Web Analytics Made Easy - Statcounter

شکلات تلخ؛ بررسی محققانه و هنرمندانه آسیب‌های اجتماعی یکی از پدیده‌های تلخ و ناهنجار خانوادگی و اجتماعی که معلول نابسامانی‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و همچنین غفلت‌ها و عملکرد‌های مساله‌دار برخی دستگاه‌ها و سازمان‌های اقتصادی، آموزشی، فرهنگی، پرورشی و ضعف‌های مدیریتی و فقر فرهنگی و مالی بعضی خانواده ها در کشور است، معضل کودکان کار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری میزان - شکلات تلخ؛ بررسی محققانه و هنرمندانه آسیب‌های اجتماعی یکی از پدیده‌های تلخ و ناهنجار خانوادگی و اجتماعی که معلول نابسامانی‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و همچنین غفلت‌ها و عملکرد‌های مساله‌دار برخی دستگاه‌ها و سازمان‌های اقتصادی، آموزشی، فرهنگی، پرورشی و ضعف‌های مدیریتی و فقر فرهنگی و مالی بعضی خانواده ها در کشور است، معضل کودکان کار است.

کودکان کار محصول غلط‌های اقتصادی و مدیریتی، نبود فرهنگ مناسب خانوادگی، باور‌های دینی، اعتیاد، سودجویی و جهالت طیفی از خانواده‌های فقر زده و استثمار و بهره کشی سوداگران، دلالان و سواستفاده کنندگان اجتماعی و فاصله میان کودکان کار و تحصیل، به دلیل ناداری و در مواردی مشکلات اخلاقی اند.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین خبرها از معاونت سیما اینجا کلیک کنید

شبکه پنجم سیما به همت گروهی کاربلد، شامل مجتبی احمدی، تهیه کننده و کارگردان و گروهش، در این ارتباط برنامه‌ای متفاوت، قابل تامل، تحلیلگرانه، پژوهشگرانه و هنرمندانه تولید و پخش می‌کندکه با ورود جسورانه و پیگیرانه به میادین، زادگاه ها و پرورشگاه‌های آسیب‌های گوناگون اجتماعی در معرفی، شناسایی، بررسی بخشی از آسیب‌های اجتماعی و یافتن راهکار‌های اجرایی و مناسب فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی توسط صاحب نظران و کارشناسان، می‌تواند نقش تاثیر گذار داشته باشد.

شکلات تلخ عنوان این برنامه محققانه، چالشی و هشدارآمیز اجتماعی است که به نقد و بررسی عالمانه، هنرمندانه و مستندگونه آسیب‌های اجتماعی از جمله دختران فراری، سالمندآزاری، کودک آزاری و بویژه کودکان کار می‌پردازد.

کودک، کار و خیابان، محور موضوعی شکلات تلخ است که درقالب آثار مستند و گاه با بهره گیری ناگزیر ازشیوه بازسازی و بازیسازی به دلیل محدودیت و یا ممنوعیت نمایش چهره بعضی آسیب دیدگان اجتماعی و بحث، نقد و تحلیل مساله کودکان کار از زوایای مختلف ارائه می‌شود و پرسشگرانه و هدفمند در پی گشودن در‌هایی به روی مسوولان متعهد کشور برای رسیدگی به مساله پیدایش، موجودیت، حال و آینده شکلات‌های تلخ کودکان کار است.

عوامل برنامه افزون بر گفت‌وگو‌های صمیمانه و روشنگرانه با آسیب دیدگان و برخی مسوولان، به بررسی نقش و سهم اقتصاد ناسالم و فقر و نیاز، طلاق، مهاجرت، اعتیاد والدین، ازدواج‌های غلط و... به شیوه‌های علمی و میدانی و تولید تصاویر مستند تلخ و تکاندهنده و افشاگر، اما موثر در این ارتباط پرداخته اند.

این برنامه خوب و تاثیرگذار اجتماعی، با استفاده از نظرات استادان، روانشناسان، پزشکان و متولیان امور فرهنگی، آموزشی و پرورشی، بهزیستی، شهرداری، قوه قضاییه، نیروی انتظامی و... می‌تواند تاثیرگذارتر شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: شکلات تلخ جبار آذین

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: شکلات تلخ جبار آذین آسیب های اجتماعی کودکان کار شکلات تلخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۰۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش سازمان‌های بین‌المللی از وضعیت غم‌انگیز کودکان غزه

سازمان‌های مختلف وابسته به سازمان ملل با اشاره به وضعیت روانی و جسمی بسیار وخیم کودکان غزه در سایه تداوم تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی، بر لزوم برقراری آتش‌بس فوری در غزه تاکید کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در گزارشی نسبت به آسیب‌های روحی و روانی شدیدی که در نتیجه تجاوزات مستمر رژیم اشغالگر به نوار غزه به کودکان فلسطینی در این منطقه وارد شده است هشدار داده و اعلام کرد که کودکان غزه از سطوح ویرانگر و بالایی از اضطراب رنج می‌برند.

در بیانیه این آژانس آمده است که تیم آنروا با کودکان و نوجوانان در نوار غزه برای کاهش تاثیرات وحشتناک جنگ روی آنها کار می‌کند اما این کودکان وضعیت بسیار اسفباری دارند.

از سوی دیگر «سندی ماکین» مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل متحد با اشاره به وقوع قحطی گسترده در شمال نوار غزه اعلام کرد که غزه از قحطی فراگیر رنج می‌برد و بعد از گذشت 7 ماه از این جنگ ویرانگر، مردم غزه دچار کمبود شدید مواد غذایی و ناامنی غذایی هستند. آنچه که ما در واقعیت روی زمین در نوار غزه می‌بینیم بسیار وحشتناک است و حتی نگاه کردن و یا شنیدن درباره آن هم بسیار سخت می‌باشد و باید هرچه سریعتر آتش بس در این منطقه برقرار شود.

همچنین آنروآ گزارش داد که 90 درصد از مردم نوار غزه به طور کامل برای تامین منابع غذایی خود به ورود کمک‌ها نیاز دارند. در این میان وضعیت کودکان بسیار بد بوده و آنها از کم آبی و سوء تغذیه شدید رنج می‌برند.

از سوی دیگر «جیمز الدر» سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در گزارشی به توصیف وضعیت فوق بحرانی کودکان در نوار غزه اشاره و اعلام کرد که جنگ غزه بسیاری از کودکان را مجبور کرده چشمان خود را ببندند و گورستان‌هایی در رفح وجود دارد که پر از کودکان است‌. حملات هوایی شدید طی این هفته موجب قتل عام شمار زیادی از غیرنظامیان بزرگسال و کودک در رفح شده است. بیش از شش ماه از جنگ در نوار غزه می‌گذرد و این جنگ در حال شکستن سیاه‌ترین رکوردها در جنایت علیه بشریت است. گزارش‌ها نشان می‌دهد که طبق آمار رسمی بیش از 14هزار کودک در نوار غزه قتل عام شده‌اند و با توجه به تهدیدات برای ادامه تجاوزات این اوضاع بدتر می‌شود.

سخنگوی یونیسف هشدار داد که حمله به رفح عواقب فاجعه باری خواهد داشت؛ زیرا رفح در واقع شهر کودکان است، جایی که حدود 600 هزار کودک در آن زندگی می‌کنند. همچنین وضعیت بزرگترین بیمارستان باقیمانده در غزه یعنی بیمارستان اروپایی هم بسیار وخیم است.

وی گفت که من در ماه آوریل گذشته به این بیمارستان سر زدم و جراح کودکان بالای سر کودک کوچکی به نام محمود خم شده بود که بر اثر انفجار موشکی که به خانه‌شان اصابت کرده بود، در سرش احساس درد می‌کرد. این جراح در حالی که داشت اشک می‌ریخت از من پرسید: مگر این پسربچه چه کار کرده است؟ امروز از 36 بیمارستان غزه تنها 10 بیمارستان هنوز فعال هستند که آنها هم به طور جزئی کار می‌کنند و این در حالی است که همه کودکان غزه نیاز به مراقبت‌های بهداشتی دارند.

یونیسف:اجساد متلاشی شده کودکان غزه دلیلی بر توحش اسرائیل استیونیسف: 600 هزار کودک در رفح گرسنه و وحشت‌زده هستند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اختلال اوتیسم؛ نشانه‌ها، علل و راه‌های درمان آن
  • طرز تهیه کوکی شکلاتی + نکات مهم و فوت و فن‌ها
  • آنروا: کودکان غزه‌ سطوح مخرب آسیب روانی را تجربه می‌کنند
  • آونروا: کودکان غزه‌ سطوح مخرب آسیب روانی را تجربه می‌کنند
  • گزارش سازمان‌های بین‌المللی از وضعیت غم‌انگیز کودکان غزه
  • مسائل فرهنگی و اجتماعی در کف خیابان قابل حل نیست
  • مصونیت از آسیب‌های اجتماعی با ویدئو کتاب‌های مهارتی برای کودکان
  • روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم
  • کاهش کودکان کار در پایتخت
  • کودکان گمشده غزه در حسرت دیدار پدر و مادر