Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدعلی واقعی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی پیشکسوتان و صاحب‌نظران عرصه تعلیم و تربیت استان اظهار داشت: پذیرش ۲۷۰ دانش‌آموز دختر و پسر استان در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در آزمون سراسری ۹۹ برگ زرین دیگری بر تارک آسمان تعلیم و تربیت خطه قهستان زمین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرونا؛ تهدیدها و فرصت‌ها

وی افزود: دگرگونی‌های کرونایی، تهدیدها و فرصت‌های بسیاری را برای آموزش و پرورش ایجاد کرد و راه‌های جدیدی به سوی آینده‌ای متفاوت را در حوزه‌های مختلف تعلیم و تربیت گشود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی بابیان اینکه شرایط زیست‌بوم جدید باید به‌صورت عینی در کتب‌ درسی به دانش‌آموزان تدریس شود، اضافه کرد: این بیماری تمامی رفتارها، تصمیمات زندگی و نوع فعالیت بشر را تحت تأثیر قرار داد و این‌چنین فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت سایر پروتکل‌های بهداشتی به دوران پیش و پس از کرونا تقسیم شد.

اتصال ۹۰ درصد مدارس خراسان‌جنوبی به شبکه ملی اطلاعات 

واقعی با اشاره به قرار گرفتن استان در ردیف سه استان برتر کشور در ۱۰ ‌ساله اخیر و کسب رتبه نخست نمرات امتحانات کشور در سال گذشته، تصریح کرد: هرچند ابتدای شیوع ویروس کرونا به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌ها غافلگیرکننده بود، اما با همت معلمان و کمک سایر دستگاه‌های اجرایی آموزش نه‌تنها تعطیل نشد بلکه امروز شاهد هستیم بیش از ۹۰ درصد مدارس استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند.

وی با اشاره به آسیب‌های برگزاری کلاس‌های به‌صورت غیرحضوری، تصریح کرد: عدم برقراری ارتباط عاطفی بین دانش‌آموز و معلم، عدم دستیابی به مهارت زندگی اجتماعی توسط دانش‌آموزان دوره ابتدایی و بیماری‌های جسمی و روانی از جمله آسیب‌هایی هستند که سلامت جسم، روان و تحصیل دانش‌آموزان را تهدید می‌کنند.

خستگی و فرسایش شغلی در کمین فرآیند آموزش

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی از فعالیت جهادی معلمان استان در عرصه تولید محتوای الکترونیک و برنامه درسی در فضای مجازی و شبکه شاد خبر داد و بیان کرد: خستگی و فرسایش شغلی در صورت ادامه‌دار شدن بیماری کرونا یکی دیگر از آسیب‌هایی است که در کمین فرآیند یاددهی و یادگیری نشسته است.

واقعی بازنگری در محتوای آموزش‌های غیرحضوری، آموزش اولیای دانش‌آموزان به‌عنوان دستیار معلم، ارائه راهکار برای آزمون‌های توصیفی دوره ابتدایی، به‌ویژه پایه‌های اول و دوم در آموزش غیرحضوری، توسعه زیرساخت‌ها در دو بخش سخت و نرم‌افزاری و ارائه برنامه‌ای جامع برای نحوه حضور و تدریس معلمان و آموزش نحوه مدیریت آن‌ها در کلاس درس غیرحضوری ضروری دانست و افزود: لازمه آموزش مطلوب به‌صورت غیرحضوری مهارت‌آموزی و کارآفرینی توسط معلم است، به‌طوری که این توانمندی در رفتار دانش‌آموز مشاهده شود.

برنامه تدریس علمی مهم‌ترین اصل آموزش غیرحضوری

وی عنوان داشت: برنامه تدریس علمی مهم‌ترین اصل در آموزش غیرحضوری بوده و معلمان با مدیریت هوشمند و هدفمند کلاس در این شیوه، دانش‌آموزان را به‌صورت فعال در فرایند آموزش و پرورش مشارکت می‌دهند.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا آسیب های کرونا شبکه ملی اطلاعات شاد مهارت زندگی اجتماعی محمدعلی واقعی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی آموزش و پرورش خراسان جنوبی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۳۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: برای سال تحصیلی آینده ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در استان جذب می‌شوند که با استفاده از معلمان قراردادی این تعداد به ۱۲ هزار و ۶۸۹ نفر افزایش می‌یابند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، سیدامیر شوشتری درجمع خبرنگاران به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم، ضمن تشکر از تلاش‌های معلمین و اهمیت به وضعیت معیشت و حقوق معلمین اظهار داشت: آموزش و پرورش خراسان رضوی به عنوان بزرگترین و گسترده‌ترین دستگاه، با 100 هزار همکار فرهنگی و یک میلیون و 500 دانش آموز مشغول فعالیت است.

وی افزود: در آزمون‌های استخدامی مختلفی که برگزار شد برای سال تحصیلی آینده 10 هزار و 208 معلم جدید در استان خراسان رضوی جذب آموزش و پرورش می‌شوند. با استفاده از معلمان قراردادی نیز این تعداد به 12 هزار و 689 نفر افزایش پیدا می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: 20 هزار نفر بازمانده از تحصیل در این استان طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش اعلام شده و این در حالی است که 5 هزار نفر از بازماندگان تحصیل برای سال گذشته هستند که به صورت تکراری در آمار مجدد آورده شده‌اند.

شوشتری اضافه کرد: 90 درصد از دانش‌آموزان اتباع در خراسان رضوی افغانستانی هستند و اتباع عراق و سوریه در رتبه‌های بعدی قرار دارند، همچنین شمار دانش‌آموزان اتباع خارجی استان خراسان رضوی 70 هزار نفر است و علاوه بر این 3 هزار نفر از دانش‌آموزان اتباع خارجی نیز در مدارس خودگردان مشغول تحصیل هستند که این مدارس زیر پوشش اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی قرار ندارند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • تدارک بیش از ۲۰ برنامه مختلف به مناسبت هفت معلم
  • ۱۵۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان کرمانشاه شدند
  • وزیر آموزش و پرورش: جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • انعقاد تفاهم‌نامه‌ بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری