Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر، گفت: ساز‌های دستی و سنتی بوشهر قدمت بالایی دارند که برای معرفی بیشتر این سازها، مستندی با این موضوع ساخته خواهد شد.

لیلا رحیمی افزود: ساز‌های سنتی بوشهر با مراسم‌ آیینی و مذهبی گره خورده است و در اغلب این برنامه‌ها استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او، هدف از تهیه این مستند را حمایت از هنرمندان و صنعتگران فعال بوشهری در این رشته دانست و ادامه داد: ساز دمام از معروف‌ترین نوع این ساز‌ها است که با توجه به وجود مواد اولیه آن در بوشهر، از صفر تا صد ساخت آن در استان انجام می‌گیرد و اکنون هم یکی از تولیدات پرفروش صنایع دستی به ویژه در ماه‌های محرم و صفر است.

بیشتر بخوانید

موزه موسیقی سنتی جنوب کشور در شهرستان تنگستان راه اندازی شد

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان بوشهر با اشاره به اینکه این مستند در شبکه‌های مختلف تلویزیونی پخش خواهد شد، بیان کرد: همچنین در نظر داریم با ساخت و تدوین تصاویری کوتاه درباره پیشکسوتان ساخت ساز‌های سنتی و مذهبی بوشهر، به معرفی بیشتر آن‌ها بپردازیم و این موضوع نیز در دستور کار معاونت صنایع دستی استان قرار گرفته است.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنایع دستی موسیقی بوشهر ساز سنتی هنرمندان بوشهر صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۴۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاهی از صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، دبیر برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته شهرستان زابل گفت: این نمایشگاه به مدت شش روز در دانشگاه زابل دایر است.
مهین جاودان افزود: این نمایشگاه تا ۱۴ اردیبهشت ماه  با هدف معرفی و بازاریابی ظرفیت‌های تولیدی و کارگاهی هنرمندان فعال صنایع‌دستی در محل سایت قدیم دانشگاه زابل دایر است. 

وی ادامه داد: به مناسبت هفته کار و کارگر و کارآفرینی و هفته معلم، این نمایشگاه با همکاری دانشگاه زابل، مرکز نوآوری، بخشداری کرباسک و میراث‌فرهنگی دایر شده است.

دیگر خبرها

  • سقوط فرش دستباف؛ صادرات به ۴۰ میلیون دلار رسید
  • نمایشگاه صنایع دستی در شاهرود گشایش یافت
  • نمایشگاه هنرجویان رشته صنایع دستی در شاهرود
  • فرش دستباف هنر مادر است
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • پخش «در مرز غبار آلود» از سیما/ روایتی متفاوت از نادر طالب‌زاده
  • نمایشگاهی از صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • طبیعت چشم نواز ایلام در قاب مستند ایرانگرد
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد