Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از عربی ۲۱، شبکه «سی‌ان‌ان» خبر داد که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بر سر برقراری گفتگوی دوجانبه در مورد بحران قره باغ توافق کردند.

اردوغان و پوتین بر آغاز گفتگوی سیاسی و ایجاد گروه مشترک در مورد مسأله قره باغ به تقلید از لیبی و سوریه به توافق رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کانال تلویزیونی افزود: نیرو‌های آذربایجان با آغاز روند سیاسی، عملیات نظامی خود در قره باغ را که دیروز (یک‌شنبه) پس از تسلط بر شهر شوشه آغاز کردند، متوقف خواهند کرد.

سی‌ان‌ان محتوای ارتباط تلفنی میان اردوغان و پوتین در شنبه شب گذشته، پرده برداشت و به نقل از منابع دیپلمات بیان کرد که پوتین با پیشنهاد اردوغان برای برقراری مذاکره میان روسیه و ترکیه در مورد قره باغ و آغاز روند سیاسی جدی موافقت نمود.

این منابع بیان کردند که این گفتگو‌ها در روز‌های آتی به صورت دوجانبه خواهد بود و با تأکید بر لزوم پیگیری دقیق تحولات میدانی در دو روز آینده، می‌توان الگویی غیر از مینسک تدوین کرد.

این کانال با اشاره به این که ارمنستان در مورد پذیرش عقب نشینی تدریجی از هفت منطقه در اقلیم قره باغ به روسیه پیشنهادی ارائه کرده است، اظهار کرد که بعد از آزادی شهر شوشه، آذربایجان پیشروی را متوقف خواهد کرد و به میز مذاکرات روسیه و ترکیه خواهد پیوست.

«الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان، دیروز (یک‌شنبه) رسما از آزادی شهر راهبردی شوشا در منطقه قره باغ کوهستانی و خروج آن از کنترل نیرو‌های ارمنستانی خبر داد.

در حالی که دقایقی بعد از انتشار این خبر وزارت دفاع ارمنستان خبر تسلط جمهوری آذربایجان بر این شهر را رد و اعلام کرد، درگیری‌ها در شوشا ادامه دارد.

رئیس جمهور آذربایجان با انتقاد از مذاکرات گفت:  نزدیک به ۳۰ سال است اراضی ما تحت اشغال است و در روند گفتگو‌ها، ارمنستان فقط به دنبال تلف کردن وقت و طولانی کردن روند مذاکرت بوده و می‌خواست شرایط اشغال همچنان ادامه یابد و قدرت‌های مختلف هم در طول این سال‌ها ما را به صلح در این شرایط دعوت می‌کردند، اما قاطعیت، جسارت و اراده سیاسی مردم موجب شد ما به این دعوت‌ها رضایت ندهیم.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رجب طیب اردوغان مناقشه قره باغ ولادیمیر پوتین رئیس جمهور قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۴۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 

سید روح‌الله حسینی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کابل، با مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی طالبان دیدار و درباره آخرین وضعیت روابط سیاسی و فرهنگی دو کشور بحث کردند.

حسینی به نقاط مشترک فراوانی که میان ایران و افغانستان از جمله دین، زبان، فرهنگ، تاریخ، ادبیات، جغرافیا، نژاد، مرز و ... وجود دارد، به وجود منافع مشترک ناشی از این نقاط اشتراک اشاره کرد و افزود: متاسفانه باید اعتراف کرد که با این حد از نقاط اشتراک، میزان حضور ایران در عرصه‌های فرهنگی و علمی در مقایسه با برخی دیگر از کشورها از وضعیت مناسبی برخوردار نیست.

رایزن فرهنگی ایران در پایان ضمن تأکید دوباره بر ضرورت نگاه عمیق به مقوله فرهنگ، خواهان تعیین تکلیف اتاق‌های ایران‌شناسی در دانشگاه‌های «کابل»، «ابوریحان»، «پروان» و «تعلیم و تربیت» گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • روند نزولی قیمت دلار شروع شده است
  • بحران سیاسی در اسکاتلند با کناره گیری وزیر اول
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • غنیمت جنگی ویژه برای پوتین؛ تانک پیشرفته آمریکایی اسیر شد | فیلم
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • عدم تمایل جمهوری آذربایجان به روند ادغام در اروپا
  • زاگرس برای سومین ماه روند صعودی فروش را حفظ کرد
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • افشاگری دی‌ولت از سند محرمانه‌ای که می‌توانست به جنگ اوکراین پایان دهد