Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت فضایی اسپیس‌ایکس با توجه به اینکه سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک(Starlink) از مقامات کانادایی تأییدیه گرفته است، به زودی می‌تواند این اینترنت ماهواره‌ای را به شهروندان کانادایی ارائه دهد.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، شرکت "اسپیس ایکس"(SpaceX) ممکن است به زودی عرضه خدمات اینترنت ماهواره ای استارلینک را به کانادایی ها آغاز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رگولاتورهای این کشور به ویژه بخش نوآوری، علوم و توسعه اقتصادی درخواست این شرکت را برای تأیید نظارتی تأیید کرده‌اند که به اسپیس ایکس اجازه می‌دهد دسترسی به شبکه اینترنت پرسرعت ارائه شده توسط صورت فلکی ماهواره‌ای استارلینک را ارائه دهد.

آزمایشات بتای این سرویس تنها چند روز پیش، پس از ارسال رایانامه‌های اسپیس ایکس به افرادی که قبلاً برای ثبت‌نام در آن اقدام کرده بودند و برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد آن آغاز شد.

این سرویس در ایالات متحده ماهانه ۹۹ دلار برای کاربران هزینه اشتراک دارد، البته هزینه پیش پرداخت ۴۹۹ دلاری برای بسته سخت افزاری مورد نیاز برای دسترسی به شبکه اینترنت استارلینک را نیز باید در نظر گرفت.

اسپیس ایکس برنامه بتا را "Better than Nothing Beta" نامیده است که به معنای "بتا بهتر از هیچی" است تا انتظارات مردم را کاهش دهد. این شرکت در رایانامه ارسالی خود توضیح داده است که این سرویس در ابتدا از عملکرد متناقض و دوره‌های کوتاه و بدون اتصال رنج خواهد برد. با این حال آزمایش کنندگان اولیه با سرعت بارگیری بیش از ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه را به اشتراک گذاشته‌اند.

اسپیس ایکس همیشه در نظر داشت مناطق روستایی کانادا را به فهرست اولین مکان‌هایی که قصد دارد دسترسی بتا را ارائه دهد، وارد کند. با این حال اکنون فقط می‌تواند این سرویس را به تعداد محدودی از این مکان‌ها برساند، زیرا هنوز ایستگاه‌های زمینی این شرکت در کانادا نیاز به تأییدیه دارند. این بدان معنی است که برنامه بتا در ابتدا در مناطقی که تحت پوشش ایستگاه‌های زمینی ایالات متحده هستند، در دسترس خواهد بود.

"ایلان ماسک" گفته است که اسپیس ایکس در تلاش است تا استارلینک را به طور گسترده‌تری در دسترس قرار دهد تا در نهایت در پایان سال آینده به پوشش کامل جهانی دست یابد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استارلینک اینترنت ماهواره ای اسپیس ایکس ایلان ماسک ماهواره ای استارلینک اینترنت ماهواره ای اسپیس ایکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۲۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک تصاویر ماهواره‌ای به تدقین بیلان حوضه آبریز کارون بزرگ

رئیس حوضه‌آبریز کارون بزرگ بر لزوم استفاده از روش‌های جدید از جمله تصاویر ماهواره‌ای در تدقیق مؤلفه‌های بیلان این حوضه آبریز تأکید کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، فراز ،رئیس حوضه‌آبریز کارون بزرگ شرکت مدیریت منابع آب ایران در  هشتمین جلسه راهبری پروژه به‌هنگام‌سازی بیلان منابع آب حوضه آبریز کارون بزرگ که به منظور نهایی کردن نتایج بیلان منابع آب محدوده‌های مطالعاتی تشکیل شد،‌ با اشاره به لزوم توجه به نقش و جایگاه بیلان منابع آب در برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری برای آینده این حوضه آبریز اظهار داشت: در ارائه نتایج محاسبات بیلان، علاوه بر دستورالعمل موجود، باید از روش‌های جدید از جمله تصاویر ماهواره‌ای نیز در تدقیق مؤلفه‌های بیلان بهره‌مند شد. 

وی افزود: دلیلی ندارد که حتماً خطای معادله بیلان محدوده‌های مطالعاتی با اعمال ضرایبی صفر شود؛ بلکه باید با تدقیق اجزاء و مؤلفه‌های بیلان، میزان خطا در هر محدوده مطالعاتی نمایان شود؛ در این صورت است که می‌توان برنامه‌ریزی و تصمیمات مناسب‌تری برای حوضه آبریز اتخاذ کرد. 

رئیس حوضه آبریز کارون بزرگ تصریح کرد:‌ برای تهیه گزارش بیلان فعلی باید سه سناریو تعریف شود و علاوه بر پوشش محاسبات بیلان با دستورالعمل‌های موجود، نسبت به تدقیق، تبخیر و تعرق واقعی محدوده‌های مطالعاتی بر اساس چند روش معتبر و شناخته شده و نیز تدقیق مصارف آب بر اساس نقشه‌های کاربری اراضی و الگوی کشت مؤسسه تحقیقات آب (استخراج شده از تصاویر ماهواره‌ای) اقدام لازم به‌عمل آید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • (تصاویر) مزدا آر ایکس ۷؛ زیبای ژاپنی
  • کمک تصاویر ماهواره‌ای به تدقین بیلان حوضه آبریز کارون بزرگ
  • از سینمای متفکر به فیلم های کمدی رسیدیم
  • ایکس سالانه از کاربرانش پول می‌گیرد!
  • (ویدیو) «ایکس» سالانه از کاربرانش پول می‌گیرد!
  • ویدیو/ «ایکس» سالانه از کاربرانش پول می‌گیرد!
  • کانادایی‌ها به دنبال استخدام سولسشایر
  • تردز حالا ۱۵۰ میلیون کاربر ماهانه دارد
  • ناسا ۲ ماموریت رصد زمین را پس از ۱۸ سال متوقف کرد
  • اینترنت در روز‌های کنکور قطع نمی‌شود