Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی صفوی روز دوشنبه در گفت و گو با با ایرنا افزود: از این شمار ۲۱ واحد با سرمایه‌گذاری ۲۵۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال در خوشه خرما در زمینه  فرآوری و بسته بندی این محصول و ۳۳ واحد نیز با سرمایه‌گذاری یکهزار و ۴۹۰ میلیارد ریال در حوزه فرآوری، نگهداری و بسته بندی آبزیان فعالیت می‌کنند.

وی اظهار داشت: بازار عمده صادرات محصولات خرما و آبزیان استان بوشهر آسیای میانه، روسیه، اوکراین، چین، هند و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی بوشهر استان بوشهر ادامه داد: در یک سال گذشته معادل ۳۵ میلیون دلار خرما و فراورده‌های آن و ۱۳۸ میلیون دلار آبزیان از این استان صادر شده‌است.

صفوی عنوان کرد: استان بوشهر در این حوزه‌ها ظرفیت قابل توجهی دارد که سال جهش تولید فرصتی ارزشمند برای شکوفایی آنها است.

وی افزود: در این ارتباط نخستین شهرک خرمایی در استان بوشهر احداث می‌شود.

صفوی یادآور شد: شهرستان‌های دشتستان، تنگستان و جم از قطب‌‎‎های تولید خرمای استان بوشهر  هستند که احداث شهرک خرمایی در این شهرستان‌ها کمک شایانی به رونق تولید و بازار این محصول می‎کند.

استان بوشهر با ۶ میلیون اصله نخل سالانه حدود ۱۶۰ هزار تن تولید خرما دارد.

برچسب‌ها بوشهر شهرک صنعتی خرما صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر شهرک صنعتی خرما صادرات غیر نفتی بوشهر شهرک صنعتی خرما صادرات غیر نفتی اخبار کنکور استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۰۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، مریم محمدی کاهش آلایندگی، بازگشت آب به چرخه تولید و جلوگیری از آلودگی محیط زیست را از جمله مزیت‌های ایجاد تصفیه‌خانه در واحد‌ها عنوان کرد و افزود: هزینه کردن برای ایجاد تصفیه‌خانه، نوعی سرمایه‌گذاری است که صاحبان صنایع و تمامی واحد‌های صنعتی باید برای موضوعات زیست محیطی هزینه کنند.

او تصریح کرد: واحد‌هایی که پساب و فاضلاب آنها در محیط زیست رها می‌شود و آلایندگی دارند؛ هر چه سریعتر نسبت به ایجاد تصفیه‌خانه و قرار گرفتن واحد در لیست واحد‌های غیرآلاینده اقدام کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان با بیان اینکه استفاده مجدد از پساب و آب‌های خاکستری برای ما قابل توجه و در اولویت است، گفت: امروز که با تنگنا‌ها و کمبود‌های منابع آبی مواجه هستیم، بخش عمده‌ای از فاضلاب واحد‌های صنعتی باید تصفیه و به چرخه تولید بازگردد.

مریم محمدی افزود: صاحبان صنایع باید برای تحقق شعار امسال و مدیریت بسته‌بندی‌های پلاستیکی و کاهش کیسه‌های پلاستیکی تلاش کنند.

دیگر خبرها

  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • پیش‌بینی تولید ۱.۵ میلیون تن آبزیان پرورشی در ایران + فیلم
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • حضور۲۰ واحد تولیدی استان بوشهر در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • بازدید هیات هرمزگانی از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک کشور چین