Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-05@07:29:42 GMT

حمله داعش در غرب بغداد ۱۱ شهید برجا گذاشت

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۰۸۱۳۸

حمله داعش در غرب بغداد ۱۱ شهید برجا گذاشت

شبکه خبری «المیادین» از شهادت ۵ نیروی الحشد العشائری و شش غیرنظامی در تیراندازی مهاجمان ناشناس به برج دیدبانی ارتش و نیرو‌های الحشد العشائری عراق در شهرک الرضوانیه بغداد خبر دادند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، رسانه‌های عراق از حمله مسلحانه افراد ناشناس به یکی از برج‌های دیدبانی در منطقه «الرضوانیه» در غرب بغداد خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایگاه خبری «السومریه نیوز» به نقل از یک مقام امنیتی عراق گفت: «افراد مسلح ناشناس به سمت برج دیدبانی سید درویش، یکی از برج‌های مراقبت ارتش عراق و نیروهای الحشد العشائری در منطقه الرضوانیه در روستای الخماس بغداد، تیراندازی کردند».

این مقام امنیتی عراق گفت: «نیروهای امنیتی عراق به سمت مهاجمان تیراندازی کردند و هنوز درگیری میان دو طرف ادامه دارد».

شبکه المیادین این حمله را کار گروهک ترویستی داعش اعلام کرد و گفت که در آن پنج نفر از نیروهای الحشد العشائری و شش غیرنظامی به شهادت رسیدند و دو نفر دیگر زخمی شدند.

 پایگاه خبری موازین نیوز هم تایید کرد که در این حمله تروریستی چند نفر شهید و زخمی شدند.

ستاد عملیات مشترک ارتش عراق نیز هشتم مهر گذشته خبر داد که در نتیجه حمله راکتی به یک منزل مسکونی در منطقه «الرضوانیه» بغداد، پنج غیر نظامی کشته و دو نفر نیز زخمی شدند.

پس از این حادثه بود که وزارت خارجه آمریکا، با اتهامات واهی، مدعی شد که گروه‌های مقاومت عراق عامل این حمله هستند.

این در حالی است که گروه‌های مقاومت با ارائه اسناد و مدارکی تأکید کردند که این حمله کار سفارت آمریکا بوده که در حال آزمایش شیوه پاسخ به حملات راکتی علیه آن بوده است.

پس از ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران و ابومهدی المهندس نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی، پارلمان عراق مصوبه اخراج نیروهای خارجی به ویژه نظامیان آمریکا را تصویب کرد، ولی به خاطر فشارهای واشنگتن، هنوز اجرایی نشده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حمله مسلحانه عراق حمله تروریستی الحشد العشائری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۸۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله بی‌سابقه با موشک کروز از خاک عراق به تل‌آویـو

مقاومت اسلامی عراق در ادامه عملیات‌های ضدصهیونیستی خود در واکنش به جنایات جنگی اسرائیل در غزه، بامداد جمعه خبر داد به سه نقطه در سرزمین‌های اشغالی حمله کرده است.

به نقل از ایسنا جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه در حالی وارد دویست‌ودهمین روز خود شده که در پی آن حدود ۳۵ هزار نفر از مردم این باریکه شهید شده‌اند که اغلب آن‌ها کودکان و زنان هستند.

مقاومت اسلامی عراق در بیانیه نخست خود اعلام کرد با موشک کروز به هدفی مهم در بئرالسبع واقع در جنوب فلسطین اشغالی حمله کرده است.

مقاومت عراق در بیانیه دوم خود اعلام کرد با موشک‌های کروز به ۲ هدف مهم در تل‌آویو حمله کرده است؛ حمله‌ای که المیادین آن را اولین حمله به پایتخت رژیم صهیونیستی از خاک عراق توصیف کرده است.

صابرین‌نیوز به نقل از منابع آگاه نوشت مقاومت عراق مرکز جاسوسی «گلیوت» متعلق به موساد در تل‌آویو را هدف قرار داده است.

مقاومت عراق در بیانیه سوم‌خود نیز از حمله با «سلاح مناسب» به یک هدف مهم در بحرالمیت خبر داد.

مقاومت عراق همچنین ویدئویی از شلیک موشک‌های کروز به سمت بئرالسبع و تل‌آویو را منتشر کرد.

دیگر خبرها

  • تصاویری از حمله مقاومت عراق به «هدف حیاتی» رژیم اسرائیل
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • فیلم| لحظه حمله موشکی مقاومت عراق به بئر السبع و تل آویو برای نخستین بار
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • حمله بی‌سابقه با موشک کروز از خاک عراق به تل‌آویـو
  • برای اولین بار؛ حمله به تل‌آویو از خاک عراق + فیلم
  • حملات داعش در عراق شروع شد
  • مقاومت اسلامی عراق برای اولین بار تل آویو را هدف قرار داد
  • حملات داعش در افغانستان بیش از ۱۵۰ کشته و زخمی برجای گذاشته است