Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@20:22:44 GMT

آموزش درس گرفتن از شکست به ربات‌ها!

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۱۵۱۹۷

آموزش درس گرفتن از شکست به ربات‌ها!

دانشمندان به ربات‌های پرشی آموزش می‌دهند تا از افتادن‌ها و شکست‌های خود درس بگیرند و با ایمنی کامل فرود بیایند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی ای، "سالتو"(Salto) نام رباتی است که می‌تواند مانند یک ژیمناست پرش کند. همچنین شاهد پرش و پشتک زدن ربات "اطلس"(Atlas) ساخته شده توسط شرکت "بوستون داینامیکز" بوده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی با ریز ربات‌های ظریفی روبرو شده‌ایم که برای انتقال دارو در روده انسان به کار گرفته می‌شوند.

همه این ربات‌ها یک معضل مشترک دارند و آن این است که آنها همیشه بعد از پرش به سلامت فرود نمی‌آیند و دقیقا روی پاهایشان نمی‌ایستند. اکنون ویدئوی جدیدی از طرف دانشمندان منتشر شده است که به ربات‌ها می‌آموزند تا جایی که ممکن است بیشتر بپرند و بتوانند در هنگام فرود، محکم روی پاهای خود بایستند.

آنها با استفاده از یک روش بهینه‌سازی موفق به فائق آمدن بر این محدودیت شدند.

دانشمندان توضیح دادنند که چگونه در دهه گذشته الگوریتم‌های یادگیری ماشین بی‌شماری برای یادگیری این ربات‌ها طراحی شده است. با این حال، این ربات‌ها هنوز در فرود ایمن و سالم پس از پرش مشکل دارند.

محققان در این پروژه رفتارها و عوامل ناموفق را به عنوان کلیه مواردی که این محدودیت را موجب می‌شوند، تعیین کردند.

سپس آنها الگوریتمی را برای عبرت گرفتن و آموزش از شکست‌ها و موفقیت‌ها توسعه دادند. این امر آنها را قادر ساخت تا اثربخشی الگوریتم خود را در معیارهای شبیه سازی شده و پرش‌های ربات ها نشان دهند.

دانشمندان سپس نتایج مثبت این روش را گزارش کردند و دریافتند که بهتر از تنظیم دستی عمل می‌کند.

بنابراین اکنون ربات‌ها می‌توانند از فرودهای ناموفق خود درس بگیرند و از آنها برای پرش‌ها و فرودهای موفق استفاده کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ربات ربات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۵۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غریق‌نجاتی که به سمت شما پرواز می‌کند

یک پهپاد هیبریدی به سمت شناگران پرواز می‌کند و به عنوان یک حلقه نجات در هنگام خطر به فرد کمک می‌کند.

به گزارش ایسنا، آیا می‌توان یک حلقه نجات را به سمت یک شناگر مضطرب در فاصله یک کیلومتری پرتاب کرد؟ نه این کار ممکن نیست اما می‌توان یکی از آنها را به شکل پهپاد با پرواز به سمت شناگر هدایت کرد.

به نقل از نیواطلس، این پهپاد که حلقه نجات هیبریدی TY-3R نام دارد توسط شرکت هواپیماهای بدون سرنشین چینی «دیدیوک میکینگز» (Didiok Makings) ساخته شده و در اصل ترکیبی از یک کوادکوپتر و یک حلقه نجات است.

ایده این است که وقتی یک شناگر در حال غرق شدن توسط امدادگران مستقر در ساحل مشاهده می‌شود، آنها فقط پهپاد را به سمتش بفرستند تا روی آب فرود بیاید و شناگر بتواند از آن به عنوان یک وسیله نجات استفاده کند. سپس یک غریق نجات انسانی که کُندتر حرکت می‌کند، با یک کشتی آبی به سمت فرد حرکت کند تا او را به ساحل بازگرداند.

TY-3R با فشار یک دکمه روی کنترل از راه دور جوی استیک بلند می‌شود و از یک دوربین ۷۲۰p برای فراهم کردن دید در لحظه برای هدایت‌کننده استفاده می‌کند.

هنگامی که شناگر نجات پیدا کرد و دیگر نیازی به پهپاد برای شناور شدن روی سطح آب نداشت، یک دکمه دیگر باعث می‌شود هواپیما به طور مستقل به سمت مختصات GPS محل برخاستن خود پرواز کند. این پهپاد می‌تواند از روی آب بلند شود روی آن فرود بیاید.

به گفته شرکت دیدوک، TY-3R می‌تواند تا دو فرد بزرگسال را روی آب نگه دارد و بُرد ارتباطی ۱.۱ کیلومتری، حداکثر سرعت ۴۷ کیلومتر در ساعت و مدت زمان کار بیش از ۱۰ دقیقه در هر بار شارژ باتری را دارد. . همچنین ادعا شده است که وزن آن کمتر از پنج کیلوگرم و کاملا ضد آب است. این بدان معناست که می‌تواند به مدت ۳۰ دقیقه در عمق یک متری زیر آب مقاومت کند.

TY-3R موتورهای خود را هنگام فرود بر روی آب خاموش می‌کند و دارای صفحه نمایش روی پروانه‌های خود برای محافظت بیشتر از انگشتان شناگران است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شاهین رئال قصد فرود ندارد!
  • عکس | غریق نجاتی که به سمت شما پرواز می کند
  • آموزش: با این راهکار ساده دمای گوشی خود را پایین بیاورید!
  • ساخت پد فرود بالگرد اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور آغاز شد
  • غریق‌نجاتی که به سمت شما پرواز می‌کند
  • گرو گرفتن کارنامه دانش‌آموز در ازای پرداخت پول!
  • گرو گرفتن کارنامه دانش‌آموز در ازای پرداخت پول، غیرقانونی است
  • ربات‌های قاتل؛ ترس از آینده هوش مصنوعی
  • ببینید l بازدید میلیونی زمین خوردن یک ربات/ انسان‌نماها زمین خوردن را تمرین می‌کنند؟
  • ربات‌های تلگرامی آژانس جاسوسی اوکراین مسدود شد