Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-02@17:03:26 GMT

شرایط اختصاص وام ویژه دکتری

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۱۱۸۶۹

شرایط اختصاصی، مدارک مورد نیاز، میزان و نحوه پرداخت وام ویژه دکتری اعلام شد براین اساس استفاده همزمان از وام تحصیلی و وام ویژه دکتری برای دانشجویان مقطع دکتری تخصصی ناپیوسته امکان پذیر نیست.

به گزارش مهر، شرایط اختصاص وام ویژه دکتری براساس آیین نامه وام های دانشجویی اعلام شد، این وام به منظور کمک به پیشبرد امور تحصیلی دانشجویان مقطع دکتری تخصصی ناپیوسته و آن دسته از دانشجویان مقطع دکتری پیوسته که امتحان جامع خود را با موفقیت گذرانده اند، در دوره روزانه تمام وقت دانشگاه های دولتی و مراکز وابسته به دستگاه های اجرایی اعطاء می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرایط اختصاصی، مدارک مورد نیاز، میزان و نحوه پرداخت آن به این شرح است:

شرایط اختصاصی وام ویژه دکتری:

الف-مدت استفاده از وام ویژه دکتری تخصصی ناپیوسته حداکثر ۸نیمسال تحصیلی درطول مقطع تحصیلی است.

تبصره ۱-چنانچه دانشجو به هر نحوی در یک یا چند نیمسال تحصیلی از وام استفاده ننماید، مدت مذکور جزء دوره مندرج در بند (الف) محسوب خواهد شد و حقی را برای دانشجو جهت استفاده از وام ایجاد نخواهد کرد.

تبصره ۲-دانشجوی شاغل به تحصیل در مقطع دکتری پیوسته پس از موفقیت در امتحان جامع، در صورت درخواست صرفاً می تواند از یکی از وام های تحصیلی یا ویژه دکتری استفاده کند. مشروط به اینکه مدت زمان استفاده وی از وام ویژه دکتری از ۸ نیمسال تجاوز ننماید.

ب-استفاده همزمان از وام تحصیلی و وام ویژه دکتری برای دانشجویان مقطع دکتری تخصصی ناپیوسته امکان پذیر نیست.

ج-متقاضیان واجد شرایط در طول مدت فرصت تحقیقاتی کوتاه مدت خارج از کشوربا تأیید استاد راهنما و معاون پژوهشی دانشگاه محل تحصیل، مشروط بر اینکه کل دوره استفاده از وام از ۸ نوبت و یا ۴۸ماه (در مقطع تحصیلی) تجاوز نکند، مشمول دریافت وام خواهند شد.

د-وام ویژه دکتری در نیمسال هایی که محتوای آموزشی به پایان رسیده و دانشجویان مشغول به فعالیت در امور پژوهشی و تکمیل پایان نامه یا رساله دکتری هستند، از دارا بودن شرط حداقل تعداد واحد درسی معاف است.

مدارک مورد نیاز:

الف-سند تعهدنامه الصاقی در سامانه صندوق که توسط کاربر دانشگاه یا از طریق سامانه برخط ثبت اسناد، کنترل و دریافت می شود.

ب-اعلام فعالیت تمام وقت بودن دانشجودر امور آموزشی با تأیید گروه آموزشی ومعاونت دانشجویی دانشگاه از طریق سامانه آموزشی دانشگاه.

مبلغ وام ویژه دکتری:

مبلغ وام ویژه دکتری هر سال با تائید و تصویب هیات امناء تعیین و ابلاغ می شود.

براساس این گزارش، ثبت نام وام ویژه دکتری در نیم سال اول سال تحصیلی جدید دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از روز شنبه ۱۷ آبان آغاز شده و تا ۱۵ آذر ماه ادامه خواهد داشت.

دانشجوی روزانه مقطع دکتری تخصصی ناپیوسته دانشگاه‌های دولتی و مراکز وابسته به دستگاه‌های اجرایی می‌توانند از این وام بهره مند شوند.

وام ویژه دکتری صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم طی یک لیست به مبلغ ۰۰۰.۰۰۰. ۴۲ ریال برای (نیم سال اول پاییز و زمستان) در سال تحصیلی ۹۹ ارائه می‌شود.

دانشجویان دکتری تخصصی ناپیوسته می‌توانند از منابع صندوق رفاه و یا بانک طرف تعهد صندوق رفاه، به صورت هر ۶ ماه یک بار به مبلغ ماهیانه ۷۰۰ هزار تومان وام ویژه دکتری دریافت کنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: رأی الکترال کاملا هریس انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جو بایدن محمد رضا نجفی شرایط اختصاص وام ویژه دکتری رأی الکترال کاملا هریس انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جو بایدن محمد رضا نجفی دانشجویان مقطع دکتری وام ویژه دکتری سال تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۱۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری

معاون آموزشی دانشگاه اصفهان با اشاره به حذف  حدود ۲۷ رشته در سال ۱۴۰۳  گفت: در مقطع  دکتری ۱۰ درصد رشته‌ها و ۲۸ درصد رشته در  مقطع کارشناسی ارشد و ۳۰۰ کد رشته در کارشناسی دانشجو ندارد.

محمد فرامرزی با اشاره به شعار‌های جدید وزیر علوم مبنی بر اشتغال‌پذیری است، افزود: در حال حاضر دانشگاه‌ها نمی‌توانند رشته‌ای را راه اندازی کنند مگر اینکه پیوست اشتغال پذیری داشته باشند.

وی ادامه داد:  هیچ رشته‌ای بدون تضمین شغلی نباید دایر شود و دانشگاه‌ها موظف هستند که پیوست اشتغالپذیری دریافت کنند و دانشگاه اصفهان هم این موضوع را پیگیری می‌کند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان خاطر نشان کرد: در حوزه پژوهش و فناوری به تازگی وزارت علوم بسته مهارت‌آموزی و اشتغال را به دانشگاه‌ها معرفی کرده  که شامل ۱۵ واحد درسی، کاربینی، کارآموزی، کارورزی، مهارت‌های نرم شغلی و کارآفرینی که دانشگاه موظف است در برنامه درسی با هدف بالا بردن مهارت‌ها قرار دهد.

او  افزود: در آذرماه سال گذشته در استان اصفهان کارگروهی به نام «پیاده سازی آمایش و طرح تحول آموزش عالی» شکل گرفت که متشکل از روؤسای دانشگاه‌ها بود و در دور اول راه‌اندازی سامانه‌ای رشته‌های تحصیلی، رشته‌هایی که سه سال پذیرش آنها کمتر از ۶۰ درصد ظرفیت اعلام شده در تحصیلات تکمیلی داشته باشند و رشته‌های کارشناسی که کمتر از ۴۰ درصد پذیرش داشته باشند توسط وزارتخانه تغییر پذیرش دادند.

فرامرزی با بیان اینکه در استان اصفهان نزدیک ۲۸ درصد رشته‌های کارشناسی ارشد موجودیت دارند، گفت: حدود ۲۷ رشته در سال ۱۴۰۳ حذف شده و در مقطع دکتری ۱۰ درصد رشته‌ها تحقق پذیرش خوردند و ۲۸ درصد رشته در  مقطع کارشناسی ارشد و ۳۰۰ کد رشته در مقطع  کارشناسی دانشجو ندارد و استقبالی از سمت جامعه نمی‌شود و این توقف پذیرش یا کاهش ظرفیت از همه گروه‌ها بوده و گروه علوم انسانی بیشتر است.

منبع: مهر

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • دانشگاه شیراز آماده جذب دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
  • افزایش رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد شهرکرد
  • مهلت ثبت نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور تمدید شد
  • حذف ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری
  • نگرانی گزارشگر سازمان ملل درباره تعلیق دانشجویان معترض در آمریکا
  • برگزاری جشنواره خوشنویسی «کاتبان وحی» ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی
  • مهلت انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد
  • مهلت ثبت نام بدون آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد
  • تمدید مهلت ثبت‌نام بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد تا ۱۲ اردیبهشت
  • تمدید مهلت نام‌نویسی بدون آزمون در مقطع دکتری تخصصی