Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- حاج حمید مختار بند شهید مدافع حرمی است که با دیدن ظلم و ستم به مردم مظلوم و بی‌حرمتی به حرم اهل‌بیت (ع) تاب نیاورد و با تصمیمی سرنوشت‌ساز پس از نبرد با تکفیری‌ها، مزد یک‌عمر تلاش صادقانه‌اش را می‌گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، اولین فرزند از خانواده‌ای پرجمعیت، او را مقید می‌کرد به سبک کردن بار از دوش پدر، بدون عار دانستن کاری، روزهای گرم و بلند تابستان شوشتر را سخت سرگرم کارگری بود و تمام دستمزد خود را بی‌کم‌وکاست تقدیم پدر می‌کرد بدن ورزیده و روحیه محکمش را، از همان دوران کودکی، مدیون کارهای سخت یدی می‌دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درس و مدرسه را با جدیت بسیار به همراه هم سن و سالانش، شروع کرد و دوران نوجوانی‌اش هم با زمزمه‌های انقلاب گره خورد در آن روزهای پرشور و حماسی، یکدستش توزیع اعلامیه و ابداع نشریه عبرت شوشتر بود و دست دیگرش شعارنویسی بر دیوارهای شهر، یک‌پایش در جلسات قرآن و مفاهیم و وعظ و خطابه بود و پای دیگرش در راهپیمایی و تظاهرات محلی.

از همان روزهای آغاز نبرد و خاصه در غائله کردستان بالباس مقدس سبز سپاه، خود را وسط معرکه انداخت؛ کمتر مرخصی می‌گرفت اما در روزهای حضورش هم برای ادای دین به اسلام و دینش لحظه‌ای دست از تلاش شبانه‌روزی نکشید با به راه‌اندازی مسجد و پایگاه محله، جوانان بسیاری را پای بند ترویج فرهنگ و فعالیت‌های جهادی کرد فرمانده بود اما پا به‌پای نیروهایش، پای ثابت، خط مقدم خدمت بود.

نخستین شهید مدافع سلامت استان همدان به جمع شهدا پیوستیادمان‌های شهدا به‌منظور اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در قم نصب می‌شود12 یادمان شهدا در قم به‌زودی نصب می‌شود؛ لزوم استفاده از زبان هنر در معرفی شهدا

مسئولیت‌های مختلفی را عهده‌دار شد اما به دلیل حساسیت و دقتش در استفاده از بیت‌المال، مدیریت شعب بانک انصار خوزستان و سپس قم به او محول می‌شود و در بُرش آخر از زندگی‌اش، حالا که باید راحت و آسوده از دوران بازنشستگی خود استفاده کند با دیدن ظلم و ستم به مردم مظلوم و بی‌حرمتی به حرم اهل‌بیت (ع) تاب نیاورده و راهی می‌شود و درنهایت مزد یک‌عمر تلاش صادقانه‌اش را می‌گیرد.

ابو زهرا نامی است که شهید حاج حمید مختار بند در میدان‌های نبرد سوریه به آن لقب گرفت، او که تربیت‌شده مکتب حسینی بود خود را به آب‌وآتش می‌زد برای دستگیری و حل مشکل هم نوعانش و تنها دغدغه خویش را، پیوستن در صف یاران نزدیک به مولایش می‌دانست و تاآخرین‌نفس، دوشادوش رزمندگان اسلام روزهای سخت مبارزه و جهاد را گذراند.

اثبات صدق ادعای شهید با حضور در آتش نبرد سوریه

"ما سینه زدیم، بی‌صدا باریدند از هر چه که دم زدیم، آن‌ها دیدند ما مدعیان صف اول بودیم*از آخر مجلس شهدا را چی" شعری است که «ابو زهرا» پیوسته زیر لب زمزمه می‌کرد و سال‌ها از اینکه جامانده کاروان شهدا بود می‌ساخت و می‌سوخت، اما به‌یک‌باره ورق برگشت و در کمال ناباوری، پس از مدت‌ها پیگیری، در صف مدافعان حرم اهل‌بیت (ع) قرار می‌گیرد و بار سفر می‌بندد.

با شوخی به او می‌گفتم جنگ برای جوان‌هاست نه پیرمردها، با لبخند دل‌نشین همیشگی جواب داد: «حاج‌خانم هر وقت روبروی آینه می‌ایستم و چهره خودم رو می‌بینم، تازه یادم می‌آید که پیری به سراغم آمده ولی در وجودم اصلاً احساس پیری نمی‌کنم» توان و تلاش این مرد خدا در حد یک جوان ورزیده بود درواقع جسم خود را اسیر روح خستگی‌ناپذیرش کرد تا به اهداف آرمانی خود دست پیدا کند.

همسر شهید مختار بند می‌گوید: «اطاعت محض حاج حمید از ولایت‌فقیه در اعمالش بسیار بارز بود نسبت به امام خمینی (ره) و بعد از ایشان به رهبر معظم انقلاب ارادت قلبی داشت و همواره می‌گفت: «به‌قدری به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ایمان‌دارم که اگر به من بگوید برو درون آتش، باجان و دل می‌روم» در صحت این گفته همین بس که با حضور خود در آتش جنگ سوریه، عشق خود را به همه ما ثابت کرد.

حاج حمید طلبه نبود اما در کنار خوی و مرام طلبگی خود، علاقه و ارادت خاصی به این قشر داشت؛ دو سالی مستأجر حاج حمید بودم به یاد دارم روز اولی را که با ایشان صحبت کردم، تنها شرط ایشان پرداخت به‌موقع اجاره‌بها بود همین تأکید، برایم جای سؤال داشت تا اینکه پس از گذشت دو سال، به هنگام نقل‌مکان به‌جای دیگر، پاکتی به دستم داد، با تعجب پرسیدم این چیست؟ گفت: «هدیه‌ای برای خانواده» وقتی پاکت را باز کردم، تمام مبلغ کرایه دوساله را جمع کرده بود و همه را یکجا برگرداند.

وفای به عهد، وعده‌ای که محقق شد

دندان‌های شکسته‌اش رانشانم داد، پرسیدم «این کار برای چیست؟» گفت: «این‌ها نشانه است برای اینکه اگر نیاز بود مرا شناسایی کنید در خاطرتان باشد؛ می‌دانی شهادت یعنی چه؟ یعنی من زودتر می‌روم به بهشت و برای شما جا می‌گیرم تا زمانی که شما هم به من ملحق شوید» حاج حمید زمان و مکان شهادت خود را پیش‌بینی کرده بود و مدام با صحبت‌هایش می‌خواست ما را آماده کند.

چند باری به‌اتفاق به زیارت حضرت زینب (س) مشرف شدیم، با دیدن بارگاه نورانی حضرت بی‌قرار می‌شد، دیگر اشک و نمناکی چشم جوابگو نبود و صدای بلند گریه‌اش، سکوت آن فضای معنوی را در هم می‌شکست؛ در آخرین سفرمان به سوریه، می‌خواستم مقداری از وسایلم را در دمشق بگذارم تا در سفرهای بعدی استفاده کنم، گفت: «همه وسایلت را بردار» گفتم: «می‌خواهم دوباره به زیارت بیایم» گفت: «می‌آیی، اما به‌عنوان همسر شهید»

یک سالی از رفتنش به سوریه می‌گذشت به او گفتم: «برنمی‌گردی؟» گفت: «حاج‌خانم، محاله با پای خودم برگردم، مگر اینکه مرا بیاورند» گفت: «اول محرم برای مراسم عزاداری اباعبدالله حتماً می‌آیم» «ما هم در انتظار آمدنش نشستیم تا به آن روز تمام وعده‌هایش محقق می‌شد و محال ممکن بود بدقولی از حاجی سر بزند؛ آمد، طبق وعده‌ای که داده بود، اما بر بال ملائک، آوردند پیکرش را.»

شهدا انسان‌های بزرگی هستند که درصحنه‌های خطر، سینه خود را برای دفاع از اسلام سپر کردند تا امنیت و آرامش را برای هم نوعانشان به ارمغان بیاورند؛ در اینجا این سؤال مطرح می‌شود که آیا می‌شود شهدا را دوست داشت و آرمان‌هایشان را نه؟ آیا گریه بر شهدا به‌تنهایی برای ادای حق آن‌ها کافی است؟ شهدا رهروانی می‌خواهند که اهدافشان را دنبال کنند تا چه اندازه رهرو راهشان بودیم؟

گزارش از الهام پناهی فر

انتهای پیام/ 453/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مختار بند حاج حمید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۲۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد

فرمانده ناحیه مقاومت شهرستان کهگیلویه از برگزاری اجلاسیه شهدای کهگیلویه با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سردار مصطفی مثنوی، ظهر امروز_ یکشنبه، نهم اردیبهشت_ در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: در راستای دومین کنگره ملی شهدای کهگیلویه و بویراحمد، اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه با سخنرانی محسن منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهور ساعت ۲۰:۰۰ روز دوشنبه دهم اردیبهشت در دانشگاه آزاد اسلامی شهر دهدشت برگزار می‌شود.

وی افزود: اولین کنگره شهدای کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۳۹۵ برگزار شد و دومین کنگره نیز از روز ششم اردیبهشت سال‌جاری آغاز شده‌است.

جانشین سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: اجلاسیه‌های بزرگداشت شهدا در شهرستان‌های استان برگزار می‌شود و اولین اجلاسیه روز ششم اردیبهشت به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره ۲۰۸ شهید ارتش کهگیلویه و بویراحمد با حضور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی و حضور گسترده مردم در شهر گچساران برگزار شد.

سیدعلی‌اصغر پوربهشت فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه در نشست خبری که به مناسبت اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه برگزار شد، اظهار کرد: از همراهی و همکاری خبرنگاران و جامعه رسانه‌ای کهگیلویه در پوشش برنامه‌های اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان و انعکاس اخبار این اجلاسیه قدردانی می‌کنم و از روحیه بسیجی خبرنگاران جز این انتظاری نیست.

وی افزود: ستاد اجرایی اجلاسیه شهرستان و شورای سیاست‌گذاری کنگره و اجلاسیه شهدا با تشکیل ۱۷ کمیته مختلف، مأموریت خود را آغاز کرد.

پور بهشت با بیان اینکه از زمان آغاز ستاد اجرایی اجلاسیه تاکنون بیش از پنج هزار برنامه در سطح شهرستان اجرا شده‌است، تصریح کرد: هدف از برگزاری کنگره ملی شهدا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا و انتقال آن‌ها به نسل جدید است.

وی خاطرنشان کرد: از ۴۱۲ شهید والامقام شهرستان در حال حاضر تنها والدین کمتر از ۵۰ شهید در قید حیات هستند و ضرورت دارد با برگزاری اجلاسیه‌های مختلف فرهنگ ایثار و شهادت را سینه سینه به نسل‌های بعد انتقال دهیم.

رئیس ستاد اجرایی اجلاسیه سرداران و ۴۲۲ شهید کهگیلویه، گفت: با همکاری و مشارکت شهرستان‌های چهارگانه تاکنون تعداد ۳۸۱ برنامه و یادواره شهدا در قالب‌های گوناگون برگزار شده‌است.

وی با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های اجرا شده تاکنون در سطح شهرستان، افزود: سرکشی و تجلیل از همه خانواده شهدا، جانبازان بالای ۵۰ درصد و آزادگان، تجلیل از ۵۵۰ نفر از رزمندگان دوران دفاع مقدس که نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داشتند، کاشت دوهزار نهال در عرصه‌های منابع طبیعی و معابر به نیابت از شهدا و همچنین توزیع تعداد ۲۲۰ فقره جهیزیه هر کدام به نام یک شهید والامقام از جمله برنامه‌های اجرا شده در سطح شهرستان هستند.

کد خبر 748754

دیگر خبرها

  • یادواره‌های شهدا، دشمن‌ستیزی را در دلها زنده نگه می‌دارد
  • جنایات کومله به روایت تنها معلم بازمانده زندان «برده سور»
  • هویت ۸ شهید در استان فارس شناسایی شد
  • یادواره ۴۵ شهید کارگر در تربت جام برگزار شد
  • ۷ شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • 7 شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • در شورای سیاست‌گذاری کنگره ۱۲ هزار شهید استان تهران چه گذشت؟
  • دیدار با خانواده شهید مرزبان حسن بادامکی
  • جزئیات اجلاس ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • جزئیات اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد