Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،‌ سید عبدالحمید انگجی بیان کرد: فرایند الکترونیکی شدن صدور مدارک و تأییدیه‌های دانش آموختگان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی داخل کشور از اواخر سال ۹۷ و در بخش اداره دانش آموختگان خارج از کشور که متولی ارزشیابی مدارک تحصیلی (رشته های غیرپزشکی و پیراپزشکی) است نیز از اوایل سال ۹۹ در قالب سامانه سجاد اجرایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت : سازمان های دولتی و خصوصی، کارفرمایان و سایر ذینفعان (کلیه افراد حقیقی و حقوقی) می توانند با اسکن QR Code مندرج در گواهی نامه موقت و دانشنامه دانش آموختگان داخل کشور و یا گواهی نامه موقت (تا یکسال) و ارزشنامه خارج از کشور توسط نرم افزارهای QR Code Reader و یا با درج کد صحت ۲۰ رقمی در آدرس پورتال سازمان به نشانی http://Portal.Saorg.ir در قسمت خدمات- استعلام کد صحت، صحت مدرک ارائه شده را استعلام و تأییدیه تحصیلی را به صورت آنلاین مشاهده و اخذ نمایند از این رو پاسخگویی کتبی به استعـلام مدارک دارای کد صحت QR Code امکان پذیر نمی باشد.

مدیرکل امور دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان خاطرنشان کرد: از مزایای اجرایی شدن بررسی مدارک تحصیلی در سامانه سجاد، کاهش چشمگیر جعل مدارک، حذف هزینه‌های درج افکت های امنیتی بر روی دانشنامه‌ها، کوتاه شدن زمان صدور دانشنامه، ارزشنامه و تأییدیه‌های تحصیلی دانش آموختگان داخل و خارج از کشور، کاهش هزینه‌های جاری، کاهش مراجعه دانش آموختگان را می‌توان برشمرد.

انگجی تاکید کرد: تنها مرجع قانونی تأیید مدارک تحصیلی خارج از کشور اداره کل امور دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان است، لذا ممهور شدن مدارک به مهر صحت صدور از سوی نمایندگی های رسمی ج. ا. ا. در کشور محل تحصیل و یا تأیید در سامانه میخک، سامانه تأیید اسناد کنسولی وزارت امورخارجه، بمنزله ارزشیابی مدارک تحصیلی نیست.

وی عنوان کرد: باید بین عدم تایید مدارک و اقدام جعل تفاوت قائل شد زیرا عدم تأیید دوره‌های غیر رسمی که فاقد مجوز از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشد به منزله جعل آن نمی باشد. همچنین در زمینه صحت دوره های آموزش‌های عالی آزاد لازم است از دفتر آموزش‌های آزاد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری استعلام شود.

مدیرکل امور دانش آموختگان در پایان گفت: تعداد ۸۰ دانشگاه دولتی اختیار امضای دانشنامه و صدور تأییدیه تحصیلی را دارند که در آینده نزدیک با بارگذاری سوابق دانش آموختگان در سامانه سجاد، امکان استعلام صحت مدارک این دانشگاه‌ها نیز به شیوه آنلاین فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/

مریم شمسایی نیا کد خبر: 1080392 برچسب‌ها وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فارغ التحصیلان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری فارغ التحصیلان دانش آموختگان مدارک تحصیلی خارج از کشور امور دانش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۴۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام آزمون جهش تحصیلی دانش‌آموزان/ شرایط و نحوه بررسی صلاحیت‌های هوشی

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه ثبت نام دانش‌آموزان دوره ابتدایی متقاضی شرکت در ارزیابی جهش تحصیلی آغاز شده و می‌توانند تا پایان خرداد ماه برای ثبت نام اقدام کنند، گفت: جهش تحصیلی از کلاس اول به سوم، دوم به چهارم، سوم به پنجم و چهارم به ششم دبستان انجام می‌شود.

الماسی در گفت و گو با ایسنا، درباره شرایط ثبت نام جهش تحصیلی گفت: در مرحله اول مدیر مدرسه پس از حصول اطمینان از شرایط دانش آموز ثبت درخواست او را در سامانه سیدا انجام می دهد، سپس بعد از تأیید درخواست توسط مدیر در سامانه سیرت، ثبت درخواست جهش توسط اولیاء در سامانه سیرت برای نوبت گیری و انجام مراحل ارزیابی در مرکز جامع سنجش انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در جهش تحصیلی آزمون هوش و بررسی روانشناختی گرفته می‌شود، افزود: پس از قبولی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی، در پایه مورد نظر نیز بجز دروس تربیت بدنی و انضباط، آزمون اخذ می‌شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه زمان ثبت نام و آزمون هوش و بررسی روانشناختی از ۱۰ اردیبهشت تا ۳۱ خرداد است، ادامه داد: میزان بهره هوشی و بررسی روانشناختی در این آزمون در دو طبقه باهوش و پر هوش به ترتیب یک و چند پایه است.

الماسی بیان اینکه به همه اولیاء توصیه می شود تحت تاثیر بازارهای بیرونی برای آمادگی روانشناختی قرار نگیرند، گفت: والدین نگاه واقع بینانه به توانایی بچه های خود داشته باشند و تنها مرجع بررسی صلاحیت های هوشی و روانشناختی برای جهش تحصیلی، وزارت آموزش و پرورش است، لذا از آوردن نتایج مراکز بیرونی جهت تعیین جایگاه خودداری شود.

وی با بیان اینکه از تصمیمات احساسی و هیجانی برای ارتقای تحصیلی فرزندان جدا خودداری شود، افزود: قبل از ارزیابی روانشناختی، هوشی و اعلام نتیجه از امتحان درسی پایه مورد نظر خودداری کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گرفتن ویزای دانشجویی اروپا چگونه است؟
  • آغاز ثبت‌نام آزمون جهش تحصیلی دانش‌آموزان/ شرایط و نحوه بررسی صلاحیت‌های هوشی
  • ادامه اعتراضات در تفلیس و هشدار اتحادیه اروپا
  • ۱۶۰۰ معلم جدید در آموزش و پرورش استان بوشهر استخدام می شوند
  • استخدام ۱۶۰۰ معلم جدید در آموزش و پرورش استان بوشهر
  • معاون وزیر علوم: آیین‌نامه تسهیل جذب دانشجوی خارجی در دستور کار دولت است
  • توصیه‌هایی به داوطلبان کنکور برای تأیید سوابق تحصیلی
  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی خریدهای شرکت مس با ایجاد سامانه استعلام قیمت
  • سرویس استعلام آنلاین ملک در شهرداری‌های کلانشهرها راه‌اندازی می‌شود
  • گام به گام تا ویزای توریستی کانادا