Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس مازندران، زهرا ظاهری پرکوهی| در اطراف خود افراد بسیاری را دیدیم که به کارشان عشق می‌ورزند اما اینکه یک خانواده با هم و علایق‌شان به سمت موضوعی واحد باشد کمتر پیش می‌آید، خانواده کاظم‌پور جز همان گروه‌های اندک هستند که الفبای کارآفرینی را در شغل‌شان مشق کردند.

 

این خانواده آرزوهایشان را که از فروشگاه کوچک شروع شده را به سمت شرکت تعاونی تولید رنگ سر هدایت کردند و همچنان نیز برای تولید، کار و تلاش در این زمینه سر از پا نمی‌شناسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حرفه این خانواده کارآفرین تولید رنگ‌ است، تولید رنگ‌هایی که هر کدام از آنها هزاران حرف برای گفتن دارند، حرف‌هایی از جنس ایثار، گذشت، صبر و مهم‌تر از همه علاقه این خانواده حکایت دارد.

رشید کاظم‌پور مدیر تعاونی تولیدی شیمیایی پارس اطلس شیمی مازندران  و د رواقع مجری تولید، مادر خانواده مدیر امور اداری، پسر خانواده بازاریاب و دختر این خانواده مدیر خط تولید این شرکت تعاونی است.

تعاونی از دل مغازه‌ای کوچک در سال ۷۳ پا گرفت و هر یک اعضای خانواده گوشه‌ای از کار را گرفتند، طی این سال‌ها تنها آرزوی قلبی‌شان کار و تلاش بوده است و طی این سال‌ها تنها چیزی که هیچگاه به سراغ‌شان نیامده، ناامیدی بوده است.

خانواده کارآفرین کاظم‌پور برای اینکه این تعاونی پا بگیرد و خط تولید متوقف نشود به دست کار شدند و حتی یک لحظه هم از تلاش دست نکشیدند، تنها موضوعی که برای این خانواده مهم است کار و تلاش برای پیشرفت است.

رشید کاظم‌پور مسوول تعاونی تولیدی شیمیایی پارس اطلس شیمی مازندران  در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، می‌گوید: باوجود مشکلاتی که این روزها دست به دامن همه واحدهای تولیدی بوده و مطمئنا این تعاونی هم غریبه نبوده تلاش خانواده موجب شده که نه تنها خط تولید متوقف نشده بلکه صادرات نیز افزایش یابد.

 

درحال حاضر ۲۰ نفر در واحد تولیدی کار می‌کنند، درحالی‌که تولید را ۱۵ سال پیش با دو نیز آغاز کردیم که به اعتقاد من نیروهایی که داریم به‌نوعی سرمایه محسوب می‌شوند.

شاید اگر به ۱۵ سال قبل برگردیم یکسری اشتباهات پیش آمده را تکرار نمی‌کردم و آن هم اینکه در صنعت افراد متخصص خیلی اندک هستند و در واحد تولیدی خود باید فرد تازه کار را تبدیل به فرد متخصص کنیم شاید اگر به قبل برمی‌گشتیم تعداد افراد متخصص را بیشتر می‌کردم که درواقع این اقدام این واحد تعاونی را شاید تا چند سال جلو می‌انداخت.

 

یکی از خاطرات خوبی که همراه در ذهنم است که روزهای اوایل در شرکت تعاونی شروع به کار کردیم زمانی بود رنگ ترافیک سطح شهر را برای شهرداری قائمشهر تولید کردیم که از ما خواسته شد درصورتی‌که تمایل داریم می‌توانیم نسبت به اجرای رنگ در سطح شهر اقدام کنیم که آن روزها از صبح تا ۶ عصر در تعاونی مشغول تولید رنگ بودیم و پس از آن بعد از ترافیک نسبت به اجرای ترافیک در سطح شهر اقدام می‌کردیم، گویی تنها خستگی بوده که اصلا به سراغ ما نمی‌آمد و با ما غریبه بود و هر کاری می‌کردیم تا کارمان هیچ نقصی نداشته باشند و همچنان نیز این اهتمام ادامه دارد.

این کارآفرین با اشاره به اینکه فعالیت ما به سال 73 برمی‌گردد، ادامه می‌دهد: زمانی‌که در فروشگاه کوچک مشغول به فعالیت بودم از همان زمان به این فکر می‌کردم که کاش بتوانم خط تولید رنگ کوچکی را راه‌اندازی کنم با این ای کاش‌ها و آرزوها و تلاش در این زمینه از سال ۸۴  با نیروی کم شامل دو نیرو در خط تولید شروع به کار کردیم که اکنون طی سال‌ها و با کمک و پشتیبانی خانواده موفق شدیم خط تولید را گسترش دهیم.

وی خاطرنشان می‌کند: بخش اعظم کار بحث علاقه است، اگر بحث علاقه در کار نباشد شاید باید کار تعطیل می‌شد، ولی علاقه موجب شد حتی یک لحظه به این موضوع حتی فکر هم نکنیم که بخواهیم قید کار را بزنیم.

 

حرف آخر و مهم اینکه حتی اگر مشکلات بیشتر شود فقط ممکن است محدودیت‌ها را زیاد کند وگرنه نمی‌تواند علاقه من و خانواده‌ام را نسبت به شغل‌مان کم کند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج/و

منبع: فارس

کلیدواژه: خانواده کارآفرین کاظم پور تولید رنگ کاظم پور خط تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۹۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار دومین فراخوان حمایت از تولید فیلم ۱۰۰

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، باشگاه فیلم رویش حوزه هنری خراسان رضوی با همکاری مرکز فیلم جوان سازمان سینمایی سوره و معاونت امور استان‌های حوزه هنری، آمادگی خود را برای حمایت از تولید طرح و فیلمنامه‌های تولیدی هنرمندان استان خراسان رضوی اعلام کرد.    روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گزارش داد: در متن فراخوان حمایت از تولید فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای آمده است، با توجه به اهمیت پرداخت به نهاد خانواده و مغفول ماندن آن در آثار سینمایی، هر یک از ایده‌های ارسالی که در این محور محتوایی شکل گرفته است، امتیاز ویژه‌ای را در مرحله انتخاب دارا خواهد بود.    همچنین در صورت انتخاب موضوعی خارج از محور‌ها و موضوع‌های مطرح شده در فراخوان، محوریت بازنمایی خانواده ایرانی متناسب با زیست بوم استان خراسان رضوی از امتیاز خاص تری برخوردار خواهد بود.   هنرمندان و جوانان علاقه‌مند به هنر سینما و فیلمسازی در خراسان رضوی، می‌توانند طرح یا فیلمنامه خود را از طریق پیام رسان‌ها در فضای مجازی به شماره ۰۹۰۰۱۰۸۳۸۶۸ ارسال کنند.   مهلت ارسال آثار از ۸ اردیبهشت تا ۱۵ خرداد تعیین شده است و اعلام نتایج بررسی و انتخاب آثار در بازه زمانی یک ماه بعد از پایان مهلت فراخوان خواهد بود.

دیگر خبرها

  • واکنش ایلان ماسک به توافق بلندمدت آمریکا با اوکراین
  • انتشار دومین فراخوان حمایت از تولید فیلم ۱۰۰
  • استقبال ۲۰ هزار میلیارد ریالی مازندرانی ها از طرح کالابرگ و فجرانه
  • پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان
  • ببینید | گفتگوی بامزه محیط‌بان مازندرانی با خرس قهوه‌ای در ارتفاعات چالوس
  • فیلم/ گفت‌وگوی محیط‌بان مازندرانی با خرس قهوه‌ای در ارتفاعات چالوس
  • حسین قناعت:«والدین امانتی» به کودکان حفاظت از محیط زیست را آموزش می‌دهد/ فیلم کودک با اکران آنلاین بهتر دیده می‌شود
  • علت عمده «سقط جنین» چیست؟
  • علت عمده سقط جنین مسایل فرهنگی و اقتصادی است
  • کارآفرین و کارگر ۲ بال حرکت اقتصاد و تولید هستند