
  • شلیک ۴۰ موشک از جنوب لبنان به فلسطین اشغالی
  • شروع باران شدید از فردا در ۷ استان