Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: تا 86 درصد پروتکل های بهداشتی پیشگیری از شیوع کرونا در محیط کار و تولید استان اردبیل رعایت می شود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل، قاسم رحیمی در جلسه کمیته مقابله با ویروس کرونا در محیط کار گفت: به دنبال شیوع کرونا از اسفند ماه سال گذشته تدابیر ویژه ای از سوی دستگاه های مختلف در جهت صیانت از سلامت نیروی کار با اولویت تشدید بازرسی ازکارگاه های مشمول قانون کار انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: نظارت های درون کارگاهی توسط مجموعه های کارفرمایی از طریق خانه های بهداشت کارگری، کمیته های حفاظت فنی و بهداشت کار و مسئولان ایمنی کارگاه های کشور در حال انجام است و موضوع رعایت الزامات بهداشتی که از طرف وزارت بهداشت به محیط های کاری ابلاغ شده و مواردی که به شکل توصیه نامه در حرفه های مختلف تدوین شده به واحدهای کارفرمایی ابلاغ شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل با اشاره به فعالیت نزدیک به 23 هزار و 500 کارگاه و واحدهای اقتصادی دارای کد بیمه تامین اجتماعی در استان عنوان کرد: حدود 2 هزار و 500 مورد بازرسی از سطح کارگاه های استان با اولویت مقابله با ویروس کرونا انجام شده است.
وی با بیان فعالیت 312 واحد اقتصادی بالای 50 نفر در استان گفت: تمامی بازرسی ها با اولویت تعداد نیروی کار انجام شده و رعایت دستورالعمل های ایمنی و تبعیت از مقررات ایمنی و دستورات مسئول ایمنی در کارگاه امری ضروری است و کارفرمایان در این زمینه تکلیف نظارتی دارند.
مسئولیت اجرای مقررات و ضوابط فنی و بهداشت کار بر عهده کارفرما است
وی ادامه داد: بر اساس فصل چهارم از قانون کار و ماده 85 قانون، برای صیانت از نیروی انسانی و منابع مادی کشور رعایت دستورالعمل هایی که از طریق شورای عالی حفاظت فنی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور جلوگیری از بیماری های حرفه ای و تامین بهداشت کار و کارگر و محیط کار تدوین می شود، برای کلیه کارگاه ها، کارفرمایان، کارگران و کارآموزان الزامی است.
رحیمی گفت: به موجب ماده 95 قانون کار، مسئولیت اجرای مقررات و ضوابط فنی و بهداشت کار بر عهده کارفرما یا مسئولان واحد است و برای تامین حفاظت فنی و بهداشت کار، باید وسایل و امکانات لازم را در اختیار کارگران قرار بدهند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل خاطرنشان کرد: از زمان انتشار خبر شیوع ویروس کرونا، تدوین دستورالعمل های پیشگیری و مبارزه با کرونا در دستور کار قرار گرفته و در این راستا پروتکل ها و دستورالعمل های تخصصی توسط ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا و توصیه نامه های عمومی برای پیشگیری از بیماری کرونا در محیط های کار تدوین و به واحدهایی اجرایی ابلاغ شده است.
وی درباره تامین تجهیزات حفاظت فردی در کارگاه ها خاطرنشان کرد: بازرسان کار با اولویت مقابله با کرونا، نظارت های خود را در کارگاه های مشمول افزایش داده و دراین راستا تحویل تجهیزات حفاظت فردی توسط کارفرمایان به کارگران نیز به طور ویژه در دستور کار قرار گرفته است.
بر اساس آیین‌نامه کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار، به منظور صیانت نیروی انسانی و منابع مادی کشور در کارگاه‌های مشمول قانون کار و پیشیگیری از حوادث و بیماری‌های ناشی از کار، حفظ و ارتقاء سلامتی کارگران و سالم سازی محیط‌های کار، تشکیل کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار با رعایت ضوابط و مقررات مندرج در این آیین‌نامه در تمام کارگاه‌های کشور الزامی است و وزارت کار در راستای تامین حفاظت فنی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی تشدید بازرسی های درون کارگاهی را با تلاش بی وقفه و شبانه روزی بازرسان کار خود با جدیت دنبال می کند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: حفاظت فنی و بهداشت کار کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل ویروس کرونا کارگاه ها قانون کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۹۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ تشکل کارگری خراسان رضوی فعالیتی ندارند

دبیر خانه کارگر خراسان رضوی گفت: در استان حدود ۵۰ تشکل داریم که به معنای واقعی فعالیت ندارند. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، حسین رسولی در نشست خبری روز کارگر که با اشاره به اجرای درست قوانین کارگری اظهار داشت: ما مشکلی در قوانین نداریم مسئله اصلی عدم اجرای درست قوانین کارگری از جمله  ماده7 ماده47.96 و 11  است.

وی افزود: کارگر هم پول بیمه می‌دهد و هم درمان درست حسابی ندارد ودر کنار آن برای مرخصی هم مشکل دارد بدون پرداخت حقوق انجام می شود.

رسولی یادآور شد: سازمان تامین اجتماعی که باید صفر تا صد هزبنه های درمان را پرداخت کند بدرستی اجرا نمی‌شود و به عبارتی دولت های توجهی به این سازمان ندارد درواقع وزیر برخلاف قانون کار و‌ رعایت سه جانبه گری و توجه به سبد معیشت و تورم مصوبات انجام‌ می‌دهد.

وی با تاکید بر موضوع سه جانبه‌گری در حوزه کارگری خاطرنشان کرد: متاسفانه سه جانبه‌گری در شورای عالی کار هم رعایت نمی شود که در نهایت کارگر متضرر می‌شود و  باعث شده کارگر رغبتی به کارگری ندارد و به دلیل مزد پایین که تنها 10 روز هزینه کارگر را پوشش می‌دهد و کارفرما مجبور است از نیروی بیگانه استفاده کند که مسائل اجتماعی خودش را دارد.

دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان رضوی همچنین با اشاره به بحث درمان کارگری گفت: کارگر به محض ورود به کارخانه باید  بیمه اجباری شود.6 میلیون جمعیت در مشهد و تعداد زائر دو بیمارستان تامین اجتماعی فارابی و 17 شهریور  داریم که‌ موظفند بدون هیچ هزینه ای کارگر درمان شوند.

رسولی در پاسخ به سوال خبرنگاران تصریح کرد: در خانه کارگر در بحث رفاه حال کارگر، حضور 24 هزار آموزش های خود اشتغالی به طور رایگان در سال 1402 دادیم واین درحالی است که خانه کارگر استان در کشور قریب به تعداد زیادی استراحتگاه با نازل ترین قیمت ها دادیم.

وی با اشاره به سبد معیشت بین رقم 20 تا 30 میلیون است، اذعان داشت: متاسفانه در شورای عالی کار سه‌ جانبه‌گری رعایت نمی‌شود‌، در استان حدود 50 تشکل داریم که به معنای واقعی فعالیت ندارند.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد برگزار شد
  • ۵۰ تشکل کارگری خراسان رضوی فعالیتی ندارند
  • پانی پوری ؛ غذای سنتی خیابانی در هند با رعایت کامل بهداشت! (فیلم)
  • بازرسی از کارگاه های پرخطر تشدید می‌شود
  • کارفرمایان باید حقوق و عزت کارگر را رعایت کنند
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • تلاش برای احیای کامل تالاب نئور
  • کشف یک کارگاه تولید همبرگر غیر مجاز در نظرآباد
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز