Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل امور خانواده استانداری آذربایجان‌ غربی با اشاره به اینکه با گسترش روزافزون فناوری‌های نوین و گسترش فضای مجازی فرصت‌های اقتصادی زیادی برای مشاغل خانگی زنان ایجاد شده است گفت: ۲۰ درصد درآمد کشورهای در حال توسعه از مشاغل خانگی است. - اخبار استانها -

پریسا علیلو در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به اینکه نقش زنان در مشاغل خانگی بسیار محوری است اظهار داشت: در صورت آموزش صحیح و اصولی بسیاری از بانوان جامعه به موازات ایفای نقش در منزل به عنوان زن خانه دار، قادر به نقش آفرینی در حوزه تولیدی نیز خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه با گسترش روزافزون فناوری‌های نوین به ویژه فناوری دیجیتالی و گسترش فضای مجازی فرصت‌های اقتصادی زیادی برای مشاغل خانگی زنان ایجاد شده است، افزود: 20 درصد درآمد کشورهای در حال توسعه از مشاغل خانگی به دست می‌آید که نمونه آن کشورهای چین و بنگلادش هستند و کسب و کار خانگی زنان از نظر ایجاد شغل، نوآوری در عرضه محصول یا خدمت موجب تنوع و دگرگونی زیادی در اجتماع و اقتصاد هر کشور می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌ غربی با اشاره به تاثیر و اهمیت توسعه مشاغل خانگی زنان در ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی اظهار کرد: باتوجه به سهم بالای زنان در اقتصاد ملی و افزایش سطح سواد در این گروه از جامعه و همچنین مسائل فرهنگی مربوط به اشتغال زنان این امکان فراهم می شود که با توسعه مشاغل خانگی از ظرفیت‌های اقتصادی زنان در جامعه استفاده بهتری شود.

50 میلیارد ریال به دو طرح مشاغل خانگی چهارمحال و بختیاری اختصاص یافتایجاد اشتغال از طریق تشکیل شرکت های تعاونی مشاغل خانگیرونق اقتصاد در گرو توجه مسئولان به مشاغل خانگی است

وی تصریح کرد: لازمه تحقق چنین امری، اتخاذ تدابیر هوشمندانه و برنامه ریزی هدفمند و اصولی خواهد بود و با خود باوری زنان و امتزاج آموزش و مهارت افزایی هر چه بیشتر می توان به توفیقات بسیاری در حوزه اقتصادی نائل شد.

علیلو اظهار داشت: افزایش بهره‌وری سرمایه و صرفه‌جویی در هزینه‌های جانبی اشتغال و افزایش درآمد خانواده، ارتقا مدیریت کسب و کار خانگی از طریق پیوند با بنگاه‌های بالادستی و تشکل‌های خوشه‌ای، اتحادیه‌ها، تعاونی‌ها و صنوف و  تسهیل مقررات مربوط به کسب و کار خانگی، از مزیت‌ها و تاثیرات مشاغل خانگی زنان است.

وی با اشاره به اینکه یکی از راه‌های سلامت روان داشتن کار و اشتغال است و مشاغل خانگی به نوعی شروع حرکت استقلال خواهی زنان به شمار می‌رود اظهار کرد: باید با بینش و آگاهی لازم افراد بیکار را به سمت حرفه و مشاغل خانگی سوق داد و همگام با آموزش حرفه و شغل مناسب هم جامعه از معضلات دور می‌شود و هم سلامت روانی افراد تضمین خواهد شد.

علیلو گفت: کسب و کارهای کوچک به دلیل ساختار ساده زود بازده و با توجه به نیاز سرمایه اندک در جهت متعادل کردن بازار کار موثر بوده و در کشور ما با توجه به ترکیب جمعیتی کسب و کارهای کوچک خانگی می‌تواند بازدهی مناسبی داشته و در کوتاه مدت یا میان مدت در رفع معضل بیکاری موثر باشد و بسترهای مناسب برای شکل گیری مشاغل جدید را نیز ایجاد می‌کند.

وی عنوان کرد: تامین مواد اولیه این نوع کسب و کارها، استانداردسازی و برندسازی محصولات، پیوند تولیدات مشاغل خانگی با بازار فروش، ورود دارندگان مشاغل خانگی به شبکه های اجتماعی و بازاریابی برای فروش تولیدات این مشاغل از طریق فضای مجازی و استفاده از خدمات پوشش بیمه ای نیز می‌تواند یکی از چالش‌های پیش روی بانوان باشد.

علیلو پایداری مشاغل خانگی را ارتباط  این مشاغل با نهادهای پشتیبان و حمایتی عنوان کرد و گفت: باید این مشاغل به برخی صنایع بزرگ و همچنین به اتحادیه ها و تعاونی هایی وصل شوند که به آنها در تامین مواد اولیه و بازاریابی کمک کرده تا پایداری آنها حفظ شود.

وی ادامه داد: دولت نیز در راستای حمایت از متقاضیان مشاغل خانگی اقدام به تخصیص تسهیلات کم بهره، اجرای الگوی نوین مشاغل خانگی که این طرح از طریق هدایت، مشاوره و استعدادهایی موجب توانمندسازی متقاضیان مشاغل خانگی می‌شود شناسایی ظرفیت‌ها، توانمندی متقاضیان و اتصال به بازار کار از مهم‌ترین اهداف این طرح است و جهاد دانشگاهی به عنوان مجری طرح وظیفه تسهیلگری را بر عهده دارد.

انتهای پیام/7548/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مشاغل خانگی زنان مشاغل خانگی کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۱۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش درآمد گردشگری ترکیه

به گزارش صدای ایران از آنادولی،بر اساس داده‌های سازمان آمار ترکیه، درآمد گردشگری ترکیه در سه ماه نخست سال جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۵.۴ درصد افزایش پیدا کرد.

بر این اساس میزان درآمد گردشگری ترکیه در این دوره به ۸ میلیارد و ۷۸۴ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار رسید.

نزدیک به ۲۱ درصد از درآمد گردشگری ترکیه از سفر شهروندان ترک مقیم خارج از کشور حاصل شده است.


دیگر خبرها

  • تسهیلات مناسب به بانوان فعال در حوزه صنایع‌دستی اختصاص می‌یابد
  • رقم زدن حرکات توسعه‌ای با جذب سرمایه گذار
  • پول‌ های زیر فرش/ پردرآمدترین مشاغل خانگی کدام‌اند؟
  • ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی در مشهد دریافت کردند
  • راز صفر شدن مالیات ۵۰ درصد اصناف خرد در کشور
  • راز صفر شدن مالیات 50 درصد اصناف خرد در کشور
  • صدور ۱۲ هزار پروانه مشاغل خانگی طی سال گذشته در هرمزگان
  • ایجاد بازارچه دائمی برای مشاغل خرد خانگی در لرستان لازم است
  • به اسم آزادی به کام برهنگی!
  • افزایش درآمد گردشگری ترکیه