Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-05@05:21:05 GMT

۲۰۰ مورد بازرسی از نانوایی ها صورت گرفت

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۱۰۵۰۱

۲۰۰ مورد بازرسی از نانوایی ها صورت گرفت

فرماندار شیروان گفت: طی یک ماه اخیر، ۲۰۰ مورد بازرسی از نانوایی های سطح این شهرستان صورت گرفته است.

«امین رضا مرآتی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: در این مدت ۲۰۰ مورد بازرسی از نانوایی های سطح شهرستان صورت گرفت که عمده تخلفات آنان کم فروشی، کسری آرد و عدم رعایت موازین بهداشتی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار شیروان با اشاره به حذف بخش عمده سهمیه آرد خانه پزها و حمل آرد نانوایان نیمه یارانه ای توسط شرکت‌های حمل آرد اداره غله بیان کرد: سهمیه آرد هر شهرستان مشخص است و  سهمی اضافه و کسر نمی شود.

 

مرآتی خاطرنشان کرد: طبق سنت و فرهنگ دیرینه، مردم حرمت خاصی به نان قائل بوده و هستند که ضمن تقدیر از نانوایانی که صادقانه به مردم خدمت رسانی می کنند افراد و خبازی هایی که بخواهند با حرمت شکنی در این زمینه برای مردم مشکل ایجاد کنند ضمن معرفی به شهروندان، برخورد قاطع با آنان صورت می گیرد.

 

نماینده عالی دولت در شیروان تصریح کرد: جهت جلوگیری از بروز تخلفات در چرخه تحویل آرد به خبازی ها مصوب کردیم سهمیه آرد نانوایی های نیمه یارانه ای که قبلا توسط خودشان از کارخانه به نانوایی حمل می شد از این پس توسط شرکت های حمل و نقل سازمان غله حمل شود.

 

مرآتی با بیان اینکه از این پس بخش عمده سهمیه آردهای خانه پز به نانوایی های روستاهای مجاور داده می شود اضافه کرد: متاسفانه در برخی از روستاها حتی یک تنور پخت نان وجود ندارد در حالی که سهمیه آرد دریافت می کنند.

 

وی ادامه داد: مصوب کردم قنادی ها و کارخانه هایی که به هر نحوی مصرف آرد دارند مشخص کنند آرد مورد نیازشان را از کجا تامین می کنند، قنادی ها و غیره در سال جاری  سهمیه آرد خود را از طریق ثبت سامانه اداره غله دریافت نکرده اند اما تولید داشته اند.

 

وی با بیان اینکه قیمت آرد برای قنادی ها و کارخانه ها آزاد بوده و با قیمت آرد نیمه یارانه ای تفاوت زیادی دارد اظهار داشت: بازرسی ها از خبازی ها و قنادی ها و غیره تشدید خواهد شد و متخلفین حتما به مردم معرفی خواهند شد.

 

فرماندار شیروان گفت: طی یکماه اخیر، ۱۶ پرونده متخلف برای نانوایی های سطح این شهرستان تشکیل و به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شد.

 

به گفته مرآتی سرانه مصرف آرد را در کشور برای هر نفر ماهانه تا هشت کیلوگرم دانست که این میزان در این شهرستان ۱۲ کیلوگرم است.

 

در شهرستان ۱۵۷ هزار نفری شیروان ۲۵۰ واحد نانوایی مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد ۱۲۰ نانوایی در شهرها و ۱۳۰ نانوایی در روستاها مستقرند.

 

۶۸ هزار نفر از این میزان جمعیت در روستاها ساکن هستند.

 

 

 

پایان پیام/641

منبع: شبستان

کلیدواژه: نانوایی های متخلف بازرسی نانوایی ها شیروان نانوایی ها قنادی ها سهمیه آرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۰۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاری شدن روان‌آب در خراسان شمالی

آفتاب‌‌نیوز :

غلامرضا شفیق با اشاره به فعال شدن سامانه بارشی در این استان از بامداد امروز، اظهار کرد: این سامانه تمام استان را فراگرفته است.

وی توضیح داد: اکنون شدت بارندگی‌ها در شهرستان‌های بجنورد، شیروان، فاروج و اسفراین بیشتر از سایر نقاط استان است و شاهد آبگرفتگی در برخی نقاط شهرهای شیروان و بجنورد هستیم، اما با تلاش نیروهای شهرداری و ... کنترل شده است.

شفیق بیان کرد: بارش‌ها در سایر نقاط استان تاکنون مشکلی ایجاد نکرده است، اما باید مردم از اتراق در کنار رودخانه‌ها و قرار گرفتن در مسیر مسیل‌ها به‌طور جدی خودداری کنند. به علاوه، با توجه به اینکه جاده‌ها لغزنده‌اند رانندگان باید نکات ایمنی را رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه اداره کل هواشناسی برای این استان هشدار نارنجی هواشناسی صادر کرده است، گفت: نیروهای امدادی و خدمات‌رسان در آماده‌باش قرار دارند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بارش باران و جاری شدن روان‌آب در خراسان شمالی
  • جاری شدن روان‌آب در خراسان شمالی
  • اثرات تورم بر زندگی مردم با اختصاص سهمیه بنزین به نفر خنثی می شود
  • افتتاح موزه عبرت در شیروان + فیلم
  • نمایشگاه موزه عبرت ایران در شیراون افتتاح شد
  • بررسی تعارض منافع شرکت تعاونی کارکنان بنادر و گمرکات در ارائه برخی خدمات
  • دو دستور مهم رئیس سازمان بازرسی در جریان سفر به پارسیان
  • هیچ‌گونه کمبود آردی در اسدآباد نداریم
  • (ویدیو) نانی که در ترکیه می خرید، به این شکل در نانوایی تهیه می شود
  • فرهنگ مصرف نان مردم باید تغییر کند