Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-05@03:39:12 GMT

هشدار دانشمندان نسبت به شیوع ویروس مهلک جدید

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۱۱۳۵۷

هشدار دانشمندان نسبت به شیوع ویروس مهلک جدید

ویروس مهلک و کشنده‌ای در جنوب شرقی آسیا که از خفاش‌ها به انسان منتقل می‌شود، کشف شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اکسپرس، بر اساس نتایج مطالعه دانشمندان آمریکایی بر این باورند که ویروس "نیپاه" که از خفاش‌ها به انسان منتقل می‌شود، می‌تواند منجر به شیوع یک بیماری کشنده جدید شود.

کارشناسان هشدار دادند که در بنگلادش و هند، جایی که هر ساله مبتلایانی به این عفونت شناسایی می‌شوند، این بیماری با سرعت بیشتری در حال ظاهر شدن و پیدا شدن تعداد بیشتر مبتلایان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این، اگر قبلا تصور می‌شد که ویروس در مناطقی با میوه‌های فراوان منتشر می‌شود، اکنون این پیش شرط نیست. دانشمندان می‌گویند شیوع می‌تواند در هر قسمت از جنوب شرقی آسیا رخ دهد.

ویروس نیپاه می‌تواند التهاب مغز یا بیماری‌های تنفسی را تحریک کند. این بیماری به افرادی که میوه با بزاق حیوان آلوده می‌خورند منتقل می‌شود.

عفونت به راحتی به عنوان مثال ویروس کرونا از شخص به فرد دیگر منتقل نمی‌شود، اما ویروس در خفاش‌ها می‌تواند تغییر کند. هیچ درمانی و واکسنی برای این بیماری وجود ندارد، میزان مرگ و میر این ویروس ۹۰ درصد است.

لینک کوتاه: asriran.com/003ATe

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ویروس خفاش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۱۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار بیماری زنگ زرد مزارع جو و گندم لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، سازمان جهاد کشاورزی لرستان در اطلاعیه ای از کشاورزان استان خواست با سمپاشی به موقع، تولید محصول خود را تضمین کنند.   در این اطلاعیه آمده است:

با توجه به بارندگی های اخیر، شرایط برای ایجاد و توسعه بیماری های برگی خصوصاً بیماری زنگ زرد گندم در مزارع گندم و جو مهیاست بنابراین لازم است به منظور حفاظت از مزارع به محض مساعد شدن شرایط آب و هوایی با مشورت کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی، نسبت به سمپاشی مزارع با سموم قارچ کش توصیه شده اقدام شود.   لازم به ذکر است بیش از ۷۰ درصد مواد لازم برای پر شدن دانه های موجود در خوشه گندم توسط سه برگ انتهایی گندم تامین می شود و حفاظت از آنها خصوصاً برگ پرچم نقش بسیار مهمی در افزایش عملکرد گیاه دارد. بنابراین کشاورزان با سمپاشی به موقع، تولید محصول خود را تضمین کنند.

دیگر خبرها

  • سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • آموزش؛ حلقه مفقوده در دیابت/ سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • هشدار بیماری زنگ زرد مزارع جو و گندم لرستان
  • ورزش و کاهش وزن نخستین اقدام برای درمان کبد چرب
  • هشدار هواشناسی کاشان نسبت به وزش باد شدید
  • گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟
  • هشدار سازمان ملل نسبت به خطر حمله رژیم صهیونیستی به رفح
  • کشاورزان بوشهری مراقبت‌های بعد از بارندگی در مزارع را جدی بگیرند
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت