Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@14:06:35 GMT

برداشت برنج در ایرانشهر از مرز ٢٠٠ تن گذشت

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۱۵۳۱۵

برداشت برنج در ایرانشهر از مرز ٢٠٠ تن گذشت

مجید فیاضی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: بارندگی‌های اواخر سال گذشته و امسال سبب شده کشاورزان ایرانشهری با استفاده از آب مازاد رودخانه دامن و قنوات کشت برنج را به طور ۱۰۰ درصد افزایش دهند.

وی افزود: کار کاشت و برداشت برنج در ایرانشهر از اوایل دیماه شروع شده و تا نیمه آذر ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی بیان کرد: برداشت برنج در فصل پاییز در حاشیه رودخانه دامن شهرستان ایرانشهر در میان نخل‌های سربه فلک کشیده چشم انداز زیبایی به نمایش گذاشته است.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر با بیان اینکه از هر هکتار اراضی منطقه سه تن برنج برداشت می‌شود پیش بینی کرد: افزون‌بر ۵٠٠ تن محصول برداشت و به بازار مصرف عرضه شود.

وی اظهارداشت: با آغاز برداشت برنج در ایرانشهر اشتغال نیز رونق گرفته بطوریکه بیش از ٣٠٠ نفر در سطح این شهرستان مشغول برداشت برنج هستند.

فیاضی ارقام برنج کشت شده را عنبر بو، صدری، ندا و نعمت عنوان کرد و افزود: برنج تولیدی ایرانشهر علاوه بر مصرف داخل شهرستان به دیگر نقاط استان نیز عرضه می‌شود.

به گزارش ایرنا شهرستان ایرانشهر با داشتن آب و هوای مناسب یکی از مناطق حاصلخیز سیستان‌وبلوچستان است بطوریکه در چهار فصل سال می‌توان از اراضی این شهرستان محصولات فصلی و غیرفصل برداشت کرد.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان ریاست سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان برنج زاهدان ایرانشهر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان برنج زاهدان ایرانشهر سیستان و بلوچستان برنج زاهدان ایرانشهر اخبار کنکور برداشت برنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۵۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب جاده‌های بین مزارع و عشایری شهرستان آبدانان بر اثر سیلاب

عبدالنبی امینی پور در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: براثر بارندگی‌های اخیر که میزان آن بیش از ۱۴۰ میلیمتر گزارش شده اکثر جاده‌های بین مزارع تخریب و تردد ماشین آلات کشاورزی را غیرممکن کرده است.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه برداشت دربخش کلات مورموری آ غاز ش ده است، برای سهولت در امر برداشت محصولات کشاورزی ضمن تخصیص اعتبارات بحران به بخش کشاورزی لازم است در کوتاه‌ترین زمان ممکن کار ترمیم و مرمت جاده‌های بین مزارع به سرعت انجام گیرد تا کشاورزان عزیز بتوانند محصول خود را به موقع برداشت کنند.

وی گفت: برابر بازدیدهای به عمل آمده توسط کارشناسان جهاد کشاورزی وضعیت مزارع کشاورزی را پس بارندگی ها مطلوب و به کشاورزان گرامی توصیه می‌شود تا رسیدن مزارع به نرم برداشت عجله نکنند.

کد خبر 6096123

دیگر خبرها

  • صادرات سیر پارس‌آباد به روسیه و آذربایجان
  • کوشک جلالی با «آرت» به تماشاخانه ایرانشهر می‌آید
  • تولید ۲۴ هزار تن توت فرنگی در بابلسر
  • ۴۰ درصد مزارع گندم سیستان و بلوچستان برداشت شد
  • آغاز برداشت گل گاو زبان در شهرستان املش
  • ۴۰ درصد گندمزارهای سیستان و بلوچستان درو شد
  • برداشت ۴۰ درصد گندمزار‌های سیستان و بلوچستان
  • تعیین تکلیف هزار حلقه چاه در بزرگ‌ترین دشت برنج کشور
  • برداشت گوجه سبز از باغ های سرخه
  • تخریب جاده‌های بین مزارع و عشایری شهرستان آبدانان بر اثر سیلاب