Web Analytics Made Easy - Statcounter

عزیز صابریان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، فعال و به صورت حداقلی و در موارد محدود و مشخص شده شامل دعاوی اعتراضی، دادرسی فوری و پذیرش لایحه، از ساعت ۷:۳۰ تا ساعت ۱۲ خدمات ارائه می دهند.

وی عنوان کرد: با توجه به فعال بودن مراجع قضایی و ضرورت رسیدگی به پرونده های مردم و مصوبه ستاد مبارزه با کرونا استان مبنی بر منع ورود افراد به ادارات، با توجه به اصلاح و تعدیل مصوبه ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا، در شورای معاونان دادگستری استان، مصوب شد که در پرونده هایی که ضرورت به حضور طرفین نیست، رسیدگی به پرونده ها از طریق ارسال لایحه و دادرسی الکترونیک صورت پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صابریان افزود: هدف از تعطیلی دفاتر خدمات قضایی، کاهش تردد و مراجعات جهت حفظ سلامت عموم است، لذا از شهروندان تقاضا می گردد در غیر موارد مشخص شده به دفاتر خدمات قضایی مراجعه ننمایند که خدمتی به آنها ارائه نخواهد شد.

وی تصریح کرد: همه این محدودیت ها برای فائق آمدن بر شرایط بحرانی شیوع ویروس کروناست و دستگاه قضایی در تلاش است تا با استفاده از دادرسی الکترونیک و سایر شیوه ها از تجدید اوقات رسیدگی و معطل ماندن کار مردم جلوگیری نماید.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری بیان کرد: افراد می‌توانند لوایح دفاعیه خود را به باجه های مستقر در جلوی مراجع قضایی بارعایت شیوه نامه های بهداشتی نیز تحویل دهند.

وی با اشاره به ضرورت حضور برخی از افراد در روز دادرسی برای ارائه توضیحات یا برخی موارد الزامی دیگر مثل حضور شهود و… ابراز داشت: در این موارد مصوب شد پس از تشخیص دادگاه بر ضرورت حضور، با اطلاع قبلی مدیران دفاتر به صورت تلفنی به اصحاب پرونده اقدام شود.

صابریان یادآور شد: دادگستری استان در صدد است با تأکید بر اجرای پروتکل های بهداشتی تا حد امکان، حضور حداقلی افراد با رعایت موازین بهداشتی را برای موارد ضروری هموار سازد، تا شرایط بیماری و ویروس کرونا موجب ضایع شدن حق و تحت الشعاع قرار گرفتن عدالت نشود، این معاونت نیز از همکاری وکلا و مردم یزد در راستای کمک به دستگاه قضایی مبنی بر انجام رسالت خود تقدیر و تشکر دارد.

کد خبر 5066914

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد ویروس کرونا ویروس کرونا شیوع کرونا شیراز آمار کرونا بوشهر محدودیت های کرونایی کرمانشاه ستاد ملی مقابله با کرونا شهرکرد بارش باران قزوین مجلس شورای اسلامی لیگ برتر فوتبال ایران آلودگی هوا دفاتر خدمات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۷۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده قضایی برای حریق بازارچه امامزاده ابراهیم شفت گیلان

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شفت از تشکیل پرونده قضایی برای حریق شب گذشته بازارچه امامزاده ابراهیم شفت خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، علی اصغر چگینی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شفت پس از بازدید میدانی از بازارچه امامزاده ابراهیم شفت اظهار داشت: آتش سوزی بازارچه امامزاده ابراهیم شفت از ساعت 12 شب 13 اردیبهشت آغاز شد و ده‌ها واحد مسکونی و تجاری به طور کامل در آتش سوختند.

‏وی در پایان گفت: ضمن تشکیل پرونده قضایی، دستور تحقیقات در راستای کشف علت حریق صادر شده و علت حریق پس اعلام نظر کارشناسان متخصص امر مشخص خواهد شد.

بررسی ابعاد حادثه حریق امام زاده ابراهیم(ع) شفت با حضور میدانی استاندار گیلان

اسدالله عباسی نماینده عالی دولت در گیلان به همراه چندین تن از مسؤولان استانی و شهرستانی در محل آتش‌سوزی شهرک امام‌زاده ابراهیم(ع) شهرستان  شفت حضور یافت.

وی در جریان این حادثه قرار گرفت و پیگیر میزان خسارت وارد شده به مردم شد و دستوراتی را در این راستا صادر کرد.

استاندار گیلان ضمن ابراز تاسف از این وقوع حادثه و بروز خسارات مالی و نیز با بیان اینکه به حمدالهی این حریق خسارات جانی به همراه نداشته است؛ دستور داد که ابعاد گوناگون این حریق به صورت دقیق کارشناسی‌ و نتیجه آن به استانداری اعلام شود.

عباسی با تاکید بر اینکه دولت مردمی سیزدهم در کنار مردم است، گفت: قطعا دولت در جبران خسارات وارده مالی کمک حال مردم است و نیز در ساخت اصولی و مهندسی احداثات منطقه امام زاده ابراهیم(ع) با سازه هایی که دیگر شاهد چنین اتفاقات ناگواری نباشیم تاکید دارد.

همچنین بامداد امروز با دستور استاندار گیلان در پی وقوع این حریق، بلافاصله معاونین و مدیران ستادی و مسئولان مرتبط و نیروهای امدادی و خدمات رسان در ساعات ابتدایی این حریق در محل حادثه حاضر شدند.

مردم نیز در حضور استاندار گیلان موضوعات و مشکلات خود را بیان کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • به قاچاقچیان مواد مخدر رحم نمی‌کنیم
  • آواربرداری پس از نقشه‌برداری از خانه‌های آتش‌گرفته / ضرورت تسریع خدمات‌رسانی
  • ضرورت ساماندهی تور‌های بدون مجوز برای جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی
  • پرونده قضایی برای حریق بازارچه امامزاده ابراهیم شفت گیلان
  • حضور جمعیت هلال‌احمر زنجان در ارایه خدمات جهادی پر رنگ است
  • حضور جمعیت هلال‌احمر زنجان در ارائه خدمات جهادی پر رنگ است
  • ارائه خدمات جهادی موجب افزایش رضایتمندی مردم می‌شود
  • فعالیت ٦١ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در کردستان
  • حضور ۸۰ دندان پزشک از سراسر کشور در اردوی جهادی شیراز
  • تعلیق فعالیت یکی از اعضای شورای شهر بندر امام (ره)