Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه، تعیین شروط و بازنگری مجدد در برجام از سوی آمریکا را ساده‌اندیشی توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی و بین‌الملل گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، سعید خطیب‌زاده پیش از ظهر امروز نشست هفتگی خود را به‌ صورت مجازی برگزار کرد.

وی در ابتدای این نشست در خصوص سفر اخیر محمدجواد ظریف به آمریکای لاتین گفت: وزیر امور خارجه کشورمان 18 آبان در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور بولیوی شرکت کردند و دیدارهای دیپلماتیکی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در سفر کوبا از مراکز گسترش همکاری‌های نوین بازدید و در سفر به ونزوئلا با رئیس‌جمهور این کشور رایزنی کردند.

خطیب زاده افزود: نماینده ویژه افغانستان به ایران سفر کرد و ظریف فردا به پاکستان سفر می‌کند و دیدارهایی با همتای خود و نیز نخست‌وزیر این کشور انجام خواهند داشت.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار آنا در خصوص اینکه مشاور سابق جو بایدن مدعی شد، بایدن قصد دارد در مدت‌زمان کوتاهی به توافق هسته‌ای بازگردد اما به دنبال تغییراتی در برخی بندها مانند زمان انقضای برجام نیز هست گفت: برای ما ملاک نیست کدام مشاور و اندیشکده سخن می‌گوید. آنچه ما می‌گوییم این است که برجام ماحصل گفتگوهای طولانی‌مدت نه با آمریکا بلکه با طرف‌های اروپایی و آلمان است.

خطیب زاده افزود: این ساده‌اندیشی است که بتوان درباره برجام صحبت کرد و آنچه را که مهر و موم شده باز کرد. برجام قابل باز شدن مجدد نیست. آمریکا ناقض قطعنامه 2231 است و خیانتهای زیادی به ایران کرده که باید در قبال آنها به ملت ایران پاسخگو باشد.

در حال بروز رسانی...

انتهای پیام/4106/

 

منبع: آنا

کلیدواژه: سخنگوی وزارت امور خارجه جو بایدن برجام سعید خطیب زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۱۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا برای توافق ایران باید ماهی چاق خاورمیانه را به ما بدهد!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 11 روئسای جمهور آمریکا از جمله جو بایدن به دنبال توافق با ایران برای مصرف داخلی و انتخاباتی بوده‌اند و صهیونیست‌ها که از این موضوع آگاهی دارند، همواره در این مسیر سنگ اندازی کردند. در همین ارتباط کارشناس کانال 12 تلویزیون اسرائیل در این ارتباط گفت: «اگر قرار است آمریکا با ایران به تفاهم برسد باید روابط ما را با ماهی چاق خاورمیانه یعنی عربستان عادی کند، در این صورت میتوان طعم تلخ تفاهم با ایران را تحمل کرد...» اظهارات قابل تامل این کارشناس صهیونیست را با زیرنویس فارسی می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • از مذاکره در تهران تا احیای برجام در واشنگتن؟!
  • گروسی خواستار تدابیر ملموس ایران برای رفع نگرانی‌ها
  • آمریکا برای توافق ایران باید ماهی چاق خاورمیانه را به ما بدهد!
  • افشای عمدی فایل صوتی ظریف به روایت سعید لیلاز /با خرابکاری در نطنز، این سایت چند ماه از کار افتاد /ایران زمین بازی را عوض کرده است
  • اسلامی: ایران از برجام خارج نشده است/ سند راهبردی بیست ساله هسته‌ای را در دستورکار قراردادیم/ گروسی: باید شرایط را جهت بازگشت به برجام تسهیل کنیم
  • فیلم| آمریکا از برجام خارج شده است و به تعهدات خود عمل نکرده است
  • صدایی که از ایران شنیده می‌شود/آیا معمای طالبان حل خواهد شد؟ / فاصله خاورمیانه تا توافق
  • واکنش نتانیاهو: به شروط حماس برای آتش‌بس
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • نشست هم اندیشی مدیرکل اتباع استانداری البرز با اساتید دانشگاه های استان