Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-27@08:54:40 GMT

بیت‌کوین طی یک هفته رکورد شکست

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۰۸۳۴۶

صراط:

کارشناسان می‌گویند: افت ارزش دلار و ابهامات مربوط به آینده اقتصاد جهانی از جمله فاکتورهای رشد بهای بیت‌کوین به شمار می‌آید.

به گزارش ایرنا به باور کارشناسان، با پیروزی «جو بایدن» نامزد دموکرات بر «دونالد ترامپ» جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و بازگشت ثبات نسبی به اقتصاد این کشور که به سبب بحران کرونا با مشکلات فراوانی روبه‌رو شده،‌ بهای بیت‌کوین همچنان به صعود خود ادامه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ارز دیجیتالی جذاب که هر روز به شمار طرفدارانش افزوده می‌شود، ‌در ماه اوت (مرداد- شهریور)‌ افزایش ۶۰ درصدی را تجربه کرد و از آغاز سال جاری میلادی تاکنون بهایش ۳۰۰ برابر شده است.

برخی کارشناسان اقتصادی براین باورند که ورود بایدن به کاخ سفید می‌تواند سبب رونق ارزهای دیجیتال و در صدر آنها بیت‌کوین شود، زیرا ریاست جمهوری وی می تواند ارزش دلار را کاهش دهد.

بر این اساس، با افت ارزش دلار سرمایه‌گذاران به سمت بازارهای دیگر مانند ارزهای دیجیتال تمایل بیشتری نشان خواهند داد.

همچنین برخی از درگاه‌های اینترنتی مانند «پی پال» (Pay Pal) تصمیم دارند از ارز دیجیتال در ارائه خدمات به مشتریان بهره گیرند که این مساله سبب افزایش ضریب نفوذ این ارز می‌‎شود.

گفتنی است شماری از نهادهای معتبر جهانی، زمینه را برای ورود ارزهای دیجیتالی در نظام مالی خود فراهم آورده اندT به عنوان مثال بانک مرکزی روسیه در نظر دارد از سال آینده میلادی طرح پایلوت روبل دیجیتالی را آغاز کند. چین نیز بر این باور است که ارزهای دیجیتال تاکنون تراکنش‌های اولیه موفقیت آمیزی را تجربه کرده اند.

اتحادیه اروپا نیز می‌کوشد معاملات ارزهای دیجیتالی را قانونی کند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: اقتصاد جهانی ارز دیجیتالی معاملات ارزهای دیجیتالی صراط ارزهای دیجیتال بیت کوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۸۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از کوین‌دسک، ارزش بیت کوین در روز گذشته تا کمتر از ۶۳ هزار دلار پایین آمد. اطلاعات اقتصادی آمریکا مبنی بر افزایش تورم و رشد آهسته تولید ناخالص داخلی در این کشور در سه ماهه اول سال جاری میلادی ارزهای مجازی را تحت فشار قرار داده است.

گزارش اولیه دولت آمریکا در مورد اقتصاد این کشور در سه ماهه اول نشان می‌دهد رشد تولید ناخالص داخلی تنها ۱.۶ درصد بوده است، یعنی کمتر از ۲.۵ درصدی که تحلیلگران انتظار داشتند و بسیار پایین‌تر از ۳.۴ درصد رشد در سه ماهه پایانی ۲۰۲۳؛ ادامه تورم بالا در آمریکا سرمایه‌گذاران را در مورد به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره نگران کرده است که می‌تواند بر سرمایه‌های مخاطره آمیز در تمام بازارها تأثیر بگذارد.

شاخص‌های بزرگ سهام آمریکا از جمله s&p ۵۰۰ و نزدک روز خود را با ۲ درصد افت آغاز کردند. سود اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه داری آمریکا هم تا ۴.۷۳ درصد افزایش یافته که بالاترین رقم از ماه نوامبر است.

قیمت بیت کوین در روز پنجشنبه برای مدت کوتاهی با یک کاهش ۴ درصدی به ۶۲۸۰۰ دلار رسید و بعد تا ۶۳۷۰۰ بالا آمد. ارزش اتر هم ۴ درصد کاهش یافته و حدود ۳۱۰۰ دلار معامله می‌شود.
اطلاعات اقتصادی آمریکا فدرال رزرو را مستاصل کرده است و سرمایه‌گذاران حالا مطمئن نیستند که نرخ بهره در ۲۰۲۴ کاهش یابد. این اتفاق بازارهای مالی را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد.

کد خبر 6088985

دیگر خبرها

  • جدیدترین قیمت رمزازها در جهان : ۸ ارديبهشت
  • جدیدترین قیمت دلار، یورو و درهم در مرکز مبادله ارز | افزایش قیمت ارزهای مبادله‌ای
  • قیمت دلار چقدر شد؟ / نرخ روز ارزهای مبادله‌ای
  • افزایش قیمت ارزهای مبادله‌ای/ دلار چند شد؟
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • بیت‌کوین جهش کرد/ پیش‌بینی ۱۴۰هزار دلاری برای رهبر بازار رمزارز!
  • قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار کاهش یافت
  • سقوط ین رکورد ۳۴ ساله را شکست
  • آیا ارز دیجیتال حلال است؟
  • بهترین روش آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال برای ورود به بازار رمزارزها