Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم در برنامه رادیو تلویزیونی بی تعارف از شبکه استانی نور اعلام کرد: در حال حاضر در واحدهای تولیدی استان قم کمبود نیروی کار ساده داریم و بیکاری در بین فارغ التحصیلان از نرخ بالایی برخوردار است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاهاجتماعی استان قم، مصطفی کاویانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم در برنامه رادیوییتلویزیونی بی تعارف صدا و سیمای مرکز استان قم گفت: نرخ بیکاری در سال 98 در استان قم تک رقمیبوده و این نرخ با توجه به شیوع بیماری کرونا رشد داشته است، ولی بعد از ماه رمضانشاهد کاهش نرخ بیکاری در استان بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: نرخ بیکاری ما در حال حاضر با توجه بهشیوع بیماری کرونا در استان نسبت به سنوات گذشته مقدار خیلی کمی افزایش داشته است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر در واحدهای تولیدیاستان قم کمبود نیروی کار ساده را شاهد هستیم و بیکاری بیشتر در بین فارغالتحصیلان وجود دارد که این امر حاکی از عدم همخوانی نظام آموزشی با بازار کار است.
مصطفی کاویانی در خصوص بیمه بیکاری اظهارکرد: درخواست بیمه بیکاری دراستان قم بعد از شیوع کرونا بسیارافزایش یافت و پرداخت بیمه بیکاری آن ایام که از 11 اسفند 98 تا دهم خرداد 99 ازطرف ستاد کرونا مشخص شده بود توسط ستاد کرونا انجام شد که معادل 55 درصد حقوق بوداما در اوایل خرداد 99 شاهد کاهش شدید درخواست برقراری مقرری بیمه بیکاری در استانبودیم و در حال حاضر نیز بعد از تفویض پرداخت بیمه بیکاری به استانها شاهد عادی شدن جریان پرداخت این مقرری به کارگران هستیم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بیمه بیکاری حال حاضر استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۳۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد پیشکاری ظهر یکشنبه در جریان دیدار نماینده ولی فقیه کردستان با تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان اظهار کرد: بیش از ۷۰ درصد جمعیت استان کردستان مخاطب اداره کار محسوب می‌شوند و از خدمات وزارت کار بهره می‌برند.

وی افزود: این اداره‌کل در استان فعالیت‌های گسترده‌ای انجام می‌دهد و سال گذشته ۱۹ هزار بازرسی را از واحدهای تولیدی و صنعتی انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: بازرسی ادواری سالانه از کارگاه‌ها، واحدهای تولیدی و صنعتی برای حفظ ایمنی و حق و حقوق کارگران توسط بازرسان این اداره‌کل انجام می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان یادآور شد: سالانه ۱۰ هزار پرونده شکایات کارگری در استان بررسی و این پرونده‌ها توسط هیأت‌های تشخیص در اداره کل تعاون مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی، آمار کارگران بیمه شده استان را ۱۴۳ هزار نفر برشمرد و گفت: از این تعداد ۴۵ هزار نفر کارگران ساختمانی هستند که ۲۱ هزار نفر آنان بیمه شده هستند و ۲۴ هزار نفر دیگر نیز در صف بیمه شدن هستند؛ ضمن اینکه امسال درآمدهای از سوی مجلس برای بیمه کارگران ساختمانی فاقد بیمه در نظر گرفته شده است.

کد خبر 6091126

دیگر خبرها

  • سهم ۶۰ درصدی کارگران مرکزی از آمار بیمه‌شدگان
  • احساس امنیت، پایداری واحدهای اقتصادی را به‌دنبال دارد
  • ۱۸۵ هزار نفر در کردستان عضو تعاونی‌ها هستند
  • نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری باید تک رقمی شود
  • فعالیت اقتصادی ۲۴۰ هزار بیمه شده کارگری در سیستان وبلوچستان
  • ببینید | ادعای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره یک وعده مهم در دولت سیزدهم!
  • جلوگیری از تعطیلی ۲ هزار واحد تولیدی و بیکاری ۱۹۸ هزار نیروی کار
  • نرخ مشارکت اقتصادی در گیلان ۴۴ درصد است
  • بیش از ۳ میلیون و۷۰۰ هزار کارگر بیمه‌شده زن هستند
  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند