Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@10:54:32 GMT

احمدی: معماری و شهرسازی ما مشکلات زیادی دارد

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۱۴۹۵۳

احمدی: معماری و شهرسازی ما مشکلات زیادی دارد

رئیس شورای عالی استانها گفت: قوانین معماری و شهرسازی ما مشکلات بسیاری دارد چراکه اگر مشکلی نبود اکنون ما باید شاهد معماری اسلا‌می‌در شهرها بودیم درحالی که معماری شهرها آشفته و به هم ریخته است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ علیرضا احمدی رئیس شورای عالی استان‌ها در آیین آغاز مرحله اجرایی تفاهمنامه همکاری شورای عالی استان‌ها و دانشگاه آزاد اسلامی که صبح امروز (دوشنبه) با حضور نمایندگان شورای عالی استان‌ها، روسای شوراهای استان و روسای واحدهای استانی دانشگاه آزاد به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد ضمن تشکر از تلاش برای همکاری شورای عالی استان‌ها و دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور گفت: یکی از مشکلات اساسی امروز کشور این است که اتحاد و انسجام بین دستگاه‌ها وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از این رو امضای تفاهمنامه همکاری با سایر نهادها یکی از اقدامات ما در شورای عالی استان‌ها است تا بتوان به این شکل انسجام و اتحاد میان دستگاه‌های اجرایی ایجاد کرد.

احمدی افزود: وقتی طرحی به مجلس ارسال ‌می‌شود حداقل 6 ماه زمان برای تصویب و یک سال زمان برای ابلاغ آن نیاز است. درحالی که ما ‌می‌توانیم با اشتراک اختیارات دستگاه‌ها بسیاری از کارها را بدون نیاز به فوت وقت و طی کردن مراحل بروکراسی انجام دهیم.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلا‌می‌ و شورای عالی استان‌ها اختیاراتی دارند که خاص خودشان است و می‌توانند این اختیارات را برای پیشبرد کارها به اشتراک بگذارند. یکی از همکاری‌هایی که دو طرف ‌می‌توانند انجام دهند استفاده از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشگاه آزاد برای حل مشکلات شهری و روستایی است. همچنین ‌می‌توانیم مشکلات شهری و روستایی را احصا کرده و در اختیار دانشگاه آزاد قرار دهیم تا به عنوان موضوعات رساله و پایان‌نامه در اختیار دانشجویان قرار گیرد.

احمدی ادامه داد: از سوی دیگر اصلاح قوانین معماری و شهرسازی ‌می‌تواند توسط روسای دانشگاه آزاد به شورای عالی استان‌ها پیشنهاد شود تا برای تصویب آن اقدام کنیم. قوانین معماری و شهرسازی ما مشکلات بسیاری دارد چراکه اگر مشکلی نبود اکنون ما باید شاهد معماری اسلا‌می ‌در شهرها بودیم درحالی که معماری شهرها آشفته و به هم ریخته است.

احمدی اظهار کرد: ما در شورای عالی استان‌ها مرکز پژوهش‌ها را راه‌اندازی کردیم که باید طرح‌هایی را برای ارائه به مجلس و یا تصویب در شورای عالی استان‌ها آماده کند. از‌این‌رو همکاری میان مرکز پژوهش‌های شورای عالی استان‌ها و دانشگاه آزاد اسلا‌می ‌‌می‌تواند به تقویت طرح‌ها کمک کند.

وی گفت: یکی از اعضای شورای استان نیز به عنوان عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلا‌می ‌در استان‌ها حضور داشته باشند. چرا که اعضای شورای عالی استان‌ها معتمد مردم هستند و ‌می‌توانند بسیاری از مشکلات دانشگاه آزاد اسلا‌می ‌در استان‌ها را حل کنند.

احمدی اضافه کرد: شهرها و روستاهای ما آمادگی این را دارند که زمینه احداث پارک‌های علم و فناوری از سوی دانشگاه اسلا‌می‌را فراهم کنند.

رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به تشکیل شوراهای راهبردی در شورای عالی استان‌ها توضیح داد: شورای راهبردی سرمایه گذاری اقتصادی شهری و روستایی یکی از شوراهای راهبردی شورای عالی استان‌ها است و برای توسعه شهرهای و روستاها فعالیت ‌می‌کند.

احمدی تصریح کرد: از آنجایی که بسیاری از روستاهای ما دارای زمینه‌های توسعه‌ایی هستند و ‌می‌توانند در اقتصاد کشور تاثیرگذار باشند بنابراین پیشنهاد می‌کنم اقتصاددانان فعال در دانشگاه آزاد اسلا‌می در این زمینه با ارائه طرح‌های اقتصادی ما را یاری کنند.

وی ادامه داد: ما سامانه‌ای با عنوان سامانه جامع شوراهای شهر و روستا را راه‌اندازی کردیم تا بتوانیم زمینه‌های سرمایه‌گذاری در سراسر کشور را به عنوان اطلس سرمایه‌گذاری در کشور جمع‌آوری کنیم که امیدواریم بتوانیم از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلا‌می ‌هم در این حوزه استفاده کنیم.

تذکر به شهرداری و پلیس درباره تردد موتورسوارها در پیاده‌روهاطفره شهرداری تهران از اجرای مصوبات نامگذاری شورای شهرگزارش/ بی‌توجهی شهرداری تهران به مناسبت‌های مذهبی تمامی ندارد!/ اینبار بایکوت ایام ولادت پیامبر اکرم(ص)

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای عالی استان ها شورای عالی استان ها شورای عالی استان ها معماری و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۴۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان

مسئول دبیرخانه شهر اسلامی گفت: به‌منظور بهره‌مندی از حکمت‌های پنهان و آشکار شهر اسلامی، به‌ویژه معماری و شهرسازی اسلامی و ایرانی و سبک زندگی اسلامی، پس از یک دوره رکود با مطالعات جامع و کاربردی، دبیرخانه شهر اسلامی در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان راه‌اندازی شد.

علی‌محمد ظهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اصفهان شهری است که از دیرباز از فرهنگ و تمدنی کهن و ریشه‌دار برخوردار بوده است و این شهر همواره بر تارک افتخارات جلوه‌گری کرده است، تا جایی که نقطه اوج آن را می‌توان در ظهور مکتب حکمت، هنر و معماری و شهرسازی در اصفهان دانست.

وی افزود: به‌منظور پاسداشت این پیشینه گهربار و بهره‌مندی از حکمت‌های پنهان و آشکار شهر اسلامی، به‌ویژه معماری و شهرسازی اسلامی و ایرانی و سبک زندگی اسلامی، پس از یک دوره رکود با مطالعات جامع و کاربردی، دبیرخانه شهر اسلامی مجدد در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان راه‌اندازی شد.

مسئول دبیرخانه شهر اسلامی گفت: دبیرخانه شهر اسلامی حدود ۱۵ سال پیش با توجه به سخنان مقام معظم رهبری درباره ضرورت اسلامی شدن شهرها و اینکه اصفهان می‌تواند مصداق و معنا کننده شهر اسلامی در کل جهان اسلام باشد، شکل گرفت.

ظهرابی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم با استفاده از ظرفیت تمام دستگاه‌های مدیریتی فرهنگی و نخبگان صاحب‌نظر، پیوست برنامه‌های شهر اسلامی را تدوین و در ترویج اصول و فرهنگ شهرنشینی ایرانی-اسلامی از طریق بهره‌مندی از مطالعات گذشته وبا برنامه‌ریزی به اقدامات عملیاتی و اجرایی بپردازیم.

کد خبر 747723

دیگر خبرها

  • ۱۲۷ هزار نفر عضو شورا در کشور وجود دارد
  • بازدید دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد کشور ازغرفه منطقه آزاد اروند در نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳
  • آیت‌الله اعرافی: در ‌معماری و شهرسازی الگوهای ویژه نداریم
  • مدل‌سازی اطلاعات ساختمان (BIM) گامی به سوی یکپارچگی در معماری
  • سروری‌مجد: مدارس عالی مهارتی برای رفع نیاز صنایع تأسیس می‌شوند
  • اجرای مانور‌های نمایشی شهر فرهنگی ویژه معماری
  • آزمون دانشگاه فرهنگیان مجزا برگزار می‌شود
  • مجزا برگزار شدن آزمون دانشگاه فرهنگیان از سال آینده
  • راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان
  • هفتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری در بوشهر