Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - جزئیات و نحوه استفاده از مزایای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در نشست خبری با حضور مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، تشریح شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجانشرقی،مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی، در این نشست خبریبا بیان اینکه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، یکی از برنامه‌های وزارت کار بوده و ذیلاشتغال فراگیر تصویب شده است، گفت: عصر حاضر عصر تغییر بوده و به عنوان مثال، شیوه‌هایزندگی کنونی نمی‌تواند در دوران پسا کرونا جوابگو باشد، از این رو مشاغل خانگی بهشکل گذشته و سنتی مرسوم نیز پاسخگوی نیازهای بازار در آینده نخواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسین فتحی اضافه کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی همزمان باسراسر کشور در آذربایجان شرقی هم با مشارکت سازمان جهاد دانشگاهی استان به عنواننهادی علمی، پژوهشی و تسهیل‌گر انجام می‌شود که امیدواریم بتوانیم بازار بزرگی دراین زمینه ایجاد کنیم.
وی، ظرفیت سنجی،مشخص کردن مزیت‌های نسبی و رقابتی بازار، آموزش و در نهایت اتصال به بازار را ازمراحل مختلف این طرح، برشمرد و گفت: این طرح در سایر کشورها نیز با ارایه‌ی آموزش‌هایتخصصی و کاربردی و اجرای طرح‌های آموزش محور و توانمندساز به عنوان یکی از راه‌هایرفع بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار، اجرا می‌شود.
فتحی، ظرفیت ثبت نامدر طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در آذربایجان شرقی را 3000نفرعنوان کرد و افزود: زنان خانه‌دار، دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها، جوانان و سایرفعالان استان از جمله گروه‌های هدف این طرح هستند؛ برای ثبت نام در طرح ملی توسعهمشاغل خانگی نیاز به مهارت خاصی نبوده و آموزش‌های کاربردی، افراد را در جهت کسبمهارت‌ها و رساندن محصولاتشان به بازار،هدایت می‌کند.
وی خاطرنشان کرد:متقاضیان پس از کسب آموزش‌ها با اتصال به پیشران‌ها و ایجاد بازارچه‌ها و نمایشگاه‌هابه سمت خود اشتغالی حرکت می‌کنند، اگر متقاضی ثبت نام در این طرح بیش از 3000 نفر باشد، می‌تواناز ظرفیت سایر استان‌ها نیز استفاده کرد.
وی با اشاره بهاینکه متقاضیان پس از کسب توانمندی لازم، رها نخواهند شد، اظهار کرد: این افراد تازمان به فروش رسیدن محصول، حمایت می‌شوند، محصولات تولید شده در سامانه‌های خرید وفروش اینترنتی که به روز هستند، تبلیغ شده و قابل فروش حتی به مشتریان خارجی نیزهستند، از این رو نگران ورود تولیدکنندگان به بازار و به مشکل برخوردنشان در فروشمحصولات نیستیم.
مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی آذربایجان شرقی متذکر شد: حمایت‌ها تا توانمندسازی و اشتغال پایدارادامه خواهد داشت، سپس می‌توان از تسهیلات هشت میلیارد تومانی در نظر گرفته شدهبرای توسعه‌ی مشاغل خانگی، بهره‌مند شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۹۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران سنندج برپا شد

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری سنندج ظهر شنبه در آئین برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران به مناسبت سومین روز از هفته فرهنگی سنه به همت شهرداری و با همکاری مؤسسه فرهنگی هنری ژیوه‌ر در عمارت خسروآباد سنندج برپا شد، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های شاخص شهرداری سنندج در راستای گرامیداشت هفته فرهنگی سنه برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران است که با همکاری مؤسسه فرهنگی هنری ژیوه‌ر از امروز کار خود را در عمارت خسروآباد سنندج آغاز کرده است.

سرکوت نجفی با اشاره به اینکه این نمایشگاه صبح و عصر در معرض دید مخاطبان و علاقمندان است، گفت: نمایشگاه صنایع دستی و مشاغل خانگی به مدت یک هفته دایر است.

وی ضمن تقدیر از همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان در برپایی این نمایشگاه خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه آثاری از صنایع‌دستی، حاصل ذوق و هنر زنان و مردان توانمند استان در قالب ۳۲ غرفه به نمایش در آمده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری سنندج خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه آثار مختلفی در رشته‌های نازک‌کاری، منبت، معرق چوب، خراطی، چرم، زیورآلات و غیره به معرض نمایش عموم درآمده است و در کنار آن غذاهای محلی نیز عرضه می‌شود.

نجفی حمایت از فعالین حوزه صنایع دستی را از اهداف اصلی برپایی این نمایشگاه عنوان کرد و افزود: امیدواریم برپایی این نمایشگاه بستری برای معرفی هرچه بیشتر توانایی و ظرفیت‌های هنرمندان سنندجی در حوزه صنایع دستی باشد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری سنندج در پایان گفت: این نمایشگاه از امروز تا تاریخ ١۳ اردیبهشت از ساعت ۱۰ الی ۲۰ پذیرای بازدید علاقمندان است.

کد خبر 6089883

دیگر خبرها

  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان
  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی
  • سامانه بارشی وارد آذربایجان شرقی می‌شود
  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی
  • برپایی جشنواره بیتا در یزد
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران سنندج برپا شد
  • دلارهای خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • برگزاری پنج دوره تخصصی توانمندسازی مشاغل گردشگری در گلستان