Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، به نقل از  امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی، حسن میرزاخانی  اظهار کرد: در  شرایط فعلی کشور، بایستی ارتباط دولت‌ و بخش خصوصی بیشتر باشد؛ اصلی‌ترین اهرم این ارتباط شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی است. 

وی افزود: شوراها،کمیسیون ها و کارگروه‌هایی در کشور هستند که به علت عدم توجه به مصوبات آنها، تاکنون خروجی مناسبی نداشته‌اند ولی شورای‌ گفت‌وگو یکی از مجامعی بوده است که تاکنون اثر بخشی خوبی در راستای رفع موانع پیش روی فعالین اقتصادی داشته است که باید بهای بیشتری به نظرات‌ کمیته‌ها و جلسات کارشناسی این شورا بدهیم تا مصوبات‌ آن جنبه اجرایی بیشتری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 مدیرکل‌ سازمان امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی افزود: در کشور هیاتی به نام هیات‌ مقررات‌زدایی وجود دارد که هدف این هیات حذف مقررات و بخشنامه‌های زاید و مخل کسب و کار است، در حال حاضر این هیات نسبت به سال‌های قبل عملکرد بهتری دارد و پیشنهاد می‌شود اگر بخش خصوصی استان و شورای گفتگو پیشنهاداتی در خصوص طرح در این هیات دارند، ارائه دهند، تا در مواردی که مصوبات  شورا اجرایی نمی‌شود و بخشنامه‌ها و مقررات با آن مغایر است، می توان از ابزارهای قانونی این هیات برای حذف یا اصلاح بخشنامه‌ها استفاده کرد.

میرزاخانی اظهار داشت: سازمان امور اقتصادی و دارایی آماده همکاری همه جانبه با مرکز مطالعات اتاق بازرگانی است وجود کارشناسان خبره در این سازمان سازمان و همچنین مرکز پژوهش‌های اتاق می‌تواند ارتقا خروجی فعالیت‌های پژوهشی را برای استفاده ذینفعان به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: عملکرد استان مرکزی بخش خصوصی کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۹۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار زهرایی: بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کرده‌ایم

مسئول سازمان بسیج سازندگی از اجرای بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی از سوی این سازمان در سراسر کشور تا پایان سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار محمد زهرایی در نشستی خبری، شعار امسال هفته بسیج سازندگی را «همه با هم بسیج خدمت‌رسانی» اعلام کرد و گفت: این شعار سه جنبه را دنبال می‌کند؛ همه در کنار هم بودن، وجود تشکیلات مردمی و خدمت‌رسانی خادمان ملت و جهادگران، سه جنبه شعار منتخب بسیج سازندگی در سال ۱۴۰۳ است.

وی افزود: بسیج گسترده‌ترین شبکه مردمی کشور است،. بسیج از انقلاب و از مردم، جداشدنی نیست؛ اعتقاد ما این است که هر کسی که دغدغه انقلاب و مردم را دارد بسیجی است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی با اشاره به اقدامات این سازمان در سال گذشته، یادآور شد: سال گذشته، بیش از ۳۳ هزار مسکن از سوی کمیته امداد احداث شد که ۱۱ هزار واحد از این تعداد را بسیج سازندگی ساخته بود. بسیج دارای دو قرارگاه «سازندگی و محرومیت زدایی» و «اقتصاد مقاومتی» است که عمده مسئولیت و امور این دو قرارگاه بر دوش سازمان بسیج سازندگی است که با توجه به شعار سال، عمده تمرکز بسیج سازندگی در سال جاری، معطوف به تولید خواهد بود.

زهرایی با اشاره میزان ثبت و فعالیت گروه‌های جهادی در بسیج سازندگی طی سال گذشته، اظهار کرد: در سال گذشته، ۱۱ هزار گروه جهادی به بسیج سازندگی پیوستند و ثبت شدند و مجوز فعالیت گرفتند. در حال حاضر سازمان بسیج سازندگی از ظرفیت ۵۱ هزار گروه جهادی فعال در سطح کشور بهره‌مند است و در طول سال گذشته ۲۳ هزار گروه جهادی در رزمایش فاطمی شرکت کردند و خدمات مختلفی را به مردم ارائه دادند.

وی با اشاره به مهمترین برنامه‌های بسیج سازندگی در سال جاری، گفت: از مدرسه جهاد رونمایی و اجلاسیه ملی «شهدای جهاد خدمت» هم برگزار خواهد شد. همچنین در جریان طرح «از آبخیز تا جالیز» چند صد پروژه در هفته بسیج سازندگی سال جاری افتتاح می‌شوند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی یادآور شد: در سال گذشته ۳۴ هزار جهیزیه با کمک‌های مردمی، تامین و توزیع شد و بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی توسط بسیج سازندگی در سراسر کشور به اجرا در آمد. بسیج سازندگی طی سال گذشته ۱۲۳ هزار مورد اشتغال‌زایی انجام داد؛ بستر کار ما صندوق‌های قرض الحسنه است و ۳۰ هزار فرصت شغلی را همین صندوق‌های قرض‌الحسنه ایجاد کرده‌اند. در سال گذشته با احیای واحدهای صنعتی، از نابودی ۲۷ هزار فرصت شغلی جلوگیری شد.

زهرایی با اشاره به ایجاد ۱۰ دهکده اقتصاد مقاومتی تاکنون، از افتتاح چندین دهکده دیگر اقتصاد مقاومتی در هفته بسیج سازندگی سال جاری خبر داد و گفت: بسیج همچنین در موضوع شرکت‌های دانش‌بنیان، طی سال گذشته ۵ هزار مورد اشتغال‌زایی انجام داده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سال گذشته بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کردیم
  • سردار زهرایی: بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کرده‌ایم
  • ◄ کارت هوشمند رانندگان کامیون ؛ بخشنامه جدید و خوشحال کننده برای رانندگان
  • ◄ مدرک مورد نیاز برای کارت هوشمند رانندگی چیست + سند
  • کارگر؛ رضایت شغلی و توسعه اقتصادی
  • شادابی و طراوت در حوزه ورزش کارگری استان مرکزی ایجاد شود
  • کسب رتبه برتر فرمانداری درمیان بر اساس ارزیابی وزارت کشور
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین
  • تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • عملکرد شوراها قابل دفاع است