Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: مریم جهان‌نجاتی ورزش خود را با رشته تنیس روی میز آغاز کرد، سپس در رشته فوتسال به فعالیت ورزشی خود ادامه داد، جهان‌نجاتی کمی بعد تر در کسوت مربیگری فوتبال مشغول به کار شد.

تلاش بی وقفه این مربی او را به سرمربیگری تیم بانوان شهرداری سیرجان و مربی تیم‌های ملی پایه و بزرگسالان رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این مربی با دانش و با اخلاق در راستای تیم فوتبال بانوان شهرداری سیرجان و تیم ملی بانوان ایران گفتگو کردیم که از نگاهتان می‌گذرد.

خانم جهان‌نجاتی در چه رشته‌های ورزشی بازی کرده و چه عناوینی به دست آورده است؟

ورزش را از ۱۰ سالگی با رشته تنیس روی میز آغاز کردم، پنج بار در رده‌های سنی مختلف عنوان قهرمانی و نایب قهرمانی شهرستان و سه بار هم عنوان قهرمانی دانشجویان مناطق کشور را کسب کردم.

از سال ۸۱ فوتسال را زیر نظر اولین مربی خود «قدس‌ولی» استارت زدم، سال ۸۲ نایب قهرمان استان، سال ۸۳ قهرمان استان و سال ۸۴ قهرمان لیگ دسته سه کشور شدیم.

فوتبال را از سه برادر بزرگ‌تر از خودم آموختم، واقعاً عاشق فوتبال بودند و هر سه در تیم‌های نوجوانان و جوانان گل‌گهر عضویت داشتند. به جرأت می‌توانم بگویم حمایت آنها و سپس همسرم باعث شد که امروز در این جایگاه قرار بگیرم. زمانی من بازیکن بودم فقط فوتسال در ایران، برای بانوان وجود داشت و من در لیگ دسته اول کشور نیز فوتسال بازی می‌کردم.

از شروع دوران مربیگری خود صحبت بگویید.

همزمان با آغاز فعالیت فوتبال در کشور سال ۸۵ در دوره مربیگری فوتبال شرکت کرده و به علاقه واقعی خود رسیدم، بلافاصله با تشکیل تیمی از دختران نوپا و علاقمند به رشته فوتبال در سال ۸۶ در لیگ دسته دو کشور در اولین حضورم به عنوان سرمربی یک تیم فوتبال، قهرمان کشور شدم و این شروع طلایی، آغاز راهی شد برای موفقیت‌های بعدی‌ام. در لیگ دسته اول کشور، سال ۸۹ عنوان قهرمانی کشور و جواز صعود به لیگ برتر بانوان کشور را به دست آوردیم.

سال اول حضورتان در لیگ برتر با تیم بانوان سیرجان (تیم فریکو) به مقام سوم کشور رسیدید، بعد از کسب این عنوان چه حسی داشتید؟

سال ۹۰ در اولین حضورمان در لیگ برتر بانوان، بر سکوی سوم کشور ایستادیم، این عنوان به قدری در من انرژی ایجاد کرد که کاملاً سقف آرزوهایم در فوتبال بانوان را جابجا کرد. برای رسیدن به افتخار کسوت مربیگری تیم ملی، تلاش، تحقیق و مطالعه خودم را صد چندان کردم، به طوری که ساعت‌ها وقتم را صرف آموختن از پیشکسوتان فوتبال کردم.

مدت زیادی برای راهیابی شما به تیم ملی طول نکشید، با تیم‌های ملی بانوان به چه عناوین مهمی دست پیدا کردید؟

بله تنها دو سال زمان برد؛ سال ۹۲ از سوی فدراسیون فوتبال به عنوان کمک مربی نوجوانان دختران تیم ملی انتخاب شدم و پس از حضور در دور مقدماتی مسابقات نوجوانان آسیا در سریلانکا موفق به صعود دور بعد مسابقات نوجوانان آسیا شدم.

اگر بخواهم به طور تیتر وار عنوان کنم فینال مسابقات نوجوانان آسیا سال ۹۳ چین و کسب رتبه ششم آسیا، سال ۹۲ و ۹۳ در خدمت تیم ملی نوجوانان و سال ۹۴ تیم ملی جوانان و از سال ۹۵ تا کنون مربی تیم ملی بزرگسالان کشور هستم. به همراه تیم ملی جوانان سال ۹۴ حضور در دور مقدماتی مسابقات جوانان آسیا تایلند، سال ۹۴ حضور در دور فینال مسابقات جوانان آسیا چین همچنین سال ۹۴ حضور در مسابقات کوبان اسپرینگ روسیه، به همراه تیم ملی بزرگسالان سال ۹۵ مسابقات دوستانه سوئد، سال ۹۶ حضور در مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا ویتنام و حضور در مسابقات مقدماتی جام جهانی چین تایپه، سال ۹۷ حضور در مسابقات مقدماتی المپیک توکیو تایلند و حضور در مسابقات گلدن کاپ هندوستان، سال ۹۷ دور دوم مسابقات المپیک توکیو در قطر و طلایی‌ترین عنوان کسب شده زندگی ورزشی‌ام، به عنوان مربی تیم امید بانوان کشور بر سکوی دوم آسیای مرکزی در ازبکستان ایستادم.

دلایل قهرمانی سال ۹۴ تیم بانوان شهرداری سیرجان را بیان کنید.

باشگاه شهرداری سیرجان فعالیت خود را در حمایت از فوتبال بانوان از سال ۹۳ کلید زد. در اولین دیدارم با مدیرعامل باشگاه (جهانشاهی) او از من برنامه‌ای پنج ساله خواست و طبق آن برنامه ما در چشم اندازی بسیار نزدیک تر از افق برنامه مدون خود موفق به کسب عنوان قهرمانی در سال ۹۴ شدیم. با توجه به وجود استعدادهای بالقوه شهر، مسئولان باشگاه شهرداری از آنجایی که کاملاً واقف به مسائل مدیریتی فوتبال هستند، بستر بسیار مناسبی برای رشد فوتبال بانوان شدند.

علت اینکه از قهرمانی سال ۹۴ خود طی ۴ سال نتوانستید دفاع کنید را بیان می‌کنید؟

فوتبال بانوان هر روز جایگاه ویژه‌تری را در جامعه و بین اسپانسرها در سراسر کشور به دست می‌آورد. ما پنج سال متوالی است که به عنوان یکی از مطرح‌ترین تیم‌های فوتبال بانوان برای فدراسیون شناخته شده‌ایم. برای تکرار عنوان قهرمانی شما متحمل هزینه بیشتری نیز خواهی شد ما سعی کردیم با مدیریت هزینه و در عوض توجه به رده‌های پایه دختران بومی خود نسل جدیدی از دختران سیرجانی را به فوتبال بانوان معرفی کنیم که فکر کنم حضور چندین بازیکن سیرجانی در تیم ملی نونهالان، نوجوانان و جوانان از کسب عنوان قهرمانی برای ما ارزشمندتر بود.

خانم جهان‌نجاتی علت موفقیت تیم بانوان شهرداری بم که هر ساله بدون رقیب قهرمان لیگ برتر ایران است را شرح می‌دهید؟

شهرداری بم باشگاه پر افتخاری در حوزه بانوان که از نظر مالی در شرایط بسیار ایده‌ال و در این سال‌ها حمایت شده است؛ تنها بازیکن بمی شهرستان بم سال‌هاست در سیرجان و تیم ما حضور دارد.

نظرتان در مورد نا تمام ماندن لیگ فوتبال بانوان را بیان می‌کنید؟

کاملاً تصمیم منطقی و درستی بود چون نتایج چهار هفته پایانی تغییری در بالای جدول ایجاد نمی‌کرد و سه تیم اول تا سوم جایگاهشان را تثبیت کرده بودند.

عملکردتان در فصل ۹۹-۹۸ (فصل کرونایی) را به طور مختصر شرح می‌دهید؟

ما پس از انجام ۱۸ بازی و بر سکوی سوم کشور با ۴۱ امتیاز ایستادیم که حاصل ۱۳ برد ۲ تساوی و ۳ باخت بود. همچنین با به ثمر رساند ۷۱ گل زده دومین خط حمله برتر کشور لقب گرفتیم.

فصل گذشته چه موضوع درون تیمی و برون تیمی مربی جهان‌نجاتی را اذیت کرد؟

مصدومیت فوروارد تیم و ضیعف‌تر از حد انتظار واقع شدن یکی دو تا از بازیکنان تیم این فصل اذیتمان کرد.

تیم بانوان شهرداری سیرجان در فصل نقل و انتقالات چند بازیکن جدید جذب کرده است؟

باشگاه فوتبال بانوان شهرداری سیرجان، قرارداد تمامی بازیکنان سال گذشته را تمدید کرد، حدیث بساط شیر بازیکن تیم ملی نوجوانان و باشگاه البرز و لیلا معلم بازیکن تیم ملی بزرگسالان بوشهر نیز با عقد قرار داد به جمع ما پیوستند

تمرینات و بازی‌های بانوان لیگ برتری سیرجان بر روی چمن مصنوعی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

کابوس هر بازیکن فوتبالی بازی و تمرین روی چمن مصنوعی است به ویژه برای بانوان به دلیل پوشش خاص خودشان در این چمن آسیب بسیار زیاد است.

در یکی دو سال اخیر باشگاه گل‌گهر چند زمین چمن طبیعی استاندارد آماده کرده است؛ آیا پیشنهادی برای انجام تمرینات و بازی‌های تیم بانوان در این زمین‌ها برای فصل پیش رو داده‌اند؟

واقعاً اینجا جا دارد از «عتیقی» یکی از مدیران بومی شهرستان که تمام تلاشش خدمت در راستای کمک به شهر سیرجان خلاصه می‌شود منجر به ساخت و تجهیز و تکمیل سریع این دو استادیوم شد. اما متأسفانه تعداد تیم‌های رده‌های گل‌گهر هم به قدری زیاد است که بعید می‌دانم ما جزو بزنامه‌های آنها باشیم اما باز هم جای امیدواری باقی است.

باشگاه فرهنگی ورزشی گل‌گهر کبیر به کمک تیم بانوان سیرجان چه اقدامی انجام داده است؟

نگاه حمایتی مدیرعامل باشگاه به فوتبال بانوان و تحت پوشش دادن رده‌های پایه فوتبال دختران به طور کامل یکی از بزرگترین کمک‌ها به فوتبال بانوان بوده است.

فواید حضورتان در تیم ملی برای سیرجان را ذکر می‌کنید جدا از اینکه واقعاً افتخاری بزرگ برای جامعه فوتبال سیرجان است و آرزوی هر مربی رسیدن به سطح ملی است.

این خوش شانسی بزرگی برای دختران سیرجانی است که بنده بسیار از آن خرسندم من علاوه بر مربی تیم ملی در این سال‌ها در زمینه استعدادیابی تیم‌های ملی فدراسیون نیز حضور داشته‌ام که این موضوع سبب شده دختران سیرجانی راحت‌تر و بیشتر دیده شوند و در اردوهای تیم ملی فرصت حضور پیدا کنند به طور مثال تا کنون بیش از ۳۵ دختر سیرجانی به اردوهای تیم ملی در همه ردهای سنی راه پیدا کرده‌اند و ۱۴ نفر دختر سیرجانی توانستند با تیم ملی در ردهای سنی مختلف اعزام شوند و حضور این تعداد سیرجانی در تیم ملی شیرین‌ترین اتفاق زندگی فوتبالی من است.

بهترین خاطره دوران ورزشی خانم جهان‌نجاتی چیست؟

ایستادن بر سکوی دوم آسیا در مسابقات کن کا کاف ازبکستان بهترین خاطره دوران ورزشی بنده است.

توضیح کامل و جامع از آکادمی فوتبال بانوان گل‌گهر که زیر نظر شماست، بدهید.

این آکادمی فعالیت خود را از سال ۹۳ به طور رسمی استارت زده است، هر ساله با استعدادیابی بسیار زیادی که از سطح تمامی مدارس شهرستان سیرجان رقم می‌زند سعی در شناسایی استعدادها و در مسیر رشد قرار دادن آنها دارند، این استعدادها پس از رشد می‌توانند به عضویت رده‌های مختلف سنی آکادمی فوتبال بانوان گل‌گهر در آیند. تا کنون بارها از این آکادمی، دختران سیرجانی به اردوهای تیم‌های ملی راه یافتند و بیش از پنج نفر نیز به عضویت تیم ملی در آمده‌اند.

کد خبر 5066319

منبع: مهر

کلیدواژه: فوتبال بانوان ورزش بانوان سیرجان ویروس کرونا شیوع کرونا شیراز آمار کرونا بوشهر محدودیت های کرونایی کرمانشاه ستاد ملی مقابله با کرونا شهرکرد بارش باران قزوین مجلس شورای اسلامی لیگ برتر فوتبال ایران آلودگی هوا بانوان شهرداری سیرجان تیم بانوان شهرداری حضور در مسابقات عنوان قهرمانی فوتبال بانوان جوانان آسیا تیم های ملی جهان نجاتی تیم ملی لیگ دسته لیگ برتر مربی تیم بر سکوی گل گهر سال ۹۴

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۹۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست اضطراری معاون وزیر با تاج درباره زنان تماشاگر

نشست فوری مهدی تاج و ارکان انضباطی فدراسیون فوتبال درپی اتفاقات بازی پرسپولیس-سپاهان برگزار خواهد شد. 

به گزارش تابناک ورزشی؛ پس از دستور کتبی کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان به رییس فدراسیون فوتبال، جهت بررسی اتفاقات رخ داده در برخی از ورزشگاه‌های کشور، شروین اسبقیان، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: پیرو دستور وزیر ورزش درباره برخی اتفاقات رخ داده در رقابت‌های لیگ برتر، با قید فوریت در جلسه‌ای با حضور رئیس فدراسیون فوتبال و ارکان انضباطی و اخلاقی فدراسیون، اتفاقات مورد بررسی و آسیب‌شناسی قرار خواهد گرفت.

 

دیگر خبرها

  • تاج: ورود بانوان به ورزشگاه اصلا منع نمی‌شود
  • تاج: اگر کسی نمی‌تواند کرامت بانوان را حفظ کند حضورش در ورزشگاه‌ها منع می‌شود/ وزیر ورزش از مسائل فرهنگی باشگاه‌ها نگران است
  • تاج:اگر کسی نمی‌تواند کرامت بانوان را حفظ کند حضورش در ورزشگاه‌ها منع می‌شود/وزیر ورزش از مسائل فرهنگی باشگاه‌ها نگران است
  • تاج:اگر کسی نمی‌تواند کرامت بانوان را حفط کند حضورش در ورزشگاه‌ها منع می‌شود/وزیر ورزش از مسائل فرهنگی باشگاه‌ها نگران است
  • ورود زنان باید ضابطه‌مند باشد/ ورود بانوان به ورزشگاه منع نمی‌شود
  • وعده مهدی تاج؛ از فصل آینده هر تماشاگر با کد ملی روی صندلی خودش می نشیند!
  • ضرورت الگوسازی و معرفی بانوان ایثارگر و شهید به نسل جوان
  • زیدان در فرمول یک هم رئال را فراموش نمی‌کند!
  • آیت‌اللّه العظمی نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است/ اسلام «زن‌» را بعنوان اینکه مانند مرد یک انسان کامل است و شایستگی خلیفه الهی بودن را دارد معرفی کرد
  • نشست اضطراری معاون وزیر با تاج درباره زنان تماشاگر