Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-30@17:29:08 GMT

چگونه اطلاعات خود در اینترنت را محرمانه نگه داریم؟

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۰۸۱۵۴

چگونه اطلاعات خود در اینترنت را محرمانه نگه داریم؟

در این خبر به چگونگی حفاظت از اطلاعات خود در مواجهه با عوامل نفوذ به کامپیوترهای شخصی پرداخته شده است.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، اینترنت یکی از مهمترین روش‌هایی است که در حال حاضر برای کار و مکاتبه مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین امروزه بسیاری از کاربران اینترنت تلاش می‌کنند تا هنگام استفاده از این فناوری داده‌های خود را محرمانه نگه‌دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این رابطه، «دنیس کوسکوف»، کارشناس فنی و مدیر آژانس تجزیه و تحلیل داده‌های دیجیتال مخابرات، گفت: روش‌های مختلفی برای حفظ محرمانه بودن داده‌ها و پیام‌ها و کار به صورت ناشناس در هنگام استفاده از اینترنت وجود دارد و برای رسیدن به این هدف می‌توان از سرورهای خصوصی استفاده کرد که دارای ویژگی‌های رمزگذاری انتها به انتها هستند. در این حالت، فقط گیرندگان پیام‌ها امکان رمزگشایی پیام‌ها و بدست آوردن داده‌های آن‌ها را دارند.

وی افزود: به عنوان مثال هنگام استفاده از سرورهایی مانند Outlook یا Gmail، کاربران نمی‌توانند از طریق اینترنت محرمانه بودن اطلاعات خود را حفظ کنند. حتی اگر کاربر پیام‌ها را در صندوق پستی خود حذف کنید، ممکن است نسخه‌ای از این پیام‌ها در جایی ذخیره شود و دسترسی به آن از این طریق امکان پذیر است. دومین گزینه برای مخفی ماندن اطلاعات در هنگام استفاده از اینترنت، استفاده از سرورهای پروکسی است که آدرس‌های دیگری غیر از آدرس IP شخصی خود در اختیار کاربران قرار می‌دهد و از طریق آن‌ها ردیابی کاربران دشوار است.

این کارشناس همچنین به وجود شبکه Tor اشاره کرد که دسترسی به اینترنت را به شیوه‌ای متفاوت از مرورگرهای معمولی و در چندین سایت فراهم می‌کند که ردیابی داده‌های آن دشوار است. کوسکوف پیشنهاد کرد که کسانی که مایل به استفاده از روش‌های فوق هستند، از رایانه‌های دیگری غیر از رایانه‌های شخصی خود که روزانه برای دسترسی به اینترنت استفاده می‌کنند، استفاده کنند تا احتمال هک شدن دستگاه‌های خود را کاهش دهند.

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: اینترنت حفظ اطلاعات هنگام استفاده داده ها پیام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۸۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزینه عجله ندارم از تپسی حذف شد

تین نیوز

طبق بررسی های انجام شده و اعلام کاربران گزینه "عجله ندارم" از برنامه شرکت تاکسی اینترنتی(تپسی) حذف شده است.

به گزارش تین نیوز، گزارش ها و اعلام کاربران در فضای مجازی حاکی از آن است که گزینه عجله ندارم  هم از تپسی حذف شده است.

آنگونه که روابط عمومی تپسی توضیح داده این گزینه به دستور قضایی از ابتدای هفته جاری از تپسی حذف شده است.

گزینه «عجله ندارم» یکی از گزینه هایی موجود در تپسی برای کاربران مسافری بود که می خواستند مدت زمان بیشتری منتظر پذیرش درخواست سفرشان بمانند اما هزینه کمتری برای سفر بپردازند. این گزینه از شنبه، هشتم اردیبهشت ماه از پلتفرم تپسی حذف شده است.

پیش از این با پیگیری های سازمان تعزیرات حکومتی، گزینه «عجله دارم» از تاکسی های اینترنتی از جمله اسنپ حذف شده بود.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی اسفند سال گذشته در این زمینه توضیح داد: این گزینه از موضوعاتی بود که هیچ دستگاهی به آن ورود نداشته و ما راسا ورود کردیم و قطعا از  مصادیق گرانفروشی است. قبلأ تذکرات لازم داده شده و پرونده تشکیل شده  و در حال تحقیقات مقدماتی است. اتمام حجت می کنم که شرکت های تاکسی های اینترنتی خودشان این گزینه را جمع کنند زیرا اجحاف در حق مردم است و برخی از شرکت ها از دیروز که پیگیر بودیم قول دادند که آن را حذف کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • گزینه عجله ندارم از تپسی حذف شد
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقا امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • ۲۲ سال حبس برای عامل اطلاعاتی آمریکا به جرم فروش اسناد محرمانه
  • تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • نامه محرمانه AFC برای پرسپولیس و استقلال
  • نامه محرمانه AFC برای استقلال و پرسپولیس
  • آنچه که باید در مورد ویژگی‌های جدید واتس‌اپ بدانید
  • جزئیات سفر محرمانه ایلان ماسک به چین!
  • حجاب و عفاف باید به رفتار عینی و عملی مردم تبدیل شود