Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@06:48:27 GMT

توصیه‌هایی برای جلوگیری از یخ‌زدگی کنتور آب

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۰۹۴۱۵

توصیه‌هایی برای جلوگیری از یخ‌زدگی کنتور آب

ایسنا/البرز آبفای البرز برای پیشگیری از یخ زدگی کنتور و انشعاب‌های آب توصیه‌هایی به شهروندان ارایه کرد.

شرکت آب و فاضلاب استان البرز اعلام کرد: با توجه به در پیش بودن فصل سرما و پیش‌بینی کاهش دمای هوا، احتمال یخ زدگی کنتور و انشعاب‌های آب می رود. بر همین اساس شهروندان ساکن در این استان ضروری است اقدام‌های پیشگیرانه که موثرترین روش برای جلوگیری از یخ زدگی و آسیب دیدگی کنتور و انشعاب و لوله‌های آب واحدهای مسکونی و تجاری است را انجام دهند تا دچار قطع آب و مشکلات بعدی نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، آبفای البرز از شهروندان خواست علاوه بر استفاده از خاک اره (که در کیسه ریخته شده)، پوشال، پارچه، گونی، پشم شیشه و... در محفظه و محل استقرار کنتور و پوشاندن لوله‌های متصل به کنتور، تمامی لوله‌های رو کار اعم از فلزی و غیر فلزی که در معرض هوای آزاد و سرمای محیط قراردارند را با عایق مناسب بپوشانند.

شهروندان برای یخ‌زدایی از کنتوری که دچار یخ زدگی شده‌ است به هیچ وجه آب داغ روی کنتور و لوله‌ها نریزند زیرا موجب ترکیدگی می‌شود و به جای این کار از کیسه آب داغ، سشوار و حرارت غیر مستقیم استفاده شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آبفای البرز یخ زدگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۹۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب سه هزار و ۲۰۰ دستگاه کنتور هوشمند روی چاه‌های آب

علی مرادی معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای استان کرمانشاه در جلسه کمیته راهبری طرح احیاء و تعادل‌بخشی منابع آب‌های زیرزمینی استان که در سالن جلسات این شرکت برگزار شد، گفت : از سال ۱۳۸۶ تا سال ۱۴۰۱، حدود ۵ هزار و ۳۷۵ چاه غیرمجاز و در سال ۱۴۰۲ نیز ۳۹۶ چاه غیرمجاز و در مجموع با حجم ذخیره ۱۵۶.۷ میلیون مترمکعب مسدود شده است.

وی اشاره‌ای به وضعیت نصب کنتور هوشمند چاه‌های استان داشت و تصریح کرد: تعداد کنتور‌های نصب شده از اول برنامه تا پایان ۱۴۰۱ حدود ۲ هزار و ۶۴۱ دستگاه بوده و سال گذشته با نصب ۵۵۹ دستگاه مجموع کنتور‌های نصب شده چاره‌های استان به ۳ هزار و ۲۰۰ دستگاه رسید.

معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای استان کرمانشاه یادآور شد: سال گذشته طی تفاهم‌نامه‌ای با صنایع پیشرفته رضوی قرار شده که در ۲ محدوده شاخص استان به صورت ویژه ماهیدشت کرمانشاه بر روی چاه‌های آب ۲ هزار و ۴۰۰ کنتور نصب شود که برنامه همچنان ادامه دارد.

وی گفت: سال گذشته تفاهمنامه‌ای با بانک کشاورزی در راستای ارائه تسهیلات به کشاورزان که وسع مالی ندارند، منعقد شد.

رسول فرهادی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه اظهار کرد: ان‌شاءالله امسال مجموعه همکاران با توان و برنامه‌ریزی بهتر کار‌ها را در حوزه حفاظت و صیانت از منابع‌آب پیش خواهند برد.

وی ادامه داد: کاستی‌ها و نواقصی وجود دارد که باید همکاران با انگیزه کافی با تقسیم و تشریح وظایف با استفاده از ظرفیت‌های نرم‌فزاری و سخت‌افزاری؛ خلاء‌ها را جبران کنند.

مدیرعامل آب و منطقه‌ای استان کرمانشاه از گشت‌های بازرسی خواست با جدیت براساس برنامه زمان‌بندی در فصول کم‌آبی و پرآبی از تمامی دشت‌ها و منابع آبی تحت نظارت شرکت، بازدید‌های در راستای پرکردن چاه‌های غیرمجاز و مبارزه با حفر چاه‌های غیرمجاز داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ببینید | بیماری بیرون‌زدگی چشم چیست؟
  • بیماری بیرون‌زدگی چشم چیست؟ + فیلم
  • افت تراز آب های زیرزمینی در کهگیلویه/توقف کشت برنج با آب زیرزمینی
  • کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو/ ۶ نفر دستگیر شدند
  • نصب سه هزار و ۲۰۰ دستگاه کنتور هوشمند روی چاه‌های آب
  • تردد بیش از ۱۹ میلیون خودرو از محورهای مواصلاتی استان البرز
  • احتمال پس‌زدگی روان آب‌ها از شبکه فاضلاب خانگی یزد
  • آماده‌باش کامل شهرداری کرمان در شرایط جوی ناپایدار
  • ذوق‌زدگی رژیم صهیونیستی از تصویب بسته کمکی در سنای آمریکا
  • جلوگیری از تغییر کاربری و ویلاسازی غیرمجاز در ۵۰ هکتار از اراضی ملی