Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عضو شورای شهر شیراز گفت: از آنجا که کوچه ادیان به بهترین نحو، برقراری صلح را به جهانیان اعلام می‌دارد، ساماندهی آن در کمیسیون فرهنگی شورای شهر تایید شد و قرار است درقالب لایحه‌ای باعنوان "ساماندهی کوچه ادیان" از سوی شهرداری با پیوست فرهنگی و با پیش‌بینی موارد ترافیکی، عبور و مرور ساکنان و نیز با تاکید بر حفظ اصالت و هویت تاریخی، فرهنگی و مذهبی اماکن یادشده به شورا ارائه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید احمدرضا دستغیب با اشاره به پیگیری‌های انجام شده درخصوص ساماندهی کوچه ادیان واقع در بلوار کریم خان زند، اظهار داشت: اهمیت و جایگاه تاریخی و فرهنگی و مذهبی منحصر به فرد کوچه یادشده، با وجود اماکن و پرستشگاه‌های مختلف ادیان الهی در جوار هم، بر کسی پوشیده نیست و از همین رو به‌عنوان نماد صلح باید بدان پرداخته شود.

ناظر شورای شهر در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری در دستور کار دیگر این کمیسیون عنوان کرد: در خصوص ایراد فرمانداری شهرستان شیراز به مصوبه آیین‌نامه حمایت از تشکیل و فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد مورد اشاره به بند ۵ ماده ۸۰ قانون شورا، گفت: با اصلاحیه پیشنهادی کمیته اجتماعی موافقت و مقرر شد برای اتخاذ تصمیم نهایی و اصلاح مصوبه به صحن علنی شورا ارجاع شود.

او به طرح پیشنهادی جمعی از اعضای شورا مبنی بر ایجاد خانه شهریاران جوان اشاره کرد و ابراز داشت: با توجه به آیین‌نامه پیشنهادی سازمان فرهنگی و تایید موضوع در کمیته‌های فرهنگی، هنری و کمیته اجتماعی، ضمن موافقت با اصلاح عنوان طرح، کلیات آیین نامه مورد تائید کمیسیون است و نظر کتبی و رسمی کمیته‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی در صحن شورا به رای گذاشته خواهد شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر شیراز در خصوص تعیین تکلیف اجرای مصوبه دستورالعمل تاسیس خانه‌های اسباب بازی شهروند، ابراز داشت: در این زمینه اختلاف نظر‌هایی بین شهرداری، اداره بهزیستی و اصناف وجود دارد که با رایزنی رئیس کمیته اجتماعی شورا با مسئولان اداره بهزیستی مقرر شد مسئولیت صدور مجوز و نظارت بر عملکرد خانه‌های اسباب بازی شهروند به بهزیستی محول شود که این مصوبه به منظور اصلاح در صحن شورا مطرح و تصمیم لازم درباره آن گرفته خواهد شد.

در این جلسه لایحه اعطای اذن انتفاع قسمتی از پلاک ثبتی ۹۱۲/ ۱۶۵۲ بخش چهار شیراز به مساحت ۳۰۷۱ مترمربع با کاربری خدماتی با حفظ مالکیت شهرداری به سازمان بهزیستی استان فارس به منظور ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی (زنان و دختران) که از سوی کمیسیون‌های سلامت، محیط زیست و خدمات شهری و برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورا ارائه شده بود، مورد بررسی اعضای شورای اسلامی شهر شیراز قرار گرفت.

بر اساس مصوبه شورا در خصوص این لایحه با اعطای اذن انتفاع یادشده با حفظ مالکیت شهرداری برای احداث ساختمان ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی (زنان، دختران) از مهلت ۱۲ ماه به ۱۸ ماه و بهره‌برداری به مدت ۱۵ سال از سوی سازمان بهزیستی استان فارس، موافقت شد.

در تبصره ۱ این مصوبه مقرر شد که پس از انقضای مدت بهره برداری از ساختمان یادشده، در صورت توافق طرفین قرارداد، مدت بهره‌برداری با تصویب شورای اسلامی شهر تمدید شود؛ همچنین در تبصره ۲ این مصوبه نیز آمده است چنانچه اداره کل بهزیستی ظرف مدت ۱۸ ماه از ملک نامبرده بهره‌برداری نکند، این مصوبه لغو شود.

همچنین طرح یک فوریتی جمعی از اعضا مبنی بر اجرای تصویب‌نامه هیات وزیران در خصوص ارائه امکانات رفاهی اعم از نقدی و غیرنقدی به بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری به تصویب رسید.

بر این اساس شهرداری شیراز به منظور اجرای کامل تبصره ۲ ماده ۷ و ماده ۱۸ ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ۹۹ کل کشور و همچنین بخشنامه شماره ۱۶۵۲۹۷ سازمان برنامه و بودجه اقدام می‌کند و اعتبارات لازم را در متمم و اصلاح بودجه سال ۹۹ و نیز در بودجه سنوات آتی شهرداری لحاظ خواهد کرد.

طرح احداث آرامستان مشاهیر و فرهنگوران شیراز از سوی کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی به عنوان کمیسیون اصلی و کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری به عنوان کمیسیون فرعی ارائه شد که برای بررسی بیشتر ظرف حداکثر یک ماه به این دو کمیسیون ارجاع شد.

بر پایه این گزارش، بررسی ایراد‌های هیات تطبیق به مصوبات پیشین شورا در خصوص سلب قابلیت استفاده عمومی از عرصه‌های مازاد بر عرض معبر، از دیگر دستور کار‌های این جلسه شورا بود که مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر شیراز کمیسیون فرهنگی بهره برداری شهر شیراز شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۷۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه علنی نوبت عصر مجلس پایان یافت

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی برای ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه مربوط به جداول از ساعت ۱۴:۳۰ آغاز شد.

با توجه به حد نصاب نرسیدن تعداد نمایندگان برای رأی‌گیری، امکان بررسی جداول وجود نداشت و محمدباقر قالیباف، گفت: تعداد نمایندگان حاضر در مجلس برای رأی‌گیری به حدنصاب نرسیده است و نمی‌توانیم بحث بودجه را دنبال کنیم، لذا پایان جلسه را اعلام می‌کنم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جلسه بعدی مجلس فردا (سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه) برای ادامه بررسی بخش دوم بودجه تشکیل می‌شود.

کد خبر 6092222 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • موفقیت شورا و شهرداری یزد در کاهش آسیب‌های شهری
  • نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تعارض منافع مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی وجود دارد؟
  • بازبینی مصوبه افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی شورایعالی انقلاب فرهنگی
  • در جلسه عصر امروز شورای‌عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفت؛ تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • طرح‌های یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری زیر ذره بین شورا
  • لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز
  • جلسه علنی نوبت عصر مجلس پایان یافت