Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن سیاح روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر زمینه حضور سرمایه‌گذاران داخلی در این نقطه از کشور فراهم شده که باید تمامی دستگاههای متولی و ادارات شرایط مناسبی برای حضور بیش از پیش این تجار و سرمایه‌گذاران فراهم کنند.

وی ادامه داد: این شهرستان یکی از مهمترین کانونهای اقتصادی کشور در همجواری با افغانستان به شمار می رود که نیاز است مسوولان کشوری و استانی به این دروازه طلایی در شرقی ترین نقطه کشور نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرماندار تایباد با اشاره به جایگاه گمرک ۱۰۰ ساله دوغارون در این شهرستان گفت: افزون بر ۸۰ درصد کالاهای صادراتی از گذرگاه رسمی دوغارون به شهر هرات یکی از بزرگترین بازارهای اقتصادی این کشور روانه می شود.

وی افزود: سالانه افزون بر ۲ میلیون تن انواع کالا به ارزش بیش از ۲ میلیارد دلار به بازارهای هدف افغانستان صادر می شود که نشان از بازار پسندی کالاهای ایرانی دارد در واقع معبر زمینی دوغارون پل ارتباطی ایران با سایر کشورهای آسیای میانه به شمار می رود.

سیاح با بیان اینکه در صدد جذب سرمایه‌گذار در حوزه‌های مختلف اقتصادی هستیم ادامه داد: موقعیت جغرافیایی تایباد موجب شده این شهرستان تامین کننده کالاهای مورد نیاز بازار برخی کشورهای آسیای میانه نیز باشد.

وی گفت: حدود ۹۵درصد کالاهایی که به شکل ترانزیت به افغانستان ارسال می شود از امارات به بندرعباس و گمرک شهید رجایی و باهنر وارد شده و از طریق گمرک دوغارون به افغانستان ارسال می گردد و پنج درصد دیگر از این کالاها نیز از سایر گمرکات کشور به گمرک دوغارون وارد می شود.
فرماندار تایباد افزود: بیشترین حجم کار این گمرک ترانزیت کالا از طریق بندرعباس است و کالاهای تجار افغانستانی و پاکستانی و گاه هندی و دیگر کشورهای همسایه افغانستان، از طریق کشورهای عربی و حوزه خلیج فارس به گمرک بندرعباس، بندر لنگه و دیگر گمرک های مرزی ترانزیت می شود.
وی به نزدیک بودن گمرک دوغارون به مهمترین بازار اقتصادی افغانستان اشاره و بیان کرد: هرات یکی از مهمترین بازارهای کشور افغانستان است که با نقطه صفر مرزی و منطقه ویژه اقتصادی دوغارون ۱۲۰ کیلومتر فاصله دارد و نقش بسزایی در اقتصاد ۲ کشور ایفا می کند.
سیاح ادامه داد: با توجه به جایگاه استراتژیک این شهرستان مرزی، در صورت فراهم شدن زیرساخت های لازم در مرز و گمرک دوغارون این منطقه می تواند نقش بسزایی در تامین معیشت خانواده های مرزنشین داشته باشد.
وی گفت: با توجه به اشتراکات فرهنگی ایران و افغانستان به ویژه شهرستان تایباد با استان هرات می توانیم در حوزه مسایل فرهنگی نیز تعاملات مناسبی داشته باشیم.
استان خراسان رضوی ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد.
شهرستان ۱۲۰ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

برچسب‌ها تایباد مرز دوغارون توسعه صادرات اشتغال زایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تایباد مرز دوغارون توسعه صادرات اشتغال زایی تایباد مرز دوغارون توسعه صادرات اشتغال زایی اخبار کنکور گمرک دوغارون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۸۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  در چند روز گذشته چند شهرستان استان بدخشان افغانستان شاهد تجمع و اعتراضات مردمی بود اعتراضاتی که به دنبال تخریب مزارع کشت شده خشخاش آغاز شد نا آرامی‌ها تا جایی پیش رفت که حکومت سرپرست افغانستان هیاتی برای رسیدگی به این موضوع تشکیل داد و گفت: از تصمیم خود برای مقابله با کشت خشخاش کوتاه نخواهد آمد در همین حال مبارزه طالبان با کشف مواد مخدر و انهدام آن نیز در افغانستان ادامه دارد مسئولان حکومت سرپرست افغانستان می‌گویند: هیچ همکاری از ناحیه جامعه جهانی و کشور‌های منطقه و همسایه برای کشت جایگزین خشخاش در افغانستان انجام نشده است از سویی دیگر به نظر می‌رسد هنوز برخی کشور‌ها به جدیت طالبان برای مقابله با خشخاش با دیده شک و تردید نگاه می‌کنند آمار‌ها از افزایش کشفیات مواد مخدر به ویژه صنعتی از مبدا افغانستان در کشور‌های همسایه و منطقه حکایت دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 


شات لیست
-مولوی حمدالله (معاون فرماندهی پلیس شهرستان غورک استان قندهار)
- عبدالمتین قانع (سخنگوی وزارت کشور افغانستان)
-----

دیگر خبرها

  • در کنار همه مسایل اقتصادی به ابعاد فرهنگی فرزندآوری توجه شود
  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان
  • بانک جهانی خواستار حمایت از بخش خصوصی در افغانستان شد
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • تولید انبوه قطار ملی در ریل ماند/ مروری بر کارنامه قطار ایرانی
  • تولید انبوه قطار ملی در ریل ماند/مروری بر کارنامه قطار ایرانی
  • بانک مرکزی وضعیت ارزی کشور را بهبود بخشید
  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد
  • احداث تیرپارک کامیون‌ های ترانزیتی در آستارا نیاز اصلی مرز زمینی شمال کشور