Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@11:38:12 GMT

دستگاه پوست‎گیر کینوا در کاشمر به ثبت رسید

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۰۶۴۸۶

دستگاه پوست‎گیر کینوا در کاشمر به ثبت رسید

ایسنا/خراسان رضوی مدیر مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز گفت: برای اولین بار در کشور دستگاه پوست‎گیر کینوا توسط مخترع کاشمری به ثبت رسید.

مجید عاقل امروز ۱۸ آبان ماه در جمع خبرنگاران افزود: یک هسته نوآور مستقر در مرکز نوآوری ترشیز زیر مجموعه مرکز آموزش عالی کاشمر توانست این دستگاه پوست‌گیر کینوا را اختراع و آن را به ثبت برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه ثبت اولین اختراع به نام مرکز آموزش عالی کاشمر پس از یک دهه فعالیت این مرکز حلاوتی دو چندان دارد، عنوان کرد: این دستاورد زمینه فرآوری محصول کینوا در حوزه کشاورزی فراهم می‎کند.

مدیر مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز مطرح کرد: این هسته نوآور با طرح "دستگاه پوست‌گیر سایشی دانه گیاه کینوا" در مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز استقرار یافت و در راستای حمایت از کسب و کارهای نوپا مراحل ثبت اختراع این دستگاه توسط مرکز نوآوری پیگیری شد.

وی ادامه داد: این اختراع توسط آقای حسن وفایی صورت گرفت و مالک آن به صورت مشارکتی مرکز آموزش عالی کاشمر است که در مهرماه سال جاری ثبت اختراع شد.

مدیر مرکز نوآوری ترشیز گفت: "دستگاه پوست گیر سایشی دانه گیاه کینوا" دستگاهی است که به روش خشک با استفاده از مکانیزم سایشی کار می‎کند.

عاقل مطرح کرد: با توجه به غنای دانه گیاه کینوا در مقایسه با سایر غلات و نیز تاثیر مثبت آن بر سیستم ایمنی بدن و از سویی اهمیت فرآوری دانه گیاه کینوا در قالب طرح "دستگاه پوست گیر سایشی دانه گیاه کینوا" این طرح در شورای راهبری مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز به قید فوریت مطرح و با استقرار این طرح در مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز موافقت شد و پس از ۱۶ ماه پیگیری موفق به اخذ گواهی ثبت اختراع شد.

 وی با اشاره به خصوصیات دانه گیاه کینوا عنوان کرد: به دلیل نداشتن "گلوتن" در گیاه کینوا و در نتیجه هضم ساده آن برای افراد مسن که بیشترین آمار میزبانی کرونا ویروس را با توجه به شیوع این ویروس در بین آن‌ها شاهد هستیم و نیز وجود میزان قابل توجه ویتامین B، ویتامین E، آهن و منیزیم در مقایسه با انواع غلات، این ماده غذایی می‎تواند به سیستم ایمنی بدن کمک نموده و مکمل و جایگزین مناسبی برای خانواده‌ها برای مقابله با بیماری‌ها و ویروس‌هایی نظیر کرونا ویروس باشد.

عاقل ابراز امیدواری نمود: با استقرار تعداد ۱۰ هسته نوآور در مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز زمینه رونق کسب و کارهای نوپا و حمایت و هدایت افراد خلاق و صاحب ایده فراهم شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها کینوا مرکز نوآوری و شتابدهی کاشمر دانه گیاه کینوا مرکز نوآوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۶۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت

دکتر محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: CT اسکن مرکز آموزشی درمانی ۱۷ شهریور رشت با همکاری و مشارکت گروه مپنا در نیمه دوم فروردین امسال راه اندازی شده و بهره برداری از آن، سطح ارائه خدمات درمانی را در این مرکز تخصصی و فوق تخصصی ارتقا داده و موجب افزایش رضایت مندی مردم و دریافت کنندگان خدمت شده است.

او افزود: پیش از راه اندازی CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت، بیماران مرکز به ناچار باید به مراکز آموزشی درمانی مستقر در شهر ارجاع می‌شدند که این مسئله علاوه بر معطلی و طولانی کردن روند درمان، خطراتی را متوجه بیماران و کار را بر کادر درمان در دیگر مراکز آموزشی درمانی مرکز استان مضاعف می‌کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: از ابتدای راه اندازی آزمایشی CT اسکن این مرکز تاکنون بیش از ۴۰ بیمار خدمات تصویربرداری مورد نیاز را دریافت کرده اند؛ این در حالی است که این بخش هنوز به صورت رسمی افتتاح نشده و یقینا در آینده نه چندان دور نیاز بسیاری از مراکز درمانی را نیز پاسخ خواهد داد.

به گفته دکتر آشوبی، در حال حاضر قیمت دستگاه CT اسکن ۱۶ اسلایس در بازار حدود ۱۳ میلیارد تومان است و دانشگاه علوم پزشکی گیلان تنها یک میلیارد تومان برای آماده کردن فضا و تجهیزات هزینه کرده است.

او تصریح کرد: نصب و راه اندازی دستگاه CT اسکن ۱۶ اسلایس در مرکز آموزشی درمانی ۱۷ شهریور رشت به عنوان یک مرکز تخصصی و فوق تخصصی درمان کودکان در استان گیلان، یکی از جلوه‌های برون‌سپاری و بهره‌مندی از ظرفیت بخش خصوصی در تهیه و ارائه بسته‌های خدمتی سلامت به مردم است که علاوه بر خدمت با کیفیت و ارزان، هزینه تمام شده برای دولت را نیز کاهش می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • همه چیز درباره روغن جادویی سی بی دی
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت
  • کشف ۴/۵ میلیارد ریال مواد غذایی احتکاری در کاشمر
  • کرمانشاه صاحب «سرزمین اقتصاد دیجیتال» می‌شود
  • ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی به کجا رسید؟
  • همه چیز درباره ثبت اختراع در سطح جهانی یا پتنت بین‌المللی
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان
  • دستگاه تلقیح مصنوعی ملکه ثبت اختراع شد
  • روزی به نام تلفن!/الو... صدا میاد؟