Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@10:35:55 GMT

۱۳ بیمار جدید تا تکمیل ظرفیت تنها بیمارستان ابرکوه

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۱۵۳۵۷

۱۳ بیمار جدید تا تکمیل ظرفیت تنها بیمارستان ابرکوه

ایسنا/یزد رئیس بیمارستان خاتم النبیاء ابرکوه با بیان این که ۹۰ درصد بستری‌های این بیمارستان، کرونایی هستند، گفت: در حالی بیماران کرونایی بستری دراین بیمارستان هم اکنون ۶۲ نفر است که امکان خدمت‌رسانی به بیش از ۷۵ بیمار در این مرکز وجود ندارد.

«علی‌اکبر عسکرنژاد» امروز در جلسه مشترک شورای شهر با اعضای ستاد مقابله با کرونای شهرستان، آمار بستری بیماران کرونایی در یک ماه و نیم اخیر را وحشتناک عنوان کرد و گفت: واقعیت این است که برای کنترل بیماری، بهداشت مقدم بر درمان است و در راستای پیشگیری نیز اقدامات حوزه بهداشت به تنهایی، ۲۵ درصد موفقیت‌آمیز است و ۷۵ درصد موفقیت این حوزه در گروی همکاری سایر بخش‌هاست که متأسفانه در این زمینه ضعیف عمل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تا چهاردهم آبان ماه ۶۲ بیمار کرونا مثبت در بیمارستان بستری بوده‌اند، تصریح کرد: خدمت‌رسانی به بیماران بیشتر از توان بیمارستان بوده و اگر همه توان خود و ظرفیت بیمارستان را جمع کنیم تنها تا ۷۵ بیمار را می‌توانیم، بستری کنیم.

عسکرنژاد با بیان اینکه بیمارستان ابرکوه به بیمارستان کرونا تبدیل شده و ۹۰ درصد بیماران بستری شده کرونایی هستند، ادامه داد: ICU جنرال بیمارستان به ICU کرونا تبدیل شده و ICU دوم کرونا نیز با همت دانشگاه علوم پزشکی در بیمارستان ابرکوه در حال راه‌اندازی است که سه تخت دیگر نیز به ظرفیت بیمارستان اضافه خواهد کرد.

وی همچنین از تأمین دستگاه اکسیژن ساز ۶۰۰ لیتری با حمایت خیرین شهرستان خبر داد و افزود: در حال حاضر چهار نیروی پرستار به کادر درمان بیمارستان اضافه شده و خدمت‌رسانی به بیماران با یک متخصص عفونی و سه متخصص داخلی در حال انجام است.

۱۱۵۹ مبتلا و ۵۲ فوتی کرونا در ابرکوه

عبدالحسین اکرمی» رئیس شبکه بهداشت و درمان ابرکوه نیز از مثبت شدن تست کرونا یک‌هزار و ۱۵۹ نفر از شهروندان ابرکوهی پس از انجام بیش از دو هزار و ۵۰۰ مورد تست از ابتدای شیوع بیماری تاکنون خبر داد و گفت: از اسفندماه ۹۸ تا پایان مردادماه سال جاری ۲۳۰ مورد مثبت، شهریورماه ۱۰۵ مورد، مهرماه ۵۱۵ مورد و تا ۱۴ آبان ماه ۳۷۴ نفر کرونا مثبت در ابرکوه داشتیم که این آمار نشان می‌دهد از نیمه شهریور تعداد مبتلایان جهش قابل‌ملاحظه‌ای داشته است.

وی با بیان این که در مهرماه نسبت به هفت ماه گذشته ۱.۵ برابر افزایش ابتلا را شاهد بوده‌ایم، عنوان کرد: نمودار مرگ ناشی از کرونا در موارد مثبت قطعی و آمار تشخیصی، عدد ۵۲ نفر را نشان می‌دهد ولی در حال حاضر موضوع نگران‌کننده‌تر، سرازیر شدن موارد مثبت به سمت بیمارستان شهرستان و محدود بودن ظرفیت آن است.

انتقاد به کاهش محدودیت‌های کرونایی

اعضای شورای شهر ابرکوه در ادامه این نشست از کاهش محدودیت‌ها در برگزاری مراسم‌های مختلف و همچنین بازگشایی مدارس که موجب شیوع بی‌رویه کرونا و داغدار شدن بسیاری از خانواده‌ها شده است، گلایه کردند و خواستار اعمال محدودیت‌های جدید از سوی ستاد مقابله با کرونا شهرستان شدند.

آنها همچنین خواستار رسیدگی به مشکلات کسبه و اصناف در شرایط اعمال محدودیت‌های کرونایی شدند و از عملکرد بانک‌ها که تجمعات مردمی را به داخل معابر و خیابان‌ها کشانده‌اند، به شدت انتقاد کردند.

اعضای شورا به تجمعات خانوادگی در باغ‌ها اشاره و پیشنهاد کردند برای کنترل این موارد از نیروهای بسیجی و گشت‌های محله محور بهره گرفته شود.

هدایت خیرین به سمت بیمارستان و تهیه داروی مورد نیاز، اختصاص منزل مسکونی به پزشکان و راه‌اندازی مرکز سلامت جهت مراجعه بیماران غیرکرونایی، از دیگر مطالبات نمایندگان مردم شهر ابرکوه بود.

تهدید بهداشت عمومی، جرم است

«میثم رنجبر» دادستان عمومی و انقلاب ابرکوه به ضمانت اجرای مصوبات ستاد کرونا اشاره کرد و افزود: در حال حاضر هرگونه تجمع، تهدید علیه بهداشت عمومی محسوب و با خاطیان به شدت برخورد می‌شود.

«محمد کاظمی نسب» فرماندار ابرکوه نیز اعمال هرگونه محدودیت و ممنوعیت را منوط به تأیید ستاد استانی یا ستاد ملی مقابله با کرونا عنوان کرد و گفت: در بحث تعطیلی اصناف بر اساس مصوبات ستاد ملی، فعالیت برخی گروه‌های شغلی محدود شده و صنایع نیز به طور کامل رصد می‌شوند.

این نشست با مصوباتی نیز همراه بود که از اهم آنها می‌توان به ایجاد مرکز سلامت جهت درمان سرپایی بیماران غیرکرونایی در درمانگاه تأمین اجتماعی، مسدود شدن راه‌های ورودی به شهر ابرکوه، تشدید نظارتها، پیگیری تعطیلی بانک‌ها، مکاتبه با اداره امور مالیاتی جهت تعامل با اصناف متضرر از کرونا، پیگیری قرار دادن بیمارستان تفت به‌ عنوان بیمارستان معین ابرکوه و ایجاد بیمارستان صحرایی با توجه به گسترش بیماری و نیز استفاده از تالارها جهت نقاهتگاه بیماران، اشاره کرد.

انتهای پیام

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ابركوه دستگاه اکسیژن ساز استانی اجتماعی کروناویروس کمبود تخت بیمارستانی محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۵۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ عمل اهدای عضو در مشهد نجات بخش جان پنج بیمار شد

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هزار و چهارصد و نود و یکمین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحوم "راحله اکبری"، بیمار ۶۱ ساله مرگ مغزی ساکن تربت حیدریه معرفی شده از بیمارستان امام حسین (ع) آن شهرستان پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد زیر عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

دکتر ابراهیم خالقی افزود:کبد زنده یاد اکبری به مردی ۵۷ ساله ساکن مشهد که سالها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، پیوند شد.

وی ادامه داد:قرنیه‌های این بانوی مرگ مغزی نیز برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.

اهدای قلب جوان مرگ مغزی

رییس تیم پیوند قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: اهدای قلب جوان مرگ مغزی شده ۲۱ ساله در بیمارستان امام رضا(ع)مشهد جان مرد ۵۳ ساله ساکن تربت جام را نجات داد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ۶ هزار بیمار خاص تحت پوشش کمیته امداد اصفهان هستند
  • سالانه ۳هزار بیمار به بیماران صعب العلاج گلستان اضافه می شود
  • تلاش برای دسترسی به داروی مورد نیاز بیماران تالاسمی
  • جوان مرگ مغزی بجنوردی جان چهار بیمار را نجات داد
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور وجود دارد
  • بیش از ۳۵۰ میلیون نفر از علایم تنفسی آسم رنج می‌برند/ هزینه ۳۰ میلیون تومانی درمان هر بیمار در سال
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور داریم
  • ۲ عمل اهدای عضو در مشهد نجات بخش جان پنج بیمار شد
  • ثبت پنجمین اهدای عضو طی سالجاری درچهارمحال وبختیاری
  • ماموریت بیمار با بالگرد هوایی اورژانس از داران به اصفهان