Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی(ره) و روحانیت از قم آغاز شد، این موضوع از برکات وجودی بانوی کرامت است که انقلاب اسلامی ایران از شهر کریمه اهل‌بیت(س) آغاز شد. - اخبار استانها -

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد مجتهد شبستری در گفت‌وگو خبرنگار تسنیم در قم، اظهار داشت: 23 ربیع‌الاول مصادف با ورود حضرت معصومه(س) به شهر مقدس قم است، کریمه اهل‌بیت(س) برای زیارت امام رضا(ع) به ایران می‌آیند ولی در مسیر بیمار می‌شوند و به شهر قم وارد می‌شوند و چند روز در این شهر مهمان قمی‌ها بودند و پس‌ازآن رحلت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کریمه اهل‌بیت(س) با توجه به اینکه سن زیادی نداشتند ولی دارای چنان مقامی در عبادت بودند که محلی را به‌عنوان عبادتگاه ایشان در طول چند روز توقف در قم قرار می‌دهند که این موضوع بُعدی از ابعاد وجودی و شخصیت حضرت معصومه(س) است.

حضرت معصومه(س) دارای جایگاه علمی بی نظیری بودند

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جایگاه علمی حضرت معصومه(س) بیان کرد: کریمه اهل‌بیت (س) عالمه بودند و هنگامی‌که از امام موسی کاظم(ع) سوالاتی مطرح می‌شود حضرت معصومه آن را پاسخ دادند و هنگامی‌که پدر پاسخ‌های را مشاهده کردند بسیار خوشحال شدند و تعبیر فداها ابوها را بکار بردند.

اعزام بیش از 31 هزار زائر اولی به حرم امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) توسط بچه‌های مسجدحرکت حضرت معصومه(س) در راستای منظومه مبارزات سیاسی و عقیدتی ائمه اطهار(ع)/ چرا قم، حرم اهل‌بیت(ع) معرفی شده است؟تبیین شخصیت حضرت معصومه(س) توطئه بیگانگان برای توهین به دختران را خنثی می‌کندوجود بارگاه حضرت معصومه(س) در قم برکات بی‌نظیری برای مردم این شهر دارد

استاد حوزه علمیه با اشاره به برکات بی‌نظیر کریمه اهل‌بیت(س) برای شهر مقدس قم بیان کرد: یکی از برکات وجودی حضرت معصومه(س) که پس از فوت ایشان تا قیامت مستمر است تأسیس حوزه علمیه قم است که سبب شد هزاران فقیه، فیلسوف، عارف و مفسر در کنار این مضجع نورانی علوم اهل‌بیت(ع) را فرابگیرند.

مجتهد شبستری عنوان کرد: در روایت آمده است که از قم علم به سایر شهرها منتشر می‌شود که اگر این روایت هم نبود با درایت متوجه می‌شویم که امروزه قم به‌عنوان مرکز معارف اسلامی و محل پرورش عالمان و اندیشمندان علوم اسلامی است که از اقصی نقاط عالم پراکنده شدند و در کشورها و شهرهای مختلف علوم اسلامی را به مردم تعلیم می‌دهند.

وی تصریح کرد: عالمان، مبلغان، مراجع و بزرگانی ازجمله امام راحل در کنار مضجع نورانی حضرت معصومه(س) تربیت شدند و مقامات والای علمی و معنوی را طی کردند و این موضوع ازجمله برکات وجودی کریمه اهل‌بیت(س) است.

انقلاب اسلامی از جمله مهم ترین برکات وجودی کریمه اهل بیت(س) است

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی(ره) و روحانیت از قم آغاز شد، این موضوع از برکات وجودی بانوی کرامت است که انقلاب اسلامی ایران از شهر کریمه اهل‌بیت(س) آغاز شد.

انتهای پیام/452/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عضو مجلس خبرگان رهبری کریمه اهل بیت س انقلاب اسلامی حضرت معصومه س برکات وجودی آغاز شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۴۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردهمایی «دختران دانشجو» در قم برگزار ‌می‌شود

ایسنا/قم گردهمایی بزرگ دختران دانشجو به‌مناسبت روز میلاد حضرت معصومه(س) در حرم بانوی کرامت برگزار می‌شود.

گردهمایی بزرگ «دختران دانشجو» در آستانه فرا رسیدن روز میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) که به‌نام روز دختر نامگذاری شده در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار می‌شود.

این مراسم روز چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۵:۳۰ در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.

این تجمع با اجرای نجم‌الدین شریعتی و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان همراه خواهد بود؛ حاج سعید حدادیان و محمد حسین حدادیان در این مراسم مداحی می‌کند و سیدحمیدرضا برقعی به شعرخوانی خواهد پرداخت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گردهمایی «دختران دانشجو» در قم برگزار ‌می‌شود
  • افزایش ۳۰۰ نفری سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در کردستان
  • خیر انسان در حرکت در مسیر الهی است
  • حکومت‌های منطقه با جبهه مقاومت همراهی کنند
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول فصلنامه «ماجرا»
  • شوراها رکن مردم سالاری و از برکات نظام اسلامی هستند
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول «ماجرا»
  • باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است
  • عملیات تادیب صهیونیست‌هاموجب تحکیم وحدت ملی وارتقای همدلی ملی شد
  • چالش‌های جدی «وعده صادق» برای سامانه تدبیر آمریکا در منطقه