Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر؛ فرنوش نوبخت گفت: بیشترین آمار ترکیبی استفاده از دوچرخه و مترو در خردادماه امسال با حضور ۷۰۰ نفر به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کرونا با کاهش چشمگیر مسافران مترو رو برو شدیم تصریح کرد: آمار تعداد مسافرانی که سفر ترکیبی مترو و دوچرخه را انتخاب کرده‌اند نیز نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نوبخت افزود: امسال بیشترین آمار استفاده سفر ترکیبی مترو و دوچرخه به ترتیب خرداد با حضور ۷۰۰، تیر ماه ۵۶۲ و مهر ماه ۲۹۵ دو چرخه سوار بوده است. وی با اشاره به اینکه در سه ماهه ابتدایی سال ۹۸ چهار هزار و ۲۹۸ دوچرخه سوار از مترو استفاده کردند گفت: در سه ماه ابتدایی سال ۹۹ هشتصد و هفتاد و سه نفر از سفر ترکیبی مترو و دوچرخه استفاده کردند نوبخت افزود: در سه ماهه دوم سال ۹۸ نیز ۷ هزار و ۳۷۰ دوچرخه سوار از مترو استفاده کردند و امسال نیز به نهصد و سی دو نفر رسید. و کمترین آمار سفر با دوچرخه به ترتیب در فروردین ۵۳ نفر، شهریورماه ۱۵۳ و مرداد ۲۱۷ نفر به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه خط پنج متروی تهران دسترسی راحت تر به بوستان چیتگر را مهیا کرده گفت: بیشترین آمار سفر با دوچرخه در خط پنج متروی تهران و حومه به ثبت رسیده است و بعد از آن به ترتیب خط سه متروی تهران به دلیل دسترسی به بوستان ولایت و خط دو به دلیل داشتن تقاطع با خط پنج بیشترین آمار سفر با دوچرخه را طی هفت ماه گذشته داشتند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در پایان گفت: امکان استفاده از دوچرخه‌های معمولی تنها در ایام تعطیلات رسمی و ۱۳ روز اول فروردین مجاز بوده، اما براساس تمهیدات اتخاذ شده از ابتدای مرداد ۹۸ امکان سفر ترکیبی دوچرخه‌های معمولی با مترو در تمام روزهای هفته از ساعت ۲۰ تا پایان بهره برداری و از ابتدای دی ماه ۹۸ سال در روزهای معمولی (شنبه تا پنجشنبه) از ساعت ۵:۳۰ تا ۶:۱۵ بلامانع است.
همچنین مسافرانی که از دوچرخه‌های تاشو با ابعاد ۳۰×۶۰×۹۰ استفاده می‌کنند در تمام روزهای هفته به غیر از ساعت ۶:۳۰ تا ۹:۳۰ دقیقه و از ساعت ۱۶ تا ۱۹ که پیک مسافری محسوب می‌شود، می‌توانند وارد شبکه مترو شوند.

کد خبر 5067028 سمیرا خباز

منبع: مهر

کلیدواژه: فرنوش نوبخت مترو دوچرخه سواری ویروس کرونا شهرداری تهران شورای شهر تهران ترخیص موتورسیکلت وزارت آموزش و پرورش آلودگی هوا کمیته امداد امام خمینی میراث فرهنگی سازمان تامین اجتماعی پلیس راهور شورای شهر مدیریت بحران شهر تهران قوه قضاییه بیشترین آمار متروی تهران سفر ترکیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۰۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملی پوشان دوچرخه سواری کوهستان ایران بدرقه شدند

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، اعضای تیم ملی دوچرخه سواری کوهستان کشورمان امروز پیش از اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا با اسدی رییس فدراسیون دیدار و گفتگو کردند. در این دیدار رییس فدراسیون ضمن آرزوی موفقیت برای نمایندگان کشورمان در مسابقات مالزی از نمایندگان کشورمان خواست تا برای اهتزاز پرچم سه رنگ ایران عزیزمان از هیچ تلاشی دریغ نکنند.   پس از این دیدار اعضای تیم ملی دوچرخه سواری با بدرقه منوچهر روشن پور مشاورعالی رییس، مدیر تیم‌های ملی و سایر مسوولان فدراسیون راهی فرودگاه بین المللی امام خمینی شدند.   اعضای تیم ملی کوهستان کشورمان به شرح زیر می‌باشند:   فراز شکری: کراس کانتری بزرگسالان   فرشید صلاحیان: کراس کانتری بزرگسالان   حسین زنجانیان: دانهیل بزرگسالان   طا‌ها قابلی: دانهیل بزرگسالان   فرانک پرتوآذر: کراس کانتری بانوان بزرگسالان   فاطمه عباسی: زیر ۲۳ سال بانوان   مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی آسیا کوهستان ۲۰ تا ۲۲ اردیبهشت در شهر پوتراجایا مالزی برگزار خواهد شد. ­

دیگر خبرها

  • سنگ جدید اینبار برای دوچرخه برقی؛ شرط محال برای استفاده زنـان!
  • جلسه هماهنگی مسابقات تور بین المللی دوچرخه سواری خزر
  • ملی پوشان دوچرخه سواری کوهستان ایران بدرقه شدند
  • ۸۱ دستگاه خودرو متخلف در مشهد توقیف شدند
  • آمار فاجعه بار: کاش ستاره بارسا برنمی‌گشت!
  • کاهش آمار جرایم مختلف در بوکان
  • آماده شدن ناتو برای جنگ با روسیه
  • دوچرخه سواران قزوینی راهی مسابقات قهرمانی آسیا می‌شوند
  • سیر تاریخی شناسنامه‌های المثنی استقلال
  • رکابزنی مسیر مهریز تا مشهد با شعار ورزش و سلامتی، کتاب و دانایی