Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@03:21:24 GMT

درخواست ما قضاوت عادلانه برای تمام تیمها است

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۰۷۰۲۲

درخواست ما قضاوت عادلانه برای تمام تیمها است

ایسنا/اصفهان رئیس کمیته داوران هیئت فوتبال استان اصفهان با بیان اینکه درخواست ما قضاوت عادلانه برای همه تیم ها است، گفت: هیئت نامه ای به همراه فیلم و دیگر مستندات خود را در خصوص بازی ذوب آهن و فولاد خوزستان به فدراسیون ارسال کرده است.

مهدی اخوان در گفت و گو با ایسنا، در خصوص اشتباه داوری بازی فولادخوزستان و ذوب آهن که در ثانیه های پایانی وقت اضافی یک پنالتی برای فولاد گرفته شد، گفت: هر چند که کاملا مشخص بود تماس دو بازیکن در بیرون محوطه جریمه بود، تعجب می کنم که چرا داور این ضربه را در داخل محوطه جریمه اجرا کرد و پنالتی به سود فولاد خوزستان اعلام کرد و نمی دانم چرا کمک داور به داور خود کمکی نکرد، هرچند داور به صحنه نزدیک بود و کمک داور را بیشتر مقصر می دانم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص موضع کمیته داوران و هیئت فوتبال استان اصفهان در حمایت از تیم های اصفهانی گفت: با توجه انتخابات هیئت فوتبال و روی کار آمدن کادر جدید در هیئت و همچنین اتفاقاتی که در فصل گذشته برای تیم های اصفهانی به ویژه ذوب آهن در زمینه داوری رخ داده بود، اولین گام حضور نماینده کمیته داوران در بازی بود که این اتفاق رخ داد، موردی که تاکنون انجام نشده بود و قبل از بازی نیز با نماینده فدراسیون و ناظری بازی صحبت هایی در خصوص اتفاقات فصل گذشته داشتیم.

وی افزود: پایان بازی نیز به صورت مفصل با ناظر بازی صحبت کردم، که اگر خطایی هم صورت گرفته بیرون از محوطه جریمه بوده و پنالتی گرفته شده به هیچ عنوان درست نبود. از باشگاه ذوب آهن هم درخواست کردیم که فیلم این قسمت و نامه اعتراضی خود را به فدراسیون ارسال کنند و ما نیز از طریق هیئت فوتبال با ارسال نامه و فیلم پیگیری می کنیم تا حقی از نمایندگان استان ضایع نشود. کاری که می توان از طریق قانون انجام داد، پیگیری این گونه موارد و تذکر برای رفع اشتباهات برای بازی های آینده است که تکرار نشود. در خواست ما این است که برای تمام تیم ها به عدالت قضاوتها انجام شود.

رئیس کمیته داوران هیئت فوتبال استان اصفهان تصریح کرد: البته این گونه نیست که فقط در زمان اشتباه داوران و باخت تیم های شهرمان صحبت کنیم اگر تیم های اصفهانی باخت هم داشتند و داوران قضاوت خوبی داشتند وظیفه داریم از آن ها تشکر کنیم. کاری که ما در کمیته داوران می توانیم انجام دهیم حضور در مسابقات و دلگرمی دادن به آنها است از سوی دیگر با نظارت های نامحسوسی که داریم سعی می کنیم داوران خود را ارتقا دهیم.  

وی در ارتباط با برنامه های کمیته داوران استان اصفهان برای داوران گفت: به دلیل شرایط شیوع ویروس کرونا نتوانسته ایم گردهمایی داوران استان را داشته باشیم، باید برای حدود ۷۰ داور یک دوره آموزشی برگزار کنیم که فضای مناسب این کار را نداریم، اما در نظر داریم هفته آینده در ورزشگاه تختی در دو نوبت جداگانه با  رعایت پروتکل های بهداشتی دو کلاس آموزش و بازآموزی داوران با کمک مدرسان بین المللی استان از جمله صفیری، نظری و صالحی داشته باشیم تا آخرین قوانین برای داوران بیان شود.

اخوان خاطرنشان کرد: آمده ایم تا گام های رو به جلو انجام دهیم، حدود ۱۶ سال است که در زمینه داوری کاری برای داوران انجام نشده، البته شاید در حد توان و امکانات کارهایی انجام شده است؛ اما ظرفیت و پتانسیل اصفهان بسیار زیاد است که باید آن ها را بیشتر پرورش داد و زمینه ارتقا و حضور آن ها را در میادین بین المللی فراهم کنیم، اما نمی توان در چند ما یا یک سال کارهای انجام نشده ۱۶ سال را انجام دهیم و نیاز به زمان داریم.

وی گفت: سطح داوری با قضاوت کردن بالا می رود و با کلاس و مسائل تئوری چیزی به دانش و جسارت داوران اضافه نمی شود، داوران باید مدرس و ارزیاب داشته باشند تا بتوانند با رفع نقاط ضعف خود ارتقا پیدا کنند.

رئیس کمیته داوران تاکید کرد: تمام برنامه های ما در هر دو بخش بانوان و آقایان است و فرقی نمی کند هدف ما ارتقا سطح دانش داوران استان و نشان دادن ظرفیت استان در بخش داوری است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی مهدی اخوان تيم فوتبال ذوب آهن اشتباهات داوری استان اصفهان کمیته داوران هیئت فوتبال ذوب آهن تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۷۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوسمار: دریافت چهار گل اصلا خوب نیست/اصلا به بازی سپاهان فکر نمی‌کردم

سرمربی پرسپولیس در نشست خبری دلایل حذف پرسپولیس از جام حذفی را بررسی کرد.

به گزارش ایسنا، اوسمار ویه‌را در نشست خبری پس از شکست مقابل آلومینیوم اراک در یک چهارم نهایی جام حذفی اظهار کرد: بازی هم از نظر احساسی و هم از نظر فیزیکی برایمان سنگین شد. نتوانستیم بازی همیشگی خود را انجام دهیم. آلومینیوم توانست در یک ریتم ثابت بازی کند. ما باید سعی کنیم اشتباهاتی را که مرتکب شدیم، جبران کنیم، چون لیگ را در پیش داریم و بازی‌ها سخت هستند.

او درمورد تعویض‌هایش گفت: گاهی اوقات باید تعویض‌هایی انجام دهیم که بازیکنانی که وارد زمین می‌شوند، حس رقابت بیشتری داشته باشند. با همین بازیکنان تعویضی توانستیم در وقت‌های اضافه دو گل بزنیم و جلو بیفتیم. امروز مشکل ما در بخش هجومی نبود، بلکه در بخش دفاعی مشکل داشتیم. در بازی حذفی نمی‌توانیم یک گل در دقیقه ۹۵ و یک گل در دقیقه ۱۲۰ بخوریم. 

سرمربی پرسپولیس درمورد اینکه این تیم در ۵ بازی اخیر در اراک ۴ مرتبه شکست خورده، گفت: در بازی قبل هم که یک بر صفر باختیم گفتم بازی با آلومینیوم در اراک خیلی سخت است. ما در این بازی متفاوت‌تر از لیگ بودیم. این بازی برای ما متفاوت بود. فرق این بازی با بازی قبلی این بود که بود می‌دانستیم چه کار می‌کنیم و استراتژی داشتیم. ما بعد از اینکه گل دوم را خوردیم، عیسی و دانیال شانس دو به یک داشتند که می‌توانستند گل سوم را بزنند و بازی را تمام کنند.

او ادامه داد: اگر می‌توانستیم این کار را انجام دهیم، شاید بازی تمام شده بود. آمار نشان می‌دهد که چرا چند بازی اینطور شده است.‌ ما باید بیشتر تلاش کنیم تا بتوانیم‌ مشکلات را حل کنیم، چون سال‌های دیگر هم اینجا بازی خواهیم داشت.

اوسمار درمورد اینکه پرسپولیس مدت‌ها در یک بازی ۴ گل نخورده بود، گفت: دریافت چهار گل نه تنها از تیم‌های ایرانی، بلکه در کل فوتبال اصلا خوب نیست و من را ناراحت می‌کند. بعد ۴-۵ بازی که گل نخورده بودیم، دریافت چهار گل خوب نیست.

او درخصوص اینکه آیا به ستاره‌های تیمش‌ برای بازی مقابل سپاهان استراحت داده یا نه، عنوان کرد: حتی یک لحظه هم به بازی سپاهان فکر نکردم. تمام تمرکز من روی این بازی بود و تعویض‌هایی هم که انجام شدند، برای این بازی بودند.

سرمربی سرخپوشان درباره اینکه آیا امکان داشت علیرضا بیرانوند بازی کند، گفت: برای علیرضا بیرانوند شرایط بازی وجود نداشت، چون اصلا با تیم تمرین نکرده بود.

این شکست چه تاثیری روی آینده شما دارد؟ سرمربی پرسپولیس در این باره گفت: در صحبت‌هایی که درباره تمدید قرارداد داشتیم، هر دو طرف گفتند به ادامه همکاری علاقه دارند. البته هنوز جزئیات مطرح نشده است.‌ ما یک لیگ مهم در پیش داریم و باید احساسات‌مان را کنترل کنیم‌ و تمرکزمان روی بازی‌های مهم پیش‌رو باشد.

او به این احتمال که آیا تمدید قراردادش منوط به بازی با آلومینیوم و سپاهان بود، واکنش نشان داد و گفت: همه بازی‌ها برای اینکه یک باشگاه با یک مربی همکاری کند مهم است، اما این تصمیم، تصمیم باشگاه و هیئت مدیره است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فرصت دفاع برای مصلایی‌پور؛ وقتی فقط یک نفر تعلیق شد
  • تعلیق تمام مسابقات «لیگ 2 تهران» به دلیل ضرب و شتم داور
  • تعلیق مسابقات لیگ دو تهران به دلیل ضرب و شتم داور
  • چرا اتحادیه جهانی کشتی مصلایی پور را از المپیک‌ کنار گذاشت؟
  • دلیل محرومیت چی‌چی اوغلو از المپیک؛ آنتونیو کوتاه می‌آید؟
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک پاریس
  • اوسمار: دریافت چهار گل اصلا خوب نیست/اصلا به بازی سپاهان فکر نمی‌کردم
  • تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید