Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی با مدیرعامل جدید بنیاد خیریه مصلای حضرت امام خمینی(ره) تبریز دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمد هادی نیا» امروز در دیدار با مدیرعامل جدید بنیاد خیریه مصلای حضرت امام خمینی(ره) تبریز اظهار داشت: مصلای امام خمینی تبریز یکی از مراکز فعال، پویا و جریان‌ساز فرهنگی و دینی استان محسوب می شود که به همت نماینده محترم ولی فقیه در استان طی سال های گذشته فعال‌تر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی با بیان این‌که آماده هرگونه تعامل و همکاری با این بنیاد در راستای گسترش فعالیت های فرهنگی، هنری و دینی هستیم، گفت: انتصاب یک روحانی جوان، خوش‌فکر، مسجدی و مدیر یکی از کانون های فعال فرهنگی هنری مساجد تبریز، نشان از اعتماد ارزشمند امام جمعه محترم به جوانان انقلابی دارد.

وی با تأکید بر این‌که در صورت درخواست بنیاد مصلای امام خمینی(ره) آماده راه‌اندازی کانون فرهنگی هنری در این مرکز معظم هستیم، خاطرنشان کرد: تاکنون در 22 مصلای استان کانون فرهنگی هنری مسجدی مجوز فعالیت داده شده و زیر نظر ائمه جمعه شهرستان ها و با مدیریت جوانان، طلاب و دانشجویان به ارایه خدماتفرهنگی، هنری، دینی و بصیرتی می پردازند.

هادی‌نیا در بخش دیگری از سخنان خود با ارایه گزارشی از آخرین وضعیت کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی اظهار داشت: هم اکنون بیش از 1400 کانون فرهنگی هنری در مساجد شهری و روستایی سراسر استان فعالیت دارند.

مدیر ستاد فهما آذربایجان شرقی ادامه داد: در کنار کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بیش از 600 قرائتخانه، کتابخانه مخزن‌دار و کتابخانه باز نیز فعال است که با ارایه هزاران عنوان کتاب عمومی و آموزشی توانسته عاملی برای جذب جوانان و نوجوانان به فضای مسجد و ترغیب ایشان به مطالعه و کتابخوانی شود.

هادی نیا خاطرنشان کرد: با فعال شدن کانون فرهنگی هنری در هر مسجدی سطح سن مراجعان و نمازگزاران به این مساجد کاهش یافته و در عین حال شاهد ارتقای میانگین سطح سواد و تحصیلات مراجعان مسجد بوده ایم.

وی با بیان این‌که بر اساس برنامه ششم توسعه تمامی مساجد شهری و روستاهای بالای هزار نفر جمعیت بایستی دارای کانون فرهنگی هنری باشند، گفت: در این راستا آمادگی داریم با همکاری مسؤولان فرهنگی و متولیان دینی استان نسبت به استقرار کانون فرهنگی هنری در مساجد حائز شرایط اقدام کنیم.

همچنین حجت الاسلام اجاقی، مدیرعامل بنیاد خیریه مصلای حضرت امام خمینی(ره) تبریز در سخنانی به ارایه گزارشی از فعالیت های بنیاد مصلای امام خمینی و کبتاخانه این مرکز پرداخت و اظهار داشت: آماده تعامل حداکثری با ستاد فهما استان و تعریف فعالیت های مشترک در راستای جذب حداکثری جوانان به مساجد و مصلای تبریز هستیم.

وی با اشاره به ظرفیت های قابل توجه کتابخانه، قرائتخانه ، سالن های مختلف نمایشگاهی مصلای امام خمینی تبریز گفت: آماده اکران آثار هنری بچه های مسجدی در سالن های مجاوز کتابخانه و قرائتخانه مصلای حضرت امام تبریز هستیم.

 

پایان پیام/699

منبع: شبستان

کلیدواژه: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مصلای امام خمینی کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون فرهنگی هنری مصلای امام خمینی مصلای حضرت امام آذربایجان شرقی امام خمینی ره مدیر ستاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۴۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی

ایسنا/آذربایجان شرقی همزمان با سفر مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان شرقی و با برگزاری مراسمی در حضور سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و سرپرست شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید ایران، ۵۹ قطعه زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی واگذار شد.

در این مراسم که روز جمعه، ۷ اردیبهشت ماه در فرهنگسرای هشت بهشت شهر جدید سهند برگزار شد، به صورت نمادین چند فقره از قراردادهای واگذاری این قطعات مسکونی در شهر جدید سهند اهدا شد.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در حاشیه‌ی آیین واگذاری این زمین‌ها گفت: در این مرحله به ۱۷۷ ایثارگرِ مشمولِ ماده هفت قانون جامع خدمات رسانی مسکن، زمین واگذار شد و طبق توافقی که با شرکت عمران شهر جدید سهند صورت گرفته، پس از انجام فرایند اداری، در مراحل آتی ۴۲۳ نفر از ایثارگرانِ واجد شرایطِ دیگر نیز صاحب زمین برای ساخت مسکن خواهند شد.

علی اکبر سلمانی افزود: به غیر از این توافق که حاصل یک اقدامِ ابتکاری در سطح استانی بود، مصوبه‌ی پنجمین جلسه‌ی کارگروه مسکن ایثارگران در تاریخ بیست و دوم آبان ۱۴۰۲ با امضای معاون محترم رئیس جمهور و ریاست عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیرعامل وقت شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید ایران، مقرر داشته که در اجرایی شدن مفاد ماده هفت قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، شرکت عمران شهر جدید سهند زمین مسکونی هفت هزار نفر از ایثارگران واجد شرایطِ آذربایجان شرقی را واگذار کند که بنیاد شهید استان پیگیر تحقق این مصوبه در اسرع وقت است.

وی یادآوری کرد: حدود ۲ هزار و ۵۰۰ ایثارگر ساکن در آذربایجان شرقی در اولویت نخست واگذاری مسکن قرار دارند و بیش از پنج هزارو ۵۰۰ ایثارگر دیگر استان در اولویت‌های بعدی واگذاری مسکن در آذربایجان شرقی هستند.

سلمانی یادآوری کرد: در سنوات گذشته در مجموع نزدیک به ۵۰۰ نفر از ایثارگران مشمول ماده هفت قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، در آذربایجان شرقی صاحب مسکن شده‌اند و امیدواریم با همکاری مناسب ادارات و مجموعه های تابعه‌ی وزارت راه و شهرسازی در استان، تامین مسکن همه‌ی ایثارگران واجد شرایط استان تحقق یابد. 

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی، وی افزود: قانون، تکلیف تامین زمین برای مسکن جامعه ایثارگران را بر عهده وزارت راه و شهرسازی قرار داده است و بنیاد شهید تحقق این تکلیف قانونی را با جدیت دنبال می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • خانواده محور بودن برنامه‌های دهه کرامت در آذربایجان شرقی
  • وکیل در آذربایجان شرقی
  • واگذاری زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی
  • سفر وزیر راه و شهرسازی به تبریز
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند