Web Analytics Made Easy - Statcounter

جنگ قره باغ در میانه ادعا‌های طرفین در مورد استفاده طرف مقابل از تسلیحات ممنوعه همچنان ادامه دارد. خبرگزاری میزان – روزشمار جنگ قره باغ در حالی چهل و سومین روز درگیری‌ها را نشان می‌دهد که جنگ بیش از میدان نظامی در لفاظی‌ها و اتهام زنی‌های متقابل ادامه دارد.   به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، درگیری‌ها در قره باغ با شدت متفاوت در محور‌ها و جبهه‌های مختلف نبرد ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  این در حالی است که اتهام زنی‌ها و جنگ لفظی با سرعتی بیشتر از تحولات عرصه میدانی پیش می‌رود.   براساس گزارش ها، درگیری‌ها در «آغ دام»، «خوجاوند» و «قبادلی»، در شبانه روز گذشته ادامه داشت.   در یک سو، «باکو» که روز گذشته از کنترل ارتش جمهوری آذربایجان بر شهر «شوشا» خبر داده بود، امروز دوشنبه اعلام کرد، درگیری‌ها در خطوط مقدم نبرد در قره باغ در شب گذشته نیز ادامه داشته است.   براساس اعلام وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، ارتش ارمنستان از شب گذشته تا بامداد امروز، با خمپاره و سلاح‌های سبک، مواضع ارتش جمهوری آذربایجان را در مرز دو کشور هدف قرار دادند.   ضمن اینکه «الهام علی اف»، رییس جمهور جمهوری آذربایجان روز گذشته میزبان «مولود چاووش اوغلو» و «خلوصی آکار» وزرای خارجه و دفاع ترکیه بود که برای چندمین بار از زمان آغاز دور جدید درگیری‌های قره باغ، به باکو سفر کردند.   در سوی دیگر نیز، وزارت دفاع ارمنستان در جلسه توجیهی عصر روز یکشنبه، اظهارات «علی اف»، مبنی بر کنترل ارتش این کشور بر شهر «شوشا» را رد کرده و تاکید کرد «درگیری‌ها در این شهر همچنان ادامه دارد.»  بیشتر بخوانید:  جنگ قره باغ؛ تداوم اتهام زنی‌ها میان ایروان و باکو  گفت و گوی تلفنی اردوغان و پوتین در مورد قره باغ البته این خبر تاکنون بارها، از سوی طرفین تایید و تکذیب شده است.   ایروان همچنین ادعاام کرد «ارتش جمهوری آذربایجان از بمب‌های خوشه‌ای برای هدف قرار دادن استپاناکرت (خان کندی)، مرکز قره باغ استفاده می‌کند.»   در عین حال مقام‌های قره باغ اعلام کردند ۴۴ نفر از نظامیان این منطقه در درگیری با ارتش جمهوری آذربایجان کشته شدند.   براساس جدیدترین خبر‌های منتشر شده از این درگیری سه دهه ای، شهر‌های «قبادلی»، «زنگیلان»، «جبرئیل»، «فضولی» و «شوشا» به کنترل جمهوری آذربایجان درآمده اند.   اگرچه هنوز روستا‌ها و شهر‌های دیگری از این مناطق همچنان شاهد درگیری هستند.   درگیری‌ها در قره باغ از سال ۱۹۸۸ آغاز و با اعلام خودمختاری این منطقه در سال ۱۹۹۱ و حمایت ارمنستان از این اقدام آغاز شد.   درگیری‌های امسال، شدیدترین دور مناقشه تکرار شونده پس از جنگ قره باغ در سال‌های ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۴ است که ۴۰ هزار کشته برجای گذاشت.   انتهای پیام/ برچسب ها: تحولات بین الملل قره باغ جمهوری آذربایجان ارمنستان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: قره باغ تحولات بین الملل قره باغ جمهوری آذربایجان ارمنستان ارتش جمهوری آذربایجان درگیری ها جنگ قره باغ قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۱۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت

شبکه المیادین در این باره گزارش داد که آمریکا تحرکات خود را در سوریه با هدف تقویت پایگاه‌های غیرقانونی خودش در استان‌های «حسکه» و «دیرالزور» تشدید کرده است.

طبق این گزارش، این تحرکات در پی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر احتمال خروج نظامیان آمریکا از عراق و ترس از تشدید حملات مقاومت صورت گرفته است.

طبق این گزارش، حملات روز‌های اخیر به پایگاه‌های آمریکا در سوریه و عراق به‌منزله یک پیام هشدار برای آمریکایی‌هاست و بر این نکته تاکید دارد که در صورت طفره رفتن واشنگتن از خروج از عراق و حتی سوریه، مقاومت بر تصمیم خود برای تشدید حملات پایبند است.

المیادین همچنین گزارش داد، در پی این تحولات، آمریکایی‌ها طی ماه آوریل ۱۲۰ کامیون حامل تسلیحات نظامی و اسلحه و همچنین سامانه‌های پدافندی وارد پایگاه‌های آمریکا در حسکه و حومه شرق دیرالزور کردند. همچنین در برهه زمانی مذکور، هشت هواپیمای ترابری نیز در این پایگاه‌ها فرود آمدند.

منابع خبری همچنین از تمرینات نظامی اشغالگران آمریکایی در پایگاه‌های غیرقانونی خودشان در حومه حسکه و دیرالزور خبر داده‌اند.

منابع میدانی نیز به المیادین اعلام کردند آمریکا از زمان هدف قرار گرفتن کنسولگری ایران در سوریه به دست صهیونیست‌ها، طرح تقویت اضافی برای پایگاه‌های غیرقانونی خود در سوریه را آغاز کرده است و این تدابیر شامل تسلیحات و تجهیزات مختلف از جمله استقرار سامانه‌های پدافند هوایی اضافی با هدف حفاظت از این پایگاه‌ها در برابر حملات مقاومت است.

در همین راستا منابع مطلع اعلام کردند: مقاومت عراق در حمایت از ملت فلسطین حملات خود را به سرزمین‌های اشغالی فلسطین و بلندی‌های اشغالی جولان متمرکز کرده و آماده تشدید دوباره حملات خود در سوریه و عراق است.

این منابع گفتند: خروج آمریکایی‌ها از عراق باید خروج از سوریه را نیز به همراه داشته باشد، اما واشنگتن نمی‌خواهد پرونده‌های اردوگاه‌های داعش و زندان‌های سوریه بسته شود به همین دلیل ممکن است تمایل به ماندن بیشتر در سوریه داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • جمهوری آذربایجان قصد دارد املاک دولتی ایران در باکو را مصادره کند
  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • ادعای اقدام علیه املاک دولت ایران؛ باکو قصد مصادره اموال کرده است؟
  • دیدار وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قزاقستان
  • فیلم| درگیری لفظی صلاح و کلوپ لب خط!‏
  • (ویدیو) درگیری لفظی محمد صلاح و یورگن کلوپ
  • بازداشت معترضان به تصمیم پاشینیان برای «واگذاری روستاها» به باکو
  • فیلم| عملیات تعقیب و گریز برای کشف محموله‌های قاچاق چوب در آذربایجان‌شرقی
  • واکنش هند به انتقاد باکو از فروش تسلیحات به ارمنستان