Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@14:07:44 GMT

بازداشت حدود ۱۰۰۰ نفر در اعتراضات روز یکشنبه بلاروس

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۱۰۷۸۳

بازداشت حدود ۱۰۰۰ نفر در اعتراضات روز یکشنبه بلاروس

اعتراضات چندین هزار نفری روز یکشنبه در مینسک و دیگر شهرهای بلاروس، با بازداشت بیش از هزار نفر همراه بود که اکثر آنها در پایتخت بود و به همین دلیل معترضین نتوانستند یک راهپیمایی گسترده و متحد به راه اندازند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، مرکز حقوق بشر «ویسنا» در بلاروس که از سوی مقامات این کشور ثبت نشده، شب گذشته گزارش داد که مأموران اجرای قانون بلاروس بیش از 1000 نفر را در جریان سرکوب اعتراضات گسترده برگزار شده در روز یکشنبه در مینسک و برخی دیگر از شهرهای کشور بازداشت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وب سایت این مرکز فهرستی از تظاهرکنندگان بازداشت شده را منتشر کرده که شامل اسامی 1003 نفر است. اکثر قریب به اتفاق آنها در شهر مینسک بازداشت شده‌اند.

معترضین مخالف "الکساندر لوکاشنکو" که روز یکشنبه تجمع خود در مینسک را "راهپیمایی قدرت مردم" نامیدند، نتوانستند یک ستون واحد گسترده تشکیل دهند. این اقدام به اعتراض گروه‌های پراکنده تبدیل شد که در مجموع چندین هزار نفر  از شهروندان در آن شرکت کرده بودند. این افراد در خیابانهای مختلف مرکز پایتخت بلاروس جمع شده بودند و به طور فعال توسط مأموران اجرای قانون بازداشت شدند.

بازداشت معترضین به سیاست‌های مقامات بلاروس در مینسک، تا عصر  و چند ساعت پس از پایان راهپیمایی هم ادامه داشت.

در این رابطه روز یکشنبه، 9 ایستگاه مترو در پایتخت بلاروس بسته شد و اینترنت موبایل‌ها هم فعال نبود. در طول روز، تجهیزات ویژه، اتوبوس‌ها و کامیون‌های نظامی نیروهای امنیتی را به مناطق مختلف مینسک منتقل می‌کردند.

بازداشت حدود 300 نفر در اعتراضات در بلاروس/ وعده آغاز اعتصاب سراسریبازداشت بیش از 300 نفر از مخالفان لوکاشنکو در بلاروسادامه اعتراضات خیابانی و بازداشت‌ مخالفان در بلاروس

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بلاروس بلاروس روز یکشنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۰۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابایی ندارم که ۱۰۰۰ میلیارد جریمه شوم/ شرافتمندانه بازی کنید

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی هاشمی نسب در پایان دیدار با ذوب آهن اظهار داشت: بابت نحوه بازی خودمان در نیمه اول از هواداران عذرخواهی می‌کنم. در نیمه اول اصلاً خوب نبودیم و حریفی برای گفتن ندارم. در نیمه دوم با صحبت‌هایی که با بازیکنان داشتیم آنها را به خودباوری رساندیم و به بازی برگشتیم.

او ادامه داد: بازیکن حریف در مقابل هواداران ما خوشحالی و آنها را تحریک کرد. بارها گفته‌ام که استقلال چه با جام چه بدون جام قهرمان لیگ برتر است. ما به قدرت بازیکنانمان ایمان داریم. ما از بازیکنانی که سابقه حضور در استقلال را دارند می‌خواهیم که شرافتمندانه بازی کنند و ۲۰ دقیقه از وقت بازی را وقت تلف نکنند.

مربی استقلال تهران تصریح کرد: ابایی ندارم اگر ۱۰۰۰ میلیارد جریمه شوم! تا خدا نخواهد برگی از درخت نخواهد افتاد.

کد خبر 6098819 مهدی مرتضویان

دیگر خبرها

  • تیم ملی فوتبال زنان به مصاف بلاروس می رود
  • استقبال مردم بلاروس از محصولات گروه سایپا
  • سرکوب اعتراضات حمایت از فلسطین در دانشگاه آمستردام
  • ابایی ندارم که ۱۰۰۰ میلیارد جریمه شوم/ شرافتمندانه بازی کنید
  • برگزاری تمرین پاسگاه فرماندهی مرکب صیاد ارتش و ۵ کشور
  • بلاروس: آماده میزبانی مذاکرات صلح بین اوکراین و روسیه هستیم
  • بلاروس آماده میزبانی مذاکرات صلح اوکراین است
  • روزنامه ایتالیایی: ناتو در جنگ اوکراین برای خود دو خط قرمز مشخص کرده است
  • ادامه اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا؛ بازداشت ۲۵ نفر در دانشگاه ویرجینیا
  • وصول یک ماهه ۱۰۰۰ میلیارد مالیات از شرکتهای خام فروش صادراتی