Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاسم رحیمی روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا در تشریح برنامه‌های دولت جهت حمایت از بخش خصوصی در امر اشتغال افزود: این طرح‌ها با رویکرد تسهیل و حمایت از جذب دانش آموختگان‌دانشگاهی در بنگاه‌های اقتصادی و با تخصیص اعتبار از سوی دولت در حال اجرا است.

وی بیان کرد: وی افزود: طرح کارورزی یکی از برنامه‌های حمایتی دولت از اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی است که پس از سپری شدن دوره سه ماهه مهارت‌آموزیِ فارغ‌التحصیلان در واحدهای تولیدی، در صورت به کار گیری آنها توسط کارفرمایان مبلغ حق بیمه سهم کارفرما به مدت ۲ سال از سوی دولت پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل ادامه داد: عدم مشمولیت قانون‌کار به جهت رویکرد آموزشی طرح کارورزی در دوره سه ماهه مهارت‌آموزی و پرداخت هزینه آموزش تا مبلغ ۲۰ میلیون ریال به کارورز توسط دولت در طول دوره مهارت‌آموزی از دیگر مشوق‌های لازم جهت تسهیل امر اشتغال است.

وی اضافه کرد: طرح یارانه‌دستمزد نیز یکی دیگر از حمایتی دولت برای اشتغال افراد با مدرک دیپلم به بالا است که در اجرای آن، ۳۰ درصد دستمزد مصوب شورای عالی کار تا یک سال به ازای جذب نیروی شغل اولی از سوی دولت به کارفرما پرداخت می‌شود.

دبیر کارگروه اشتغال استان اردبیل با بیان اینکه سهمیه استان از این طرح ۲ هزار و ۱۰۰ نفر است، افزود: کارفرمایان در صورت جذب افراد بیکار شده به علت شیوع کرونا، از مشوق طرح یارانه دستمزد هم بهره‌مند می‌شوند.

وی همچنین افزود: طرح مشوق بیمه‌ای آخرین طرح دولت جهت حمایت از اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاه با پرداخت مبلغ حق بیمه به کارفرمایان به مدت ۲ سال در ازای جذب نیروی کار دانشگاهی است.

رحیمی با اشاره به برنامه‌های حمایتی دولت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا بیان کرد: ۱۵ بانک، مسئولیت پرداخت تسهیلات کرونا را برعهده دارند که تا کنون نزدیک به یک هزار میلیارد ریال تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده پرداخت شده است.

وی با بین این که کسب و کارهای فاقد بیمه تامین اجتماعی نیز تحت شمول این تسهیلات هستند، اضافه کرد: تاکنون بیش از ۱۳ هزار نفر از شهروندان استان اردبیل برای بهره‌مندی از تسهیلات این طرح درخواست خود را در سامانه کارا ثبت کرده‌اند که از این تعداد، بیش از هشت هزار نفر تسهیلات خود را با نرخ سود ۱۲ درصد دریافت کرده‌اند و مابقی نیز باید تا پایان این ماه تعیین تکلیف خواهند شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل در ادامه با اشاره به در نظر گرفتن دوره تنفس در بازپرداخت و شروع تقسیط تسهیلات این طرح اظهار کرد: مبلغ این تسهیلات برای فعالیت‌های خوداشتغالی، کسب کارهای آسیب‌دیده و یا مشاغلی که با تصمیم ستاد ملی کرونا تعطیل شده‎اند، متفاوت بوده و تعداد نیروی کار نیز در میزان تسهیلات پرداختی دخیل است.

به گزارش ایرنا، در پی شیوع بیماری کرونا در استان اردبیل از اواخر سال گذشته، برخی از واحدهای تولیدی و کارگاهی فعالیت خود را متوقف و تعطیل کردند و در پی این اقدام ناخواسته تعدادی از فعالان مشاغل آزاد و کارگاهی، شغل خود را از دست دادند.

نرخ بیکاری رسمی اعلام شده در استان اردبیل حدود ۱۶ درصد و ۶۵ هزار نفر است ولی برخی مراجع که آمارهای کشوری بیکاری را اعلام می‌کنند، نرخ بیکاری در این استان را حدود ۱۰ درصد اعلام کرده‌اند.

برچسب‌ها ویروس کرونا استان اردبیل اشتغال زایی سامانه کارا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا استان اردبیل اشتغال زایی سامانه کارا ویروس کرونا استان اردبیل اشتغال زایی سامانه کارا اخبار کنکور استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۴۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز اجرای ۲۴دوره کوتاه مدت اشتغال‌محور صادر شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه جامع علمی کاربردی، یکصد و دومین جلسه کارگروه آموزش‌های عالی کوتاه مدت علمی کاربردی به ریاست دکتر کشت‌کار قائم مقام رییس و معاون آموزشی دانشگاه و با حضور اعضای کارگروه دوره ‌های کوتاه مدت و کمیته تعیین شهریه دانشگاه برگزار شد.

علیرضا خیابانی سرپرست دفتر آموزش‌های کوتاه مدت دانشگاه و دبیر کارگروه با اعلام این خبر به تشریح اهداف دوره پسیو فیبر نوری به عنوان یکی از دوره ‌های کاربردی مهم و مصوب این جلسه از کارگروه پرداخت و اظهار داشت: هدف از اجرای این دوره، آموزش کامل عملیات کامل کابل‌ کشی، مفصل‌ بندی، تست و راه ‌اندازی فیبر نوری است و شایستگی ‌هایی که مهارت‌ جویان با شرکت در این دوره کسب می‌ کنند شامل آشنایی با تجهیزات پسیو فیبر نوری، مراحل کار با دستگاه فیوژن و انجام عملیات فیوژن زنی و تست و اندازه ‌گیری میزان افت خطوط فیبر نوری و آشنایی با کارکرد قلم نوری و تجهیزات پسیو است و این دوره برای اولین بار تحت نظارت دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان زنجان برگزار می شود.

سرپرست دفتر آموزش‌های کوتاه مدت دانشگاه دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: علاوه بر این دوره، ‌مجوز دوره‌ های دیگری نظیر مدیریت منابع انسانی، تحلیل رفتار کارکنان با مدل دیسک، تولید گیاهان آپارتمانی و متصدی کافی شاپ صادر شده که علاق‌مندان می‌توانند برای اطلاع از جزئیات و کسب اطلاعات بیشتر به پرتال دفتر آموزش‌های کوتاه مدت دانشگاه جامع علمی کاربردی به نشانی https://sto.uast.ac.ir مراجعه کنند.

کد خبر 6096890

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل
  • پرداخت تسهیلات و تجهیزات حمایتی به خانوارهای آسیب دیده شفتی
  • تمدید زمان ارسال درخواست تسهیلات حمایتی شرکت های دانش بنیان
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • مجوز اجرای ۲۴دوره کوتاه مدت اشتغال‌محور صادر شد
  • هدف‌گذاری ایجاد یک میلیون و ۴۴ هزار شغل در سال جاری
  • رشد ۵۰درصدی اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای عدالت مزدی
  • بازدید از بزرگترین پروژه پل‌سازی شیراز تا تقاطعی که دسترسی به حرم شاهچراغ را تسهیل می‌کند
  • دیگر نیازی به پلاک گذر موقت نیست!
  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل