Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@22:28:25 GMT

پیام های متفاوت سیاستمداران عراقی به بایدن

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۰۹۵۴۳

پیام های متفاوت سیاستمداران عراقی به بایدن

به گزارش ایرنا، «نوری المالکی» رئیس ائتلاف دولت قانون و نخست وزیر پیشین عراق ابراز امیدواری کرد که بایدن چهره آمریکا را تغییر داده و روابط با کشورهای جهان را توسعه دهد.

دفتر نوری المالکی با صدور بیانیه ای اعلام کرد: المالکی در پیام تبریکی به «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکا، انتخاب او را به عنوان رئیس جمهور و کسب اعتماد مردم این کشور تبریک گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این بیانیه، المالکی در این پیام افزود: برای شما آرزوی موفقیت در ماموریت دشوار و موفقیت در رسیدگی به مشکلات و بحران های موروثی پیش روی شما برای تغییر چهره آمریکا و توسعه روابط با کشورهای دوست و جهان را دارم.

«عادل عبدالمهدی» نخست وزیر پیشین عراق نیز از بایدن خواست تا مسیرهای گذشته را اصلاح کند.

وی در پیام تبریک خود به بایدن گفت: بی شک، دانش و تجربه طولانی شما در امور عراق و منطقه بهترین یاری به همه ما در زمینه اصلاح مسیرهای بسیار منحرف شده سالهای گذشته و بازسازی اعتماد و همکاری بین طرف های مختلف به نفع ملتها و کشورهای منطقه و ایجاد امنیت، صلح و عدالت است.

«محمد علی الحکیم» وزیر امور خارجه دولت نخست وزیر پیشین عراق به ریاست «عادل عبدالمهدی» نیز دیگر سیاستمداران عراقی بود که به انتخاب بایدن به ریاست جمهوری واکنش نشان داد.

وی در توییتی نوشت: پیروزی جو بایدن دموکرات به معنای مرحله جدیدی از "سیاست آرام سازی و مشورت و بازنگری در منطقه ما و بازگشت به خاستگاه اروپا و ناتو خواهد بود.

الحکیم همچنین پیروزی بایدن را به معنای "سیاست تجدید شده به سمت چین و روسیه" دانست و افزود که "راه حل سریعی برای مسئله فلسطین وجود نخواهد داشت".

وزیر خارجه دولت عبدالمهدی پیش بینی کرد که «سوزان رایس» پست وزارت خارجه آمریکا را بدست بگیرد.

این درحالی است که رهبران برخی دیگر از جریان های شیعه در عراق از جمله  «سید عمار حکیم» رهبر «جریان حکمت ملی» و «ائتلاف عراقیون» و «حیدر العبادی» رئیس ائتلاف «النصر» و نخست وزیر پیشین عراق و «مقتدا صدر» رهبر جریان صدر تاکنون به تغییرات در کاخ سفید واکنشی نشان نداده اند.

«مسعود بارزانی» رهبر حزب دمکرات کردستان عراق نیز در توییتی بایدن را "دوست خود" توصیف کرد و نوشت: تبریک قلبی خود را به دوستم جو بایدن رئیس جمهور منتخب ابراز می دارم.

وی افزود: امیدوارم که جهان آزاد تحت رهبری شما شاهد صلح و شکوفایی بیشتر باشد.

«مسرور بارزانی» رئیس دولت محلی اقلیم کردستان عراق نیز پیروزی بایدن را تبریک گفت و در توییت خود نوشت: چشم انتظار تداوم همکاری مستحکم و قوی بین اقلیم کردستان عراق و آمریکا هستم.

وی افزود: شراکت ما برای ثبت و شکوفایی منطقه ای ضروری است.

این درحالی که در سایه واکنش برخی طیف های شیعه عراق و کردها به انتخاب بایدن، اما با گذشت سه روز از انتخاب او، واکنشی از میان رهبران اهل سنت عراق از جمله «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان و رئیس ائتلاف «القوی العراقیه» نسبت به این موضوع صورت نگرفته و تنها ،«خمیس الخنجر» از رهبران اهل سنت و «مشعل الجبوری» از اعضای تشکل تازه تاسیس «الجبهه العراقیه» نسبت به پیروزی بایدن واکنش نشان دادند و الجبوری از بایدن خواست تا طرح سابق خودش برای تقسیم عراق را اجرا کند! 

«خمیس خنجر»  نیز پیروزی بایدن را «فرصت جدیدی در جهان برای گشودن صفحه جدیدی به سمت ثبات و گفتگو» توصیف کرد.

جو بایدن با کسب ۲۹۰ رای الکترال در برابر تنها ۲۱۴ رای دونالد ترامپ، به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شد و خانم «کامالا هَریس» نیز به عنوان اولین زن، به عنوان معاون رئیس جمهوری این کشور برگزیده شد.

این نامزد حزب دمکرات در سومین دور نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در انتخاباتی نفس‌گیر ابتدا با هم‌حزبی‌های خود به رقابت برخاست و سرانجام در ماه اوت به عنوان نامزد رسمی این حزب برای رقابت با ترامپ رئیس جمهوری چهل و پنجم و نامزد حزب جمهوریخواه برگزیده شد.
 

برچسب‌ها انتخابات ۲۰۲۰ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۲۰۲۰ بغداد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۲۰۲۰ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۲۰۲۰ بغداد انتخابات ۲۰۲۰ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۲۰۲۰ بغداد اخبار کنکور نخست وزیر پیشین عراق پیروزی بایدن جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۹۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن قصد خودکشی داشت!

به گزارش خبرآنلاین «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با یک برنامه رادیویی فاش کرد که در گذشته به سبب مرگ همسر اولش، «نیلیا» و دختر ۱۳ ماهه او، «نائومی» دچار افسردگی و افکار روانپریشانه همچون خودکشی و معتاد شدن به مشروبات الکلی شده بود.

به نوشته پایگاه اینترنتی «هیل» بایدن در این مصاحبه که عمدتا با موضوع اتفاقات زندگی شخصی و دوره ریاست جمهوری او برگزار شد درباره افکار خود پس از مرگ آنها که در دسامبر ۱۹۷۲ رخ داد، گفت: «من می‌نشستم و به این فکر می‌کردم که فقط مشروب بخورم و معتاد به الکل شوم.»

به نقل از ایسنا بایدن در ادامه با گفتن اینکه فکر خودکشی نیز به سرش زده بود، گفت: «برای اینکه خودکشی کنید لازم نیست دیوانه باشید.»

او ادامه داد: «من به این فکر می‌کردم که به پل یادبود دلاوِیر بروم و از آنجا به پایین بپرم.»

رئیس جمهور آمریکا که در ماه‌های گذشته بارها گاف‌ها و رفتارهای غیرعادی و عجیب از او در برابر انظار عمومی سر زده و سلامت جسمی و روانی خود را زیر سوال برده در این مصاحبه مدعی شد کسانی که فکر خودکشی دارند را تشویق به روان درمانی می‌کند.

جو بایدن که لقب پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده را به خود اختصاص داده، بیش از هر زمان دیگری به دلیل نزدیک‌تر شدن به انتخابات ۲۰۲۴ و هم‌چنین گاف‌های بی‌پایانش زیر ذره‌بین قرار دارد.

جو بایدن از ابتدای شروع ریاستش تاکنون گاف‌ها و حرکات نمایشی مضحکی را در مقابل حضار و بینندگان پخش زنده انجام داده است؛ این موارد از اشتباهات لفظی گرفته تا افتادن روی صحنه و هم‌چنین هذیان‌گویی شهرت و محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا را به خطر انداخته است.

نشریه انگلیسی «سان» اخیرا با استناد به یک نظرسنجی تازه نوشت بسیاری از رای‌دهنگان آمریکایی نگرانند که «جو بایدن» پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا در صورت پیروزی مجدد در دور بعدی انتخابات، حین ریاستش فوت کند.

نشریه سان در این مطلب با اشاره به اظهارات رای‌دهندگان آمریکایی ‌نوشت:«بسیاری از آمریکایی‌ها خواستار پیروزی ترامپ هستند زیرا معتقدند او نسبت به بایدن قادر به انجام کارها است. آن‌ها به طور کلی رئیس‌جمهوری را می‌خواهند که به لحاظ ذهنی سالم باشد و بتواند پا به پای رهبران جهان قدم بردارد.»

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900091

دیگر خبرها

  • پیام امیرعبداللهیان به همایش روز ملی خلیج فارس
  • پیام لیبرمن به سیاستمداران اسرائیلی: ساکت باشید
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفت وگو کردند
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال
  • سرنگونی پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک دو موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • بایدن قصد خودکشی داشت!
  • سرنگونی پهپاد 30 میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • پیام تبریک رئیس جمهور برای روز ملی آفریقای جنوبی