Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بورس تابناک، امروز با توجه به اینکه روند بازار به صورت ریزشی بود و اکثر گروه‌ها به پیروی از سهم‌های لیدر روند نزولی را طی می‌کردند، تقریبا تمامی نمادهای گروه دارویی مثبت بود و برعکس بازار به صورت صعودی گام برداشته بود.

در همین رابطه برخی از کارشناسان دلیل آن را وجود این شائبه عنوان کردند که ارز ۴۲۰۰ تومان قرار است به زودی به واردات مواد اولیه دارویی تعلق نگیرد و همین دلیل سبب شده که گروه دارویی جذابیت بیشتر در بازار داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پی همین خبر مسئولان مربوطه خبر را تکذیب کردند و آن را یک نوع سودجویی توسط برخی افراد دانستند. 

علاوه بر مسئولان دولتی در خصوص تکذیب این خبر فعالان صنفی دارویی کشور هم این خبر را یک شایعه دانستند.

محمدباقر تحویل زاده عضو سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته بندی دارویی در گفتگو با بازار در مورد خبری مبنی بر حذف ارز ۴۲۰۰تومان از واردات مواد اولیه دارو گفت: چنین خبری شایعه است و هیچ گونه خبری مبنی بر حذف ارز ۴۲۰۰تومان از واردات مواد اولیه دارویی از سوی سازمان برنامه و بودجه و همچنین وزارت بهداشت اعلام نشده است.

تحویل‌زاده اضافه کرد: حدود شش ماه گذشته برخی از داروها که به اصطلاح به آن‌ها (otc) او تی سی( داروهای بدون نسخه مثل قرص سرما خوردگی و غیره) گفته می‌شود، آزاد شدند و ارز ۴۲۰۰ به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد. که این داروها معمولا در بازار بدون نسخه به بیماران تحویل داده می‌شود. اما در سایر داروها چنین چیزی وجود ندارد و همچنان ارز ۴۲۰۰ تومان به واردات مواد اولیه آن تعلق می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برخی عنوان می‌کنند که باید ارز دولتی از داروهای برداشته شود گفت: به خاطر اینکه دارو جزو کالاهای اساسی و ضروری است و همچنین گرانی که در پی عدم تعلق ارز دولتی به واردات مواد اولیه آن در بازار ایجاد می‌شود، فعلا چنین تصمیمی منتفی است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: رأی الکترال کاملا هریس انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جو بایدن محمد رضا نجفی مواد اولیه بازار سرمایه ارز دولتی رأی الکترال کاملا هریس انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جو بایدن محمد رضا نجفی واردات مواد اولیه ارز ۴۲۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۶۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق در اشتهارد

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار حمید هداوند گفت: در پی دریافت اخباری مبنی بر انتقال میزان قابل توجهی مواد اولیه تولید لوازم آرایشی بهداشتی قاچاق به یک واحد صنعتی در شهرک صنعتی اشتهارد، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان البرز مطرح کرد: در ادامه مأموران با هماهنگی مقام قضائی به واحد صنعتی مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن موفق به کشف ۲۰ تن روغن نارگیل فله‌ای و پنج تن سایر مواد اولیه تولید لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق شدند.

وی تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی معرفی شد. کارشناسان مربوطه ارزش کالاهای کشف شده را حدود ۲۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

کد خبر 6088511

دیگر خبرها

  • حبس و جزای نقدی بیش از ۷۴ میلیارد ریالی دو متهم پرونده اخلال در نظام توزیع دارویی آذربایجان غربی
  • بلای وحشتناکی که یک قرص به ظاهر ساده بر سرتان می‌آورد
  • بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید
  • غیر قانونی بودن سبدفروشی دارو توسط شرکت‌های پخش
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی
  • داروی ایرانی بهتر است یا داروی خارجی؟
  • کمبود‌های دارویی و مشکلات بیماران
  • کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق در اشتهارد
  • جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد