Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوبل داوری ایران برای مسابقات جهانی هندبال در حالی معرفی شد که حضور یک داور دو تابعیتی و معرفی او از سوی فدراسیون هندبال باعث تعجب جامعه هندبال شده است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، راز سوی فدراسیون جهانی هندبال کوبل داوری ایران جهت قضاوت در رقابت‌های قهرمانی جهان ٢٠٢١ مصر دعوت شدند. مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۱ از ۲۱ دی لغایت ۱۰ بهمن ماه با حضور ۳۲ تیم از قاره‌های مختلف جهان، در مصر برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی خبر اعزام دو داور بین‌المللی هندبال کشور به مسابقات قهرمانی جهان از سوی فدراسیون هندبال ابلاغ شد که پیش از این گفته شده بود که یکی از داوران بین‌المللی به نام مسعود کلاه‌دوزان تابعه کشور آمریکا شده و دو تابعیتی است که این موضوع با توجه به قانون عدم استفاده از افراد دو تابعیتی منافات دارد و گفته شده که حتی حراست فدراسیون هندبال هم قبلاً مکاتبه‌ای با حراست وزارت ورزش و جوانان کرده تا نام این داور از فهرست داوران ایران خارج شود.

 یکی از قوانین بین‌المللی فدراسیون جهانی هندبال در رابطه با موضوع داوران، فعالیت‌ آن‌ها با فدراسیون ملی کشورشان است؛ با توجه به اینکه کلاه‌دوزان در ایران حضور نداشته و در کشور آمریکا ساکن است، به این ترتیب نمی‌تواند با فدراسیون هندبال ایران همکاری داشته باشد. بدون شک معرفی این فرد از سوی فدراسیون ایران به کنفدراسیون آسیا و فدراسیون جهانی جای سؤال دارد و با توجه به تابعیت او، این موضوع جای سؤال دارد که چگونه یک داوری که تابعیت کشور دیگری را دارد و در این کشور هم همکاری نمی‌کند، از سوی ایران به فدراسیون آسیا معرفی می‌شود و در لیست داوران بین‌المللی این فدراسیون در آسیا قرار می‌گیرد.

مشابه این اتفاق در دیگر رشته‌های ورزشی وجود دارد؛ به عنوان مثال علیرضا فغانی داور فوتبال کشورمان پس از مهاجرت به کانادا دیگر با فدراسیون ایران همکاری نمی‌کند و به عنوان نماینده ایران در هیچ‌گونه مسابقاتی معرفی نمی‌شود. اما چگونه فدراسیون هندبال ایران فردی که دارای تابعیت مضاعف است را حمایت می‌کند؟ بدون شک این مسائل می‌تواند به هندبال ایران آسیب بزند.

در هندبال ایران داوران بین‌المللی دیگری هستند که می‌توانند از سوی ایران به مجامع بین‌المللی دعوت شوند؛ نفراتی مانند مهدی توکلی و سعید مددخانی کمتر در مسابقات از آنها استفاده می‌شود اما در زمره داوران بین‌المللی هستند و این سوال به وجود می‌آید چرا فدراسیون هندبال ایران از دو داور بین‌المللی استفاده نمی‌کند؟!

البته فدراسیون هندبال ایران در بحث داوران بین‌المللی بازنشسته هم تاکنون هیچ‌گونه اقدام مؤثری انجام نداده است تا حتی آنها را به عنوان ناظر بین‌المللی معرفی کند، اما در مقابل میترا نوری به عنوان ناظر دعوت می‌شود که هیچ‌گونه سابقه فعالیت داوری در هندبال کشور نداشته و ندارند. در حال حاضر حداقل حدود 10 تا 12 کوبل بین‌المللی هندبال داریم که سابقه قضاوت‌های بسیار درخشان در سطح آسیا و جهان داشتند ولی به دلیل اینکه همه آن‌ها بازنشسته هستند فدراسیون آن‌ها را کنار گذاشته در صورتی که می‌تواند از این افراد به عنوان ناظر مسابقات استفاده کرده و به آسیا معرفی کند؛ متأسفانه چنین اقداماتی صورت نمی‌گیرد، اما در مقابل افرادی به عنوان ناظر در مسابقات معرفی می‌شوند که هیچ‌گونه سابقه فعالیت داوری حتی در حد دسته سه مسابقات استانی کشور ندارند ولی در مسابقات بین‌المللی به عنوان ناظر معرفی می‌شوند!

انتهای پیام/4057/

منبع: آنا

کلیدواژه: فدراسیون هندبال ناظران داوری فدراسیون جهانی هندبال رقابت های قهرمانی جهان ٢٠٢١ فدراسیون هندبال ایران داوران بین المللی سوی فدراسیون عنوان ناظر دو تابعیتی هیچ گونه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۰۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با معرفی تیم‌های قهرمان؛ مسابقات بین‌المللی تنیس ساحلی به پایان رسید

 آخرین روز رقابت‌های بین المللی تنیس ساحلی در زمین‌های تنیس مجموعه مارینا کیش و پلاژ بانوان برگزار شد و تیم‌های مدعی حاضر در فینال برای کسب عنوان قهرمانی با هم دیدار کردند.

در فینال بخش بانوان تیم ساره هژبر- فاطمه سرسنگی با نتیجه ۲ بر یک از سد تیم نیکی ثابتی - نیکو شیرازی عبور کردند و قهرمان شدند. زوج نیکی ثابتی - نیکو شیرازی در جایگاه دوم ایستادند و تیم‌های یاسمن حیدری - شیرین سیدیان و غزاله آذر پرست - مارال چریکی مشترکا سوم شدند.

در بخش آقایان نیز تیم فرهان اهرزاد- امیر علی بنده نژاد با نتیجه ۵-۷ و ۲-۶ زوج سالار ریاحی و ملک محمدی را شکست دادند و عنوان قهرمانی را به نام خود ثبت کردند. تیم ریاحی و ملک محمدی صاحب عنوان نایب قهرمانی شدند و تیم‌های مهدی بازگیر - علی رییسی و شهریار اهرزاد - مسعود پیروزی سوم شدند.

به این ترتیب نخستین دوره رقابت‌های بین المللی تنیس ساحلی که از ۷ لغایت ۱۳ اردیبهشت ماه در زمین‌های تنیس مارینا کیش و پلاژ بانوان به مدت ۲ هفته برگزار شد با معرفی تیم‌های برتر به پایان رسید.

سرداوری این مسابقات در بخش آقایان بر عهده مسیح صلاح سرداور نشان نقره کشورمان بود و کسری حجازی مدیریت بازی‌ها را بر عهده داشت و در بخش بانوان نیز لعیا خیام باشی داور نشان سفید و سمیرا قدسی به عنوان سرداور و مدیر مسابقات حضور داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی سایر حوزه ها

دیگر خبرها

  • داوران هفته بیست و ششم لیگ برتر معرفی شدند
  • عکس| ایرانی‌ها در اولین فینال آسیایی بعد از فغانی
  • اولین فینالیست ایرانی در آسیا بعد از فغانی!
  • جانشین فغانی در داوری ایران مشخص شد
  • جام جهانی از تمام داوران فوتبال ایران گرفته شد | اعتراف مهم افشاریان؛ بله ما نتوانستیم
  • جام جهانی از داوری ایران گرفته شد
  • با معرفی تیم‌های قهرمان؛ مسابقات بین‌المللی تنیس ساحلی به پایان رسید
  • کرمان زیرساخت‌های برگزاری مسابقات بین‌المللی فوتبال را دارد
  • تیم رباتیک فرزانگان ۴ تبریز به جام جهانی هلند راه یافت 
  • راهیابی دختران تبریزی به جام جهانی رباتیک هلند